zamknij

Biznes

MZK wprowadza system e-biletu. W Radlinie pytają: tylko po co?

2014-08-27, Autor: M.Krzepina
MZK z siedzibą w Jastrzębiu wprowadza system e-biletu. Od stycznia 2015 roku zamiast tradycyjnym, papierowym podróżni posługiwać się będą biletem elektronicznym. Na wczorajszej sesji rady miasta w Radlinie przedstawiciele związku przedstawili podstawowe założenia tego projektu. Radni mieli wiele pytań, wśród nich padło to o zasadność wprowadzenia tak kosztownego systemu.

Reklama

Bilet papierowy zostanie zamieniony na bilet elektroniczny w formie dyskietki, który będzie funkcjonował jak elektroniczna portmonetka przy przejazdach jednorazowych oraz bilet okresowy. Pasażer zarówno przy wsiadaniu, jak i wysiadaniu z autobusu będzie musiał zbliżyć kartę do elektronicznego kasownika.

 

Zmieniony zostanie także obecny minutowy system naliczania opłat. – Urządzeniom łatwiej będzie liczyć przystanki niż minuty. Jednak opłata będzie porównywalna z czasową. Przejazd 5 przystanków to taki sam koszt jak bilet 20 minutowy – wyjaśniał dyrektor Benedykt Lanuszny, dyrektor biura MZK.

Nowy bilet ma obowiązywać od stycznia przyszłego roku. W pierwszych miesiącach jednak będzie można nadal posługiwać się biletem tradycyjnym, a w autobusach znajdziemy dwa typy kasowników.

 

W ramach projektu pojawią się również elektroniczne tablice na przystankach, kasowniki doładowujące, kioski oraz punkty doładowań, monitoring oraz lokalizator GPS w autobusach. MZK pracuje też nad zintegrowaniem w przyszłości nowego systemu z tym funkcjonującym od lat w Rybniku.

 

Unijny projekt pochłonie 14,5 mln zł, wkład własny gmin wchodzących w skład MZK to 1 mln 700 tys. zł. Jak zauważyli radni w Radlinie, to sporo biorąc pod uwagę fakt, że nowy system nie wygeneruje żadnych oszczędności.

 

Radni wyrazili również zaniepokojenie o to jak starsi mieszkańcy poradzą sobie z nowym systemem. Wątpliwości wzbudził również fakt, że aby złożyć wniosek o wydanie spersonalizowanego biletu elektronicznego trzeba będzie udać się aż do Jastrzębia.

 

- Bez przejściowych problemów i trudności z pewnością się nie obejdzie. Dlatego mamy ten okres przejściowy przez pierwsze miesiące, dajemy pasażerom czas na przyzwyczajenie się - odpierał Benedykt Lanuszny. Z kolei prezes MZK, Krzysztof Bardziej zauważył, że taki system od dawna funkcjonuje już w innych miastach. - To krok ku nowoczesności i bezpieczeństwu. Wprowadzając system nie mieliśmy w planach oszczędności, a wyższy komfort podróżowania - skomentował.

 

A Wy co myślicie o nowym systemie i e-karcie? Czekamy na Wasze opinie i komentarze!

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~odrok 2014-08-27
    10:36:55

    17 0

    Co ja myślę? Myślę że 14mln zł które dostali mówi samo za siebie :)
    Złodzieje i pasożyty, mam nadzieję że inne gminy (a najlepiej cały powiat) pójdą śladem Wodzisławia i postawią na własną lub prywatną komunikację.

  • ~ 2014-08-27
    20:54:41

    7 0

    Który to już raz przesuwają termin wprowadzenia? czwarty czy piąty? Żenujące. Na szczęście to nie problem Wodzisławia ;)

  • ~ 2014-08-28
    06:50:38

    3 0

    problem wodzisławskiej komunikacji jest taki, że skutecznie odcięto gminy ościenne, podobnie jak strefę na marklowickiej. realnie rzecz biorąc koszty dojazdów wzrosły dla osób pracujących poza miastem. ciekaw jestem jak to się przekłada na szkolnictwo w powiecie pod kątem wodzisławskich szkół ;-)

  • ~Arteks 2014-08-28
    09:27:59

    3 0

    Warto zapytać się wszystkich kandydatów na radnych do sejmiku, na radnych do RM czy na burmistrzów i prezydentów co zrobią aby zlikwidować patologie związane z funkcjonowaniem transportu publicznego w naszym regionie. Bo jeśli Koleje Śląskie, MZK, ZTZ czy Komunikacja Miejska Wodzisławia to instytucje samorządowe to znaczy że są finansowane z naszych podatków, a kierują nimi przedstawiciele samorządów! Mieszkańcy mają prawo oczekiwać takich procesów jakie miały miejsca na zachodzie Europy, w Czechach czy chociażby w niektórych polskich aglomeracjach typu chociażby Trójmiasto - a więc pełnej integracji środków transportu - liniowej, rozkładowej i taryfowej, a co się z tym wiąże porozumienia dotyczącego jednego, wspólnego biletu miesięcznego dla każdego mieszkańca województwa który chce tanio dojeżdżać do pracy/szkoły transportem publicznym. Powiem wprost - na razie tak naprawdę żadnemu samorządowcowi z naszego województwa na tym nie zależy i to musi się zmienić. Ludziom jest obojętne czy będą podróżować na biletach papierowych, kupowanych przez komórkę czy za pomocą e-karty. O wiele ważniejsze jest to aby transport publiczny był nowoczesny i dopasowany do dzisiejszych realiów. Autobusy jeżdżą tak rzadko, pociągi jeżdżą rzadko, a rozkłady są układane tak niedbale że na pewno nie możemy się chlubić czymś takim żyjąc w XXI wieku. Komunikacja na Śląsku to powód dla wstydu dla obecnych władz samorządowych w naszym regionie.

  • ~AleDom 2014-08-28
    14:21:00

    0 3

    To jest problem wodzisławian. Przecież komunikacja międzygminna w wydaniu tamtejszych urzędników to kabaret. Bez MZK komunikacja międzygminna w Wodzisławiu by nie istniała.

  • ~ 2014-08-28
    19:39:44

    4 0

    No tak, przecież bez MZK cały region padłby i pogrążył się w komunikacyjnym chaosie. @AleDom lepiej przestań się martwić o Wodzisław, a zacznij się martwić o swoje Jastrzębie, gdzie autobusy jeżdżą całym stadami bez ładu i składu. Jedyny plus MZK w Jastrzebiu jest taki, że utrzymuje żywego-trupa PKM przy jako takiej kondycji.

  • ~AleDom 2014-08-28
    20:03:53

    0 3

    Ten jak to nazwałeś "trup" lepiej wywiązuje się z umów niż wasz ukochany prywaciarz, ma lepszy tabor. Fakt, autobusy jeżdżą stadami - to jest złe. Nie martwię się o Wodzisław - napisałem tylko że @piotrek nie ma racji.

  • ~ 2014-08-28
    22:13:52

    5 0

    Ten sam "prywaciarz" jeździ też dla MZK. Aśka i V-Bus też, jakoś wam to w Jastrzębiu nie przeszkadza. Widać, złe wybory nie dotyczą tylko UM Wodzisław.

  • ~AleDom 2014-08-28
    22:36:25

    0 4

    W MZK owszem, jeździ - na liniach "wodzisławskich bez Wodzisławia" - 218-228. Na przytłaczającej większości linii z zakresu 101-132, 307-313 i E-3 jeździ PKM z Mikrusem. Kłosok, ASKA i V-BUS są tam tylko i wyłącznie podwykonawcami.

  • ~ 2014-08-29
    05:13:08

    5 0

    Co nie zmienia faktu, że jeździcie tymi samymi trupami co my, a bonusowo nie trzeba sięgać daleko pamięcią, żeby sobie przypomnieć, że w PKMie do nie tak dawna królowały jeszcze przekremniałe Jelcze, poberlińskie MANy, wyeksploatowane Scanie i rozlatujące się Mercedesy, jeździliście i wam nie przeszkadzało, tak? Tak! Nagle PKM kupił trochę Solarisów i jakbyś mógł to dałbyś mu za to Nobla, bo przecież od wielkiego dzwonu poprawili swój tabor. Lepiej wyjdź z oparów hipokryzji, takie rzeczy dzieją się u innych przewoźników rok rocznie. Naprawdę, nie wiem co ty widzisz w tym MZK, przewoźniku który od zaledwie 2 lat ma jednolite malowanie na swoich autobusach i widoczne numery taborowe. Bawi mnie też Twoje przekonanie, że bez MZK wszystko pogrąży się w chaosie, albo całkowicie stanie w miejscu i czasie. Rybnika ile już nie ma w MZK? Jakoś autobusy tam jeżdżą, a nowości jest znacznie więcej niż w MZK i to od kilku lat, natomiast MZK męczy się z tą e-kartą, jak pijak z zamkiem a tablice na przystankach, gruntowne odświeżenie rozkładów, zlikwidowanie stad i dostosowanie do potrzeb pasażerów, jest i będzie śpiewem przyszłości. No ale ty przecież widzisz tylko co się dzieje w Wodzisławiu i jak bardzo Wodzisław skrzywdził MZK i swoich obywateli, a sam masz g.... na wycieraczce pod swoimi drzwiami.

  • ~ 2014-08-29
    07:56:27

    4 0

    @blom - nie zmienia to też faktu, że wodzisławska komunikacja to "wysepka", władza w wodzisławiu jest tak "ograniczona", że po prawie 21 miesiącach nie potrafią postawić wiat przystankowych na dworcu autobusowym (stanowiska 3-5) tłumacząc się naiwnie. to jeszcze nie koniec niespodzianek ;-) sprawdź ile autobusów odjeżdża z w/w stanowisk a ile odjeżdża ze stanowisk 1-2 - zamiast rozbić to proporcjonalnie kierowcy muszą się upychać. Wniosek? Władza nie jeździ autobusami i nie szanuje kierowców oraz pasażerów.

  • ~AleDom 2014-08-29
    10:25:25

    0 2

    @blom: Berlinerów nie ma - część jest u Kłosoka, ASKI i V-BUSa. Jelczy jest mało. Obecnie królują Solarisy. Wydzierżawiono nie tak dawno 15 nowych Solarisów właśnie (w Wodzisławiu za to królują wschodnie konstrukcje). Mikrus wyleasingował/wydzierżawił 5 w 100% niskopodłogowych Sprinterów, VDLa, 2 nowe Solarisy U10. Sprintery biją na głowę te wodzisławskie a Solarisy biją na głowę MAZy, Irisbusy, ISUZU, ZAZa. Poza tym pisałem o wywiązywaniu się z umów - kiedyś wypisałem o co mi chodzi (głównie klimatyzacja, np. spalony ZAZ miał samą obudowę), nie będę się powtarzał. Solarisy Kłosoka/V-BUSa/ASKI to trupy - w porównaniu z nimi te z PKMu (nawet najstarsze i najgorsze) są niesamowicie zadbane. Poza tym wiedziałeś że w Rybniku na 52 jeździ MAN Kłosoka odkupiony od PKM po pożarze silnika? Takich pogorzelców u Kłosoka jest więcej. Kierowcy w PKMie jeżdżą na normalnych umowach. Tak można wymieniać długo. Najgorsze jest to, że w przetargach najważniejsza jest cena - w rezultacie PKM przegrywa z prywaciarzami pokroju "Kwartetu żorskiego" (A21, ASKA, Kłosok, V-BUS). "Tanie mięso psy jedzą".

  • ~AleDom 2014-08-29
    11:34:07

    0 0

    PS: Scanii i Mercedesów PKM nigdy nie posiadał.

  • ~Vip44 2014-08-29
    20:47:33

    2 0

    Moim zdaniem lepiej by za te 14 mil złotych zrobili darmową Komunikacje a nie jakiś dziwny system. Po pierwsze nie ułatwi to osobą starszym korzystania z tej komunikacji. Wychodzi na to ze każda osoba która ma 1 grupę inwalidzką i jest powyżej 70 lat . Będzie musiała wyrobić ta e-kartę z zdjęciem. I potem jak tą e-kartę będzie miała wyrobiona i będą te osoby zobowiązane za każdym razem co wsiadają do danej komunikacji o przybliżenie tej e-karty do kasownika w celu zarejestrowania swojego przejazdu jak tego nie zrobią te osoby to w razie kanara = będzie mandat karny za brak zarejetrowanego przejazdu na swojej e-karce i to tez dotyczy się też uczniów który mają wykupiony bilet Miesięczny na 30 dni lub 31 lub okresowy na 15 lub 7 dni i tez za każdym razem co wsiadają będę tez zmuszeni do rejestracji swojego przejazdu w każdym autobusie . A co chodzi o bilety papierkowe to tez nie będzie tak łatwo np ktoś wsiada na Wodzisław Dworzec Autobusowy i kasuje tą e-kartę i dajny ze będzie wysiadał na Przystanku Wodzisław PKP przed opuszczeniem tego autobusu ponownie musi e-kartę zbliżyć do kasowania żeby się wyrejestrować z tego autobusu bo jak tego nie zrobi to koszt przejazdu będzie jak na długości całej linii a jak to zrobi to będzie zwrot paru groszy na tą e-kartę to będzie wielka tragedia Ale poczekamy do końca 2014 roku i zobaczymy kto wygra przetarg ale mam nadzieje ze to będzie już inna firma niż jest teraz i odsunie ten system na jakieś 30 lat jeszcze do przodu

  • ~AleDom 2014-08-29
    20:58:15

    0 0

    W Rybniku system się sprawdził, ludzie przyzwyczaili. Po jego wprowadzeniu będzie więcej informacji o napełnieniach i jakiś zalążek współpracy biletowej z Rybnikiem. Dla osób z kartą nie będzie miało znaczenia to, że najbliższy kiosk jest daleko a u kierowcy jest drożej. Kasowniki są przy drzwiach - więc nie powinno być problemów z "odbiciem" karty przy wysiadaniu. Będzie możliwość zakupu biletu przez internet, w ramach projektu wprowadzono m.in. monitoring, tablice na przystankach czy system zarządzania taborem. "Kanar" też człowiek, wątpię żeby w pierwszym dniu obowiązywania kart robili zmasowane ataki na babuszki. Znając życie jak babcia nie będzie miała karty a dokument z datą urodzin tak - będzie informacja że kartę powinna mieć bez mandatu.

  • ~AleDom 2014-08-29
    21:02:49

    0 0

    Co do "darmowej komunikacji": Władze Żor zrobiły fajną propagandę - nic, że zmniejszono tabor, to co jeździ nie spełnia wymagań a Żory dalej płacą MZK za wozokilometry na ich terenie. W świat poszła informacja że są darmowe busiki - tyle. Jastrzębie jest większe od Żor. Koszty kursowania obecnego taboru w "darmowej" komunikacji byłyby za duże. Ale gawiedź ma to w nosie, ważne że "za darmo", czyli z podatków.

  • ~ 2014-08-29
    23:26:16

    0 0

    darmową komunikację ma sens wprowadzać przy małych obszarowo miastach, ale bez odpowiedniej częstotliwości po prostu nie ma ona sensu ;) podatki są zagospodarowywane w różny sposób, a ten przynajmniej wydaje się w miarę racjonalny mimo propagandy. pytanie tylko jaka jest różnica między "darmową" a płatną komunikacją ;) formalnie to nawet wodzisław mógł zrobić bezpłatną komunikację w takim stanie jak obecnie - Kłosok z biletów nie ma potężnych przychodów, na które miasta nie było by stać. rozwiązanie z pawłowic wydaje mi się jednak bardziej rozsądne.

  • ~ 2014-08-30
    22:47:45

    1 0

    @AleDom coś ci chyba za bardzo uderzyły gazem do głowy te nowe Solarisy PKMu. Czy ty jesteś w stanie wydobyć z siebie chociaż pozory krytycyzmu wobec MZK i PKM? @Blom ma rację, może nie trafił ze Scaniami i Mercami w PKMie, ale nie ma się co oszukiwać przez bardzo długi czas Jastrzębie jeździło trupami, które ledwo, ledwo, z dużą dozą szczęścia spełniały normy bezpieczeństwa. W Wodzisławiu MZK realizowało komunikację niewiele lepiej, albo przerzucało te zardzewiałe, rozklekotane Jelcze PKMu, albo pozwalało realizować KM Kłosokowi lub V-Busowi, odkupionymi od Berlina trupami. I to wszystko w czasach kiedy Polska od dawna jeździła już konkretnymi Manami, Solarisami i Scaniami. Do dziś dnia MZK i PKM ratują tylko swój tyłek przed plajtą, PKM nie potrafi sensownie uzupełnić braków taborowych(przegubowce, przegubowce i jeszcze raz przegubowce), dalej na drogach można spotkać zabytki pod ich szyldem, a MZK nie potrafi ani się porządnie zreformować, ani poprawić rozkładów jazdy. Tam pracują partacze, nieuki i amatorzy, którym pojęcie inżynieria transportu jest równie obca co mi historia tańca średniowiecznego. Uciekające z MZK gminy i miasta nie dały im do myślenia. Do tego kompromitują się do reszty tą e-kartą, którą wprowadzają już od paru lat i wprowadzić nie mogą, jakby to było nie wiadomo jakie cudo. Jak powiedział klasyk "kończ waść, wstydu oszczędź" Nie pokazuj więcej palcem na innego organizatora jeśli masz obornik pod wycieraczką ;)

  • ~ 2014-08-30
    23:14:04

    2 0

    Kto z Rydułtów/Radlina/Pszowa, będzie miał chęć jechać do Jastrzębia po wyrobienie tej "e-karty"? Argument że w Rybniku to się sprawdziło jest denny ponieważ nie ma problemu aby dojechać do Rybnika z ww. miast.

  • ~AleDom 2014-08-31
    21:18:59

    0 1

    @vertumus: Nie masz pojęcia jak funkcjonuje komunikacja miejska. To MZK decyduje czy przegubowiec będzie na danym kursie czy nie, PKM tylko realizuje ich zachcianki. MZK powie że przegubowców ma być 10 - PKM wystawi odpowiednią cenę oferty w przetargu i będzie 10. Jak MZK zrezygnuje z przegubowców - PKM wyliczy cenę oferty i przegubowców nie będzie. W Wodzisławiu manewrowanie przegubowcem dodatkowo utrudnia "dworzec", "galeria" czy jak tam to nazywacie. BTW: Czemu nie plujecie się że Kłosok u was przegubowcami nie jeździ? Nie ma sensu tu dyskutować o taborze, bo i tak "inteligenci" stwierdzą że kilkuletnie trupowate ZAZy i MAZy są lepsze od nowych Solarisów. Dodatkowo w PKM jeździły Scanie i Mercedesy - zapytajcie w PKM, przynajmniej poprawicie im humor. Zabytki z PKMu - podaj numer taborowy albo rejestracyjny to pogadamy, podam Ci przykład u Kłosoka. Kłosok wozi Was trupami, ale wam to nie przeszkadza - w końcu UM zorganizował pierwszą na świecie idealną komunikację miejską. Znajdźcie mi jakiś artykuł mówiący że wprowadzenie e-karty się opóźnia. W Wodzisławiu nowością jest idealny moBILET - coś co MZK ma od lat (ale cicho, bo jeszcze wyjdzie że to Kłosok jest zacofany). Prawda jest taka że PKM zostawia daleko w tyle Kłosoka. Niezależnie czy uwzględnimy drobnostki - ubiór kierowców czy poważniejsze rzeczy - punktualność, stan taboru.

  • ~AleDom 2014-08-31
    21:21:42

    0 1

    Ktoś kto wie cokolwiek o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ma niezły ubaw czytając wasze komentarze. Dopóki nie podacie konkretnych przykładów wasze wypowiedzi będą tylko zwykłym laniem wody.

  • ~ 2014-08-31
    22:31:49

    1 0

    Ciekawe w którym miejscu wyczytałeś, że Kłosok jest idealny, a Wodzisław to prawdziwa komunikacyjna mekka? Nikt też nie napisał, że Solarisy są gorsze od ZAZów(odstąp szatanie!) Mało masz rozklekotanych Jelczy i Manów w PKMie? Przypomnij sobie jakimi trupami jeździliście w Jastrzębiu w zeszłym roku. Jak masz taką słabą pamięć to wejdź sobie na Phototrans, ujrzysz prawdę o MZK. I już nie dobijaj MZK, nie mało że decydują co gdzie ma być, to jeszcze robią to kompletnie na oślep, czego najlepszym przykładem była linia E-3 sprzed likwidacji D.A w Wodzisławiu, w szczycie ludzie upchnięci jak sardynki, poza szczytem przegubowiec wożący powietrze. Teraz nagle im skrzyżowanie przy Karuzeli zaczęło przeszkadzać, fakt teraz przynajmniej mają dobą wymówkę. W Wodzisławiu przynajmniej jest zachowany złoty środek - tania komunikacja(2zł za bilet) = tanie, słabe autobusy, w MZK płacisz 3,80zł za bilet jedziesz starym Manem czy Jelczem, według irracjonalnego rozkładu jazdy(najpierw całe stado w jednym kierunku, potem długo nic i znowu stado w jednym kierunku) i żeby nie było, że skarżę się na MZK w Wodzisławiu, tak to jest w Jastrzębiu, a do 1 stycznia 2013 było również w Wodzisławiu. To nazywasz poważnym organizowaniem komunikacji miejskiej? Poważny organizator słucha pasażera, dostosowuje rozkłady i tabor, a nie jeździ po mieście jak się Lanusznemu podoba. Z całym szacunkiem, ale dopóki w MZK nie pojawi się profesjonalista, nie powierzyłbym im nawet przewozu gnoju z wsi do wsi, bo sknocą.

  • ~ 2014-08-31
    22:33:14

    1 0

    A na MOBilet w MZK spuśćmy zasłonę milczenia, bo tyle lat to już jest a kontrolerzy dalej twierdzą, że czegoś takiego nie ma i biegną z blokiem mandatów.

  • ~AleDom 2014-08-31
    23:12:57

    0 0

    Widzisz? Nie potrafisz podać konkretnych przykładów. Jelcze wyjeżdżają stosunkowo rzadko (na E-3/131 tym bardziej) - w Rybniku jest w tym temacie dużo"lepiej". Jelcze w PKM można policzyć na palcach jednej ręki (5 - #282, #280, #279, #294, #295, 7% całości taboru) - jednak brak tu złamania umowy. O starych MANach się nie wypowiadaj - w PKM najstarsze są NL222 z 2000 roku (#210 i #211). Ich stan jest bardzo dobry. Nie zapominaj w jakim stanie Kłosok kupił MANa #27 (rocznik 2005) czy MANa NL283 #3 (ex PKM, wspominałem o tym wcześniej), w Wodzisławiu na liniach UM jeździł nawet MAN NÜxx3 #17 z 1998 (!) roku - klimy brak, o 7 lat za stary (jak na rezerwę), widać gdzie właściciel i UM ma zapisy umowy. Poza tym u Was rok temu jeździło DLA - Solarisami z 2000 roku i Autosanami, więc nie macie się czym pochwalić (na + w stosunku do Żor długość umowy). Co do B.L. to się zgadzamy. MoBILET - korzystałem z niego kilka razy, raz czy dwa byli kontrolerzy, czasami widuję też pasażerów z takim biletem - z próbą wypisywania mandatu się nie spotkałem.

  • ~ 2014-09-01
    07:09:05

    1 0

    @vertumus - liczy się stan faktyczny a nie to co było. skrzyżowanie przy karuzeli miało być poprawione i co? cisza jak makiem zasiał po prostu. wodzisławska komunikacja ma podstawową wadę - nie jest w zasadzie skomunikowana z miastami ościennymi. żeby dojechać z zawady do pszowa trzeba zaliczyć wycieczkę krajoznawczą po wodzisławiu, żeby dojechać do pracy na marklowickiej trzeba przesiąść się do linii MZK - jak w wodzisławiu ma być dobrze skoro miasto nie potrafi dobrze skomunikować tych fragmentów miasta na rzecz dobra mieszkańców? bo MZK jeździ i można się przesiąść? argumentacja rodem kiecy i szymczaka. zauważ, że przy tej niskiej cenie nie wzrosła znacząco liczba pasażerów na wodzisławskich liniach. Co do poważnego organizatora to weź pod uwagę, że wodzisławska władza jasno stwierdziła, że autobusy 1stycznia 2013 nie będą kursowały bo takie otrzymali wytyczne od wrocławskiej firmy. Dopiero zrobienie małego dymu zmieniło punkt widzenia speców od wodzisławskiej komunikacji. Ci sami spece podczas dni wodzisławia zorganizowali bezpłatny powrót, ale zapomnieli również bezpłatnie dowieść ludzi - ot taka drobnostka ;-) Szczytem głupoty było nie uwzględnienie możliwości przedłużenia się koncertów przez co mieszkańcy, którzy liczyli na bezpłatną komunikację mieli wybór: powrót do domu autobusem bądź z buta :-D raptem 4 miesiące zajęła wymiana rozkładów jazdy w poczekalni dworca. to tylko kilka przykładów bezmyślności władz miasta. Można się licytować kto ma więcej wpadek,

  • ~ 2014-09-01
    07:14:46

    3 0

    już tak poza tematem niejako podam śledzenie autobusów - gdzie spec komunikacji szymczak wpadł na pomysł by miasto stworzyło własną aplikację zamiast wpisać ją do przetargu. zrobiono to gdyż pozwoliłem sobie na taki komentarz. komentarz szymczaka był taki, że to lepszy pomysł i mniej kłopotu. mimo wszystko twierdzę, że całe to śledzenie nie ma największego sensu przy 3-4 autobusach w godzinach szczytu. realnie 3 bo linia D to jakby jej nie było ;) poza tym jestem zdania, że autobusy powinny jeździć punktualnie i całe śledzenie jest po prostu zbędne. tymczasem autobusy potrafią odjechać wcześniej z przystanku niż to jest zaplanowane. to śledzenie ma już większy sens w przypadku stadnych przejazdów w jastrzębiu, bo nóż widelec trafisz na ten odpowiedni ;)

  • ~AleDom 2014-09-01
    13:05:24

    0 2

    Pomyliłem się - jeździł u Was MAN NÜ313 #21 (ten z 1998 roku). Kłosok tak miesza pojazdami, że o pomyłkę nietrudno. Przerzucanie pojazdów do GOP i z powrotem czy częste przenumerowywanie pojazdów też nie ułatwia sporządzenia np. statystyk tylko dla naszego regionu.

  • ~AleDom 2014-09-01
    22:33:29

    0 1

    Chyba niektórzy mi nie wierzą. http://phototrans.eu/14,667777,0,MAN_N__xx3_21.html + http://gmwodzislawsl.peup.pl/pobierz.seam?zbior=3&plikId=8110&zalId=45905 punkt 3.1.d) - rocznik, klimatyzacja i pewnie norma czystości spalin (w 1998 roku nie było nawet EURO3 a co dopiero wymaganego EURO4). Do tego można dodać np. brak jednolitego ubioru kierowców (3.10), wątpię żeby posiadał GPSa (3.2). Jak wam się nudzi to możecie policzyć karę dla K.: http://gmwodzislawsl.peup.pl/pobierz.seam?zbior=3&plikId=8110&zalId=45902 §10. I news: Sprinterek Kłosoka (za stary i bez klimy oczywiście) opuścił Wodzisław. Nie cieszcie się - w zamian przyjechał Renault. Stan typowy dla żorskiego kwartetu.

  • ~Arteks 2014-09-02
    22:02:58

    0 4

    Nie skupiajcie się na jakości taboru. Owszem wiadomo, że każdy by chciał aby tabor był wymieniany ale dużo ważniejsze są inne czynniki które powodują że komunikacja jest przyjaźniejsza a są to: dobry układ linii, duża częstotliwość kursowania, przyjazne taryfy. Niestety tego jak na razie w naszym okręgu nie ma mimo, że największe postępy zrobił ZTZ uruchamiając wiele linii miejskich i podmiejskich których wcześniej nie było i dogęszczając rozkłady jazdy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.