zamknij

Wiadomości

Wodzisław: jaka będzie nowa organizacja ruchu na Starym Mieście? Zakaz wjazdu na większości ulic

2015-02-16, Autor: mk
Najprawdopodobniej od czerwca tego roku będą obowiązywać nowe zasady ruchu na Starym Mieście. Zgodnie z sugestiami mieszkańców wprowadzają one zakaz ruchu na większości ulic.

Reklama

Jakiś czas temu informowaliśmy, że w Starostwie Powiatowym zebrała się specjalna komisja powołana w sprawie organizacji ruchu na wodzisławskiej starówce. W miniony czwartek komisja przy udziale przedstawicieli mieszkańców, przedsiębiorców oraz urzędników miasta i powiatu uzgodniła zasady poruszania się pojazdów oraz ich parkowania.

 

Co udało się ustalić? - Zgodnie z sugestią lokalnej społeczności na większości ulic będzie obowiązywać zakaz ruchu. Obejmie on ulice Powstańców Śląskich, Targową, Rynek i część ulicy Średniej od ulicy Słowackiego do ulicy Konstancji. Nie dotyczył będzie mieszkańców tych ulic oraz zaopatrzenia do 20 minut. Egzekwowaniem tego zakazu ma zająć się straż miejska i za pomocą miejskiego monitoringu oraz patroli dyscyplinować tych, którzy go złamią - relacjonuje Magdalena Kozielska z Wydziału Strategii i Rozwoju Powiatu.

 

Zgodnie z propozycjami przedsiębiorców Na ulice Sądową, Minorytów i Ks. Konstancji oraz na część ulicy Średniej możliwy będzie wjazd oraz zaparkowanie pojazdu za opłatą. Miejsca postojowe będą przeznaczone dla klientów placówek handlowych, a rotację pojazdów ma wymuszać progresywny system opłat. Dojazd do miejsc postojowych umożliwiony zostanie od ulicy Sądowej. Ulica Minorytów pozostanie na całym odcinku ulicą jednokierunkową.

Mieszkańcy, przedsiębiorcy oraz pracownicy sklepów mają skorzystać na preferencyjnych warunkach z parkingów na ulicy Arendarskiej i Wałowej. Komisja nie zdecydowała się na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na ulicy Wałowej, mimo że niektórzy członkowie komisji i mieszkańcy sugerowali takie rozwiązanie. - Przeważył pogląd, że w tym wypadku znacząco zwiększy się natężenie ruchu, kierowcy utracą kolejne kilkanaście miejsc postojowych, a przede wszystkim pogorszy się bezpieczeństwo pieszych, w szczególności w rejonie szkoły oraz na przewężeniach chodników - dodaje urzędniczka.

 

Na podstawie czwartkowych ustaleń prezydent Wodzisławia sporządzi projekt organizacji ruchu, który powinien być gotowy na wiosnę tego roku. Nowe zasady ruchu obowiązywać będą na starówce najprawdopodobniej od czerwca. Następnie po pół roku komisja spotka się jeszcze raz by ocenić efekty wprowadzonych zmian, a także przeanalizować ewentualne uwagi mieszkańców.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (21):
  • ~may 2015-02-16
    10:07:11

    3 0

    Alleluja! To jeszcze niech tylko SM faktycznie to egzekwuje, a nie tak jak zawsze.

  • ~lukaszu 2015-02-16
    10:12:33

    17 0

    Moim zdaniem Wałowa powinna być otwarta w obu kierunkach dla osobówek. Kiedyś jeździło się do góry a na dół można było zjechać albo pszowską nadjeżdżając obok Dąbrówki, albo obok MOKu. Teraz na XX lecia jest tylko jedna droga, albo kombinowanie i jeszcze większe nadjeżdżanie. brak równowagi!

  • ~wodzislawianin1 2015-02-16
    10:49:39

    7 0

    I nic się nie zmieni. Wałowa jednokierunkowa blokuje wszystko, a słyszałem, że podobno to dlatego, że pewne osoby mające zwiazek ze starostwem powiatowym mieszkają właśnie przy Wałowej i nie chcą ruchu pod oknami, blokują to aby była dwukierunkowa, wciskając kit o bezpieczeństwie i miejscach postojowych. Dla osobówek otwarcie Wałowej to nie żaden problem a wręcz usprawnienie ruchu poprawiające bezpieczeństwo (mniejsze korki w mieście, mniej spalin, oraz mniejszy ruch na Zamkowej, Kubsza i Piłsudskiego). Co z ulicą-deptakiem na ul. Kubsza? Pod pocztą parkuje kto żyw przejść się od rynku w kierunku, Gwarka i młyna normalnie nie da, deptak jest zastawiony przez samochody... Na Placu Zamkowym parkuje się poza wyznaczonymi miejscami do parkowania i straż miejska nic nie robi?!

  • ~may 2015-02-16
    11:29:30

    3 0

    @wodzislawianin1: SM nie ma czasu na zajmowanie się samochodami blokującymi chodniki / stającymi na zakazach czy robieniem porządku z chlejącą bandą przesiadującą w muszli w parku. Są ważniejsze rzeczy jak chociażby spisanie babci sprzedającej koperek czy łapanie spokojnie idących ludzi z psami.

  • ~wyborca 2015-02-16
    12:10:32

    9 0

    tylko na Wałowej ruch dwukierunkowy usprawni ruch w rejonie starego miasta.Jakos to nie dochodzi do decydentów,dlaczego? Bo to ktos podpowiada,nie oni sami ?Wałowa jest z boku starego miasta i wtedy mozna ograniczać ruch na innych uliczkach,należało pomyslec o wybudowaniu ronda na skrzyżowaniu Radlinska-Wałowa i napewno usprawni to ruch,jakies takie nie bo nie ze strony władz jest niedobre.Chyba ci z PO juz tak maja że co dobre ale nie odnich to należy odrzucić,no bo jakie jest racjonalne odrzucenie dwukierunkowego ruchu na Wałowej?

  • ~woolfson 2015-02-16
    13:07:05

    0 7

    Wałowa od nr 1 do nr 29 nie nadaje się do ruchu dwukierunkowego z kilku powodów: 1. na początku ulicy jest szkoła podstawowa i gimnazjum z której co 45min wybiegają dzieci. Teraz jest tam niebezpiecznie a co dopiero gdyby ruch odbywał by się w dwie strony. 2. ten odcinek jest po prostu za za wąski a w szczególności na wysokości nr 16/18 a także nr 29. Tam z biedą mijają się dwie osobówki ale już większe dostawczaki czy autobusy nie dają rady. Takie rozwiązanie funkcjonowało już ponad dwadzieścia lat temu ale się nie sprawdziło a teraz ruch w mieście jest nieporównywalnie większy.
    Jestem za to za rondem Wałowa/Radlińska i likwidacją dziwacznego "parkingu na skrzyżowaniu".
    SM do likwidacji a pieniądze przeznaczyć na Policję.

  • ~ 2015-02-16
    13:33:40

    10 0

    Dziwi mnie argumentacja nt rzekomego "bezpieczeństwa" w okolicy szkoły. Wystarczy udać się kilkaset metrów dalej w okolice SP3 (przy wck) tam jakoś jest droga dwukierunkowa i nikt nie widzi zagrożenia. Przy SP5 w zasadzie jest podobnie, bo to jedyna podstawówka w tamtej okolicy.Dzieciaki w obu przypadkach muszą przejść przez ulicę. Można by rzec droga miejska (26.marca) małe natężenie, ale jak chcecie szukać kolejnych niebezpieczeństw w okolicy szkół to wystarczy udać się na ul.Jastrzębską to już droga wojewódzka, która w porównaniu z Wałową na dużo większe natężenie ruchu. Ul.Chrobrego (powiatowa) też raczej to mało uczęszczanych nie należy, do kompletu można dorzucić jeszcze ul. Młodzieżową (wojewódzka) w Zawadzie w bezpośredniej okolicy szkoły. Na powyższych przykładach widać, że argumentacja o szkole jest o kant dupy. Miejsca postojowe na Wałowej można spokojnie zlikwidować, wystarczy popatrzeć jak wykorzystywany jest parking. Łatwo też wprowadzić ograniczenie prędkości do 40km/h w strefie centrum i bezwzględnie go egzekwować.

  • ~ 2015-02-16
    13:51:30

    1 0

    tutaj jeszcze jedna ciekawostka: http://i.imgur.com/4ngZL46.jpg

  • ~may 2015-02-16
    14:06:15

    6 0

    @mhl999: zwykły mieszkaniec dostanie mandat jeśli spóźni się o jeden dzień. Ale wielcy wodzisławscy przedsiębiorcy z Powstańców mogą i ponad 2 miesiące. Tak właśnie działa ta śmieszna sekcja parkingów w UM. | Całkowicie zgadzam się co do tych parkingów. Gdyby usunąć ten, który ciągnie się od ulicy Sądowej aż do podstawówki, lewy pas na drogę jak znalazł. Parking na wprost starej Best Pizzy stoi pusty.

  • ~Maja 2015-02-16
    15:12:36

    8 0

    Największym przeciwnikiem ruchy dwukierunkowego na ulicy Wałowej jest Zakład Mięsny Tomaszny , bo boją się braku możliwości wyjazdu z bramy zakładu . Tam jest potężny ruch samochodów z mięsem i samochodów rozwożących wyroby do innych sklepów . Dzieci wychodzące ze szkoły to nie jest problem, wystarczy im tylko powiększyć przestrzeń chodnika kosztem bramy wejściowej( przesunąć bliżej szkoły)

  • ~ 2015-02-16
    15:28:40

    2 0

    skoro o tomasznym mowa to może warto by się zastanowić nad przesunięciem przejścia dla pieszych, które znajduje się nieopodal - widoczność jest jakby kiepska ;)

  • ~wyborca 2015-02-16
    19:18:44

    4 0

    nikt nie mówi jak sprawa wygląda ze blokuja ruch ludzie tam mieszkajacy,a wymyslone powody że szkoła,co za miasto

  • ~Maja 2015-02-16
    21:09:55

    8 0

    @~woolfson Argument nr 1 jest beznadziejny i popieram zdanie mhl999, nie ma problemu szkoły tylko jest problem za wąskiego chodnika przed szkołą , trzeba zrobić większy nasyp i poszerzyć chodnik zwłaszcza że jest gdzie, powinny tam być zatoczki dla parkujących samochodów. Argument nr 2 jest mało precyzyjny i NIC nie mówi , jaka jest szerokość jezdni ( a właściwie obok jakiego budynku to jest ) a jaka jest wymagana. Cała ta komisja jednym słowem się nie popisała i ŻADNEGO udrożnienia ruchu nie wypracowała. Był tam ktoś w terenie , jeździ ktoś po tym mieście, czy znowu za biurek , przy kawce, hihiu i do domu ?

  • ~woolfson 2015-02-16
    23:45:04

    0 6

    @maja. Jak widać dzieci nie są argumentem dla Ciebie bo to nie twoje dzieci tam się uczą. Z miarką po ulicy nie będę latał wystarczy mi odrobina wyobraźni żeby dostrzec że Wałowa jest za wąska. Jeżeli chcesz "maja" to się przejdź się "zza biurka" i odkryj miejsca w naszym mieście które wskazałem, to nie jest takie trudne. Nie jestem członkiem komisji. Tak jak większość mieszkańców centrum widzę jak miasto się zapycha. Zamiatanie tematu nic nie da i bez odważnych decyzji niedługo nie będzie można się tu ruszyć.
    @mhl999, widać że jak brakuje Ci argumentów to zaczynasz być wulgarny, przykre

  • ~ 2015-02-17
    08:12:32

    5 0

    @woolfson - o jakim braku argumentów czy wulgaryzmie piszesz? podałem kilka przykładów szkół, które mają o wiele gorszą sytuację niż szkoła na wałowej. chyba, że chcesz mi wmówić, że na drogach wojewódzkich jest mniejszy ruch niż na miejskiej ;)

  • ~Maja 2015-02-17
    09:21:45

    3 0

    @~woolfson O jakich Ty nie moich dzieciach piszesz , jakoś trudno byłoby mi być matka przeszło 700 dzieci. Nie pisz mi, że " na oko" droga jest za wąska , bo albo jest za wąska i wynika to z centymetrów i przepisów, albo jest wystarczająco szeroka . Cała ta komisja nie była ani obiektywna ani też nie miała obiektywnego składu, bo nie widzę tu w składzie ani kierowców, ani zwykłych mieszkańców miasta którzy chcą normalnie przejechać z dołu do góry miasta. A niestety dalej takiej możliwości nie ma.

  • ~woolfson 2015-02-17
    12:46:58

    0 4

    @mhl999 i @maja, macie rację wiecie lepiej jak to rozwiązać głupio mi teraz że się odezwałem.

  • ~lukaszu 2015-02-17
    16:50:49

    4 0

    Jak na Wałowej jest problem bezpieczeństwa to niech dadzą progi zwalniające. Nawet jadąc powoli i tak wyjdzie to na dobre w kierunku XXX-lecia niż wyprawa Pszowską. Idąc dalej dojazd do Piasta to już w ogóle lipa, albo ekspedycja obok szybu albo wkoło przez XXX-lecia. Apropo parkingu pod UM. Wnerwia mnie wynajęta przyczepka z nadrukiem reklamy i zaparkowana tylko po to by reklamować. Zabiera nam miejsce do parkingu, które utrzymywane jest z naszych podatków. Zwrócił ktoś uwagę? reklama szkoły jazdy.

  • ~Maja 2015-02-17
    18:12:57

    3 0

    @lukaszu ma rację oś Piastów też jest fatalnie skomunikowane i trzeba robić gigantyczną karuzele, żeby się tam dostać. Dwukierunkowa Wałowa z ograniczeniami dla osobówek i ograniczeniem prędkości do 40km/h poprawiłaby komunikację. Trzeba pamiętać, że miasto funkcjonuje 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, a szkoła działa max 6-7 h przez 5 dni w tygodniu . I to tez nie tak do końca po tylko przy przerwach lekcyjnych jest ta fala uczniów wylewająca się ze szkoły.

  • ~mwh 2015-02-17
    20:09:19

    6 0

    Oczywiście Wałowa powinna być dla osobówek dwukierunkowa i koniec, argumenty o bezpieczeństwie czy miejscach parkingowych to zwykłe lanie wody, albo ściema (jak kto woli). Nie jest tajemnicą, że najbardziej nie chce tego garstka mieszkańców Wałowej (kolegów urzędników). Zabezpieczenie dzieci ze szkoły jest bardzo proste - można zrobić kilka barierek na całej długości ogrodzenia szkoły, 40 km/h i po kłopocie. Nie wiem, czy oni wiedzą, że ich argument kupy się nie trzyma bo szybciej to jadą zawsze ci z górki a nie pod górkę i jeśli ktoś zwiększa zagrożenie dzieci to ci jadący "w dół" a nie wolno jadący "do góry" Wałowej. Wstyd dla tych bezradnych urzędasów, pozostaje nadzieja, że ktoś taki jak mhl999 w jakiś sposób podrąży temat.

  • ~ 2015-02-19
    08:36:33

    2 0

    Co tu można drążyć? Była propozycja dwukierunkowej Wałowej. Wypadałoby zapytać kto głosował przeciwko tej koncepcji. Zresztą tych koncepcji było kilka. Można by rzec, że komisja ograniczyła się do wycofania parkujących aut w strefie centrum i ograniczenia w niej ruchu. W powiecie są protokoły do alternatywnych rozwiązań. Może pani redaktor sięgnie po nie i przedstawi, bo obecna propozycja w żaden sposób nie rozwiązuje szerszego problemu - wciąż jest kłopot z dogodnym dojazdem ul.Radlińską w kierunku os.XXX-lecia . Inną ciekawostką wartą odnotowania jest fakt, że to prywatna firma będzie zajmowała się przestrzeganiem "zakazu parkowania". Dziwne to to, skoro w Straży Miejskiej jest sekcja parkingowa.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1041