zamknij

Wiadomości

Wodzisławianie ocenili pracę Urzędu Miasta

2016-07-12, Autor: mk; źródło: UM Wodzisławia
W ciągu minionych tygodni klienci wodzisławskiego Urzędu Miasta byli ponownie pytani o stopień ich zadowolenia z usług świadczonych przez pracowników magistratu. Poznaliśmy podsumowanie tego badania.

Reklama

W ramach realizacji projektu „Ku nowoczesnej administracji samorządowej w jednostkach samorządu terytorialnego z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego” w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego co roku sprawdzana jest jakość świadczonych usług. W tym roku badanie stopnia satysfakcji klientów Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego zostało przeprowadzone w dniach od 1 kwietnia do 31 maja. Organizacja badania polegała na udostępnieniu formularza ankietowego w formie papierowej we wszystkich komórkach organizacyjnych urzędu i ogólnodostępnych miejscach budynków urzędowych. Ankietowani oceniali jakość usług, odpowiadając na 9 pytań.

 

Do Urzędu Miasta wpłynęło 1386 ankiet, w tym1379 ankiety złożono w formie papierowej, 7 ankiet przesłano drogą elektroniczną.

- Przeprowadzenie badania satysfakcji klientów Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego pozwoliło po raz kolejny na uzyskanie informacji o ich opiniach w odniesieniu do jakości funkcjonowania jednostki. Na podstawie wyników przeprowadzonego badania stwierdzono, że klienci dobrze oceniają pracę naszych urzędników. Na wysokim poziomie ocenili zarówno kompetencje, jak i kulturę osobistą pracowników, którzy załatwiali sprawę. Ankieta wykazała również, że w zdecydowanej większości klienci są zadowoleni z jakości i precyzji udzielanych informacji oraz terminowości załatwienia spraw – wyjaśnia prezydent miasta Mieczysław Kieca.

 

Respondenci chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i propozycjami zmian. Najistotniejszymi czynnikami, które wpływają na poprawienie jakości świadczonych usług są, ich zdaniem, szybkość załatwiania spraw, zachowanie pracowników urzędu i podwyższanie ich kompetencji. Porównując badanie przeprowadzone w poprzednich latach, zauważyć można, że ankietowani w dalszym ciągu największą uwagę zwracają na konieczność poprawy warunków lokalowych, a w szczególności dostosowanie budynków Urzędu Miasta dla osób niepełnosprawnych oraz klientów z wózkiem dziecięcym.

 

- Niedostatki infrastruktury technicznej budynków urzędu niewątpliwie stanowią problem, dlatego sukcesywnie podejmowane są działania zmierzające do poprawy ich wizerunku oraz funkcjonalności. Zaplanowane prace modernizacyjne w budynkach urzędowych zancząco poprawią warunki obsługi klientów – mówi prezydent.

 

Podobnie jak w roku ubiegłym, ankietowani często zwracali uwagę na brak przejrzystości miejskiej strony internetowej oraz dostępności formularzy do pobrania. - Tuż po zakończeniu tegorocznego badania udostępniono nową stronę internetową Urzędu Miasta, która w nowej odsłonie powinna zaspokoić oczekiwania klientów. W badaniu oceniana była jeszcze stara wersja miejskiej strony. Mamy nadzieję, że jej nowa odsłona pozwoli naszym klientom na łatwiejszy i przyjemniejszy dostęp do potrzebnych informacji – informuje Anna Szweda-Piguła, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

 

Klienci zwracali również uwagę na brak możliwości dokonywania płatności w urzędzie za pomocą karty płatniczej. W powyższej kwestii poczyniono już działania i w najbliższym czasie zostanie wprowadzona możliwość realizacji opłat w kasie Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego przy użyciu karty.

 

Pełne wyniki raportu można znaleźć tutaj>>

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1078