zamknij

Wiadomości

Wspólny rowerowy projekt. Wodzisław z Radlinem połączony nową trasą

2017-06-15, Autor: mk

Wodzisław Śląski wspólnie z Radlinem zyskają niebawem nową infrastrukturę rowerową na najwyższym poziomie. Wszystko dzięki projektowi ,,Pociąg do dwóch kółek- budowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim".

Reklama

Tak jak już informowaliśmy, projekt otrzymał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). W projekcie głównym wnioskodawcą jest Wodzisław Śl, natomiast Radlin partnerem. Dzięki dofinansowaniu na ogólną kwotę 5 948 059,02 złotych, Radlin i Wodzisław zostaną połączone wspólną trasą rowerową i skomunikowane z planowanym Centrum Przesiadkowym przy dworcu kolejowym w Wodzisławiu Śl.

W ramach projektu na terenie Radlina zostanie stworzona profesjonalna trasa rowerowa biegnąca od ul. Reymonta, do granicy z Wodzisławiem Śląskim. Po „stronie wodzisławskiej” trasa będzie ciągnęła się dalej, aż do przyszłego Centrum Przesiadkowym w Wodzisławiu Ślaskim. Oprócz tego na terenie Radlina, tuż przy trasie, powstanie tzw. rowerowa „stacja dokująca” czyli terenowy punkt naprawy rowerów. Stacje tego typu będą rozmieszczone w różnych punktach trasy, również w Wodzisławiu Śląskim.

To kolejny, po opracowaniu „Studium Tras Rowerowych Miasta Radlin”, etap prac nad nową infrastrukturą rowerową w mieście. Szerzej o planach miejskich w zakresie wszystkich nowych tras można przeczytać na www.rowery.radlin.pl

Projekt ma być realizowany od października 2017 r. do końca czerwca 2019 r.

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (8):
  • ~Piotrek 2017-06-15
    23:15:07

    14 5

    Szalenie dziękujemy za ten kawałek trasy rower. Przez jakieś 15 minut będziemy mogli jeździć w cywilizowanych warunkach, a potem po staremu, bo w żadnym remoncie drug ani w Wodzisławiu, ani w Radlinie nikt nie uwzględnił zrobienia ścieżek rowerowych.
    Ale ja to rozumiem! Dodatkowy pasek asfaltu jest bardzo ciężki w zaprojektowaniu i wykonaniu.
    Powinno wam być wstyd, tak się troszczycie o smog, ale nie potraficie wypromować czystego przemieszczania się po mieście i wykonania odpowiedniej infrastruktury. Czego się spodziewać, po kim kto ścieżki rowerowe w parku zrobić z kostki brukowej, która tyrkocze i już się odkształciła?

  • ~Piotrek 2017-06-15
    23:16:04

    0 1

    Sorry za literówki, autokorekta.

  • ~ 2017-06-16
    07:48:31

    8 0

    Jest to jakieś światełko w tunelu i szansa na bezpieczne dotarcie rowerem z Radlina do Wodzisławia. Zgłosiłem swego czasu swoje uwagi podczas konsultacji projektu rowerowy Radlin. Mam nadzieję, że choć część z nich znajdzie się w realizacji. Po Radlinie nie jest łatwo się poruszać na rowerze. Są szlaki rowerowe a nie ma ścieżek wcale.
    Bezpieczne przejścia przez DK 78 by dotrzeć do parku leśnego czy do szkoły na Obszarach nie istnieją. Bujać się ulicami Korfantego i Mariacką między autami z węglem i stosunkowo dużym ruchem nie jest zdrowo. Przed urzędami i centrami handlowymi miejsc do przypięcia roweru jest co kot napłakał.

    Co do przejazdu do Wodzisławia to miło, że teoretycznie na całym odcinku jest niby 50 na blacie, to większość samochodów leci ile wlezie. Do tego kuriozum z lewoskrętem na drodze krajowej w okolicy sklepu Majster na Rybnickiej. Na pasie do skrętu do sklepu ludzie wyprzedzają, a ci wyjeżdżający ze sklepu w stronę Rybnika nagminnie wymuszają pierwszeństwo!

    Nie wiem, czy argumentowanie powstania ścieżek nie jest nieco naciągane tym centrum przesiadkowym. Ścieżki rowerowe powinny być już dawno. Rozmawiam z rowerzystami i hmmm nikt nie będzie jeździł rowerem na pociąg czy autobus. Tak samo z tą siecią serwisów - rower nie psuję się często i podejrzewam, że w takim serwisie to ... będą robili na drutach ;-)

    Czekam jednak na sensownie poprowadzone ścieżki z niecierpliwością!

  • ~auto-bus 2017-06-16
    10:34:20

    9 0

    D@dik, z tym argumentowaniem budowania ścieżek to jest tak - jeśli chcesz to robić z funduszy zewnętrznych, bo musisz wiedzieć, jakie jest przeznaczenie konkursu, w którym oceniane są projekty. Jeśli kombinujesz, żeby ściągnąć kasę na ścieżki z programu na rozwój kolejnictwa, to musisz jakoś uzasadnić, że to się jedno z drugim wiąże. Wnioski o kasę unijną tak się pisze, że im większe znaczenie dla np. budowy kawałka chodnika, tym masz większe szanse na kasę. Po prostu, pisanie wniosków to sztuka ściemniania

  • ~auto-bus 2017-06-16
    10:37:55

    6 0

    jeszcze w uzupełnieniu postu - lata temu Rybnik i Racibórz napisali wspólny projekt niby na rozwój dziedzictwa kulturowego obu miast. Nawrzucali tam szczytnych haseł, że to niby integracja, pielęgnacja dziedzictwa, dorobku, no kurde wszystko. A chodziło o to, żeby ściągnąć unijną kasę na dni miast. I ściągnęli. http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,rybnik-pod-reke-z-raciborzem,wia5-3266-9426.html

  • ~bagienko 2017-06-16
    10:41:06

    3 0

    oczywiśćie nikt z urzędników tego oficjalnie nie potwierdzi, ale czuję, że autobus ma rację z tym argumentowaniem.

  • ~ 2017-06-16
    11:27:24

    2 0

    W sumie racja auto-bus! Niech motywują jak chcą - ważne, żeby drogi rowerowe powstały ;-)

  • ~amacieja17 2018-07-21
    09:37:44

    0 0

    Zapytam tylko gdzie jest Straż MIejska? Po co te sciezki rowerowe jak nie są przejezdne!!!. Niech ktos sie przejedzie ulicą 26 marca. Zrobiono sobie na nich parking.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1037