Drogowcy zakończyli układanie nawierzchni betonowej na prowadzącej w kierunku Katowic jezdni autostrady A1 na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Oznacza to sfinalizowanie kolejnego ważnego etapu prac.
Po uzyskaniu pełnej twardości betonu (proces trwa około miesiąca) możliwe będą kolejne prace, czyli uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie naniesienie oznakowania poziomego. Jednocześnie na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, a w pasie rozdziału rozpocznie się montaż barier energochłonnych.
Ukończenie tych prac, jak również zamontowanie ekranów akustycznych i oznakowania pionowego, umożliwi udostępnienie kierowcom obu jezdni w pełnym przekroju, to znaczy po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na całym, ponad 24-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem powinno to nastąpić przed końcem roku. Wykonawca inwestycji planuje nieco wcześniej udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej o długości ok. 7 km i blisko kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk.
Oddanie nowej jezdni w całości to jednak nie koniec budowy. Wiele prac prowadzonych będzie poza nią, dlatego do ich ukończenia na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Wprowadzenie „autostradowego” limitu 140 km/h nastąpi wiosną 2023 roku, po zakończeniu wszystkich prac.
Odcinek Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni z pięciu odcinków realizacyjnych autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy korzystają już z pełnych szerokości obu jezdni od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do węzła Częstochowa Północ. Wkrótce też na odcinku Kamieńsk - Radomsko znikną ograniczenia do 100 km/h.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
6226Lider branży systemów aluminiowych rozwija zakład w Zawierciu. W planach recykling wody szarej
1358Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
982Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
864"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
780Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
0Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0