zamknij

Wiadomości

Coraz więcej spraw urzędowych załatwisz bez wychodzenia z domu

Chcesz załatwić sprawę? Wystarczy, że masz komputer z dostępem do internetu - przekonuje Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl.

Reklama

- Obecnie nasz urząd udostępnia około 100 różnego rodzaju e-usług w licznych kategoriach, m.in. komunikacji, spraw obywatelskich, geodezji, architektury, ochrony środowiska i wielu innych - wyjaśnia Magdalena Kozielska z Wydziału Strategii i Rozwoju Powiatu.

 

Jeśli chcesz złożyć wniosek do urzędu możesz zrobić to drogą elektroniczną i nie musisz dysponować płatnym podpisem elektronicznym. Jeśli nie posiadasz podpisu elektronicznego, możesz uzyskać w Starostwie Powiatowym nieodpłatnie podpis elektroniczny CC SEKAP lub założyć profil zaufany na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP.

 

Dzięki temu masz możliwość elektronicznego składania wniosków poprzez Platformę e-Usług Publicznych SEKAP. W celu skorzystania z usługi klient Starostwa powinien zalogować się na platformie, wybrać odpowiednią usługę z katalogu, zapoznać się z kartą opisu usługi, wypełnić elektroniczny formularz, podpisać go podpisem kwalifikowanym, podpisem CC SEKAP lub profilem zaufanym ePUAP i wysłać do urzędu.

Jak uzyskać podpis CC SEKAP?

 

Aby uzyskać podpis CC SEKAP należy zgłosić się osobiście do Punktu Rejestracji, mieszczącego się w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Bogumińskiej 2 i ul. Pszowskiej 92a w Punkcie Obsługi Klienta lub w dowolnie wybranym przez siebie Urzędzie Rejestracji (w ramach Centrum Certyfikacji SEKAP utworzone zostały Urzędy Rejestracji m.in. w Marklowicach, Mszanie, Pszowie, Radlinie, Wodzisławiu Śl. i innych urzędach na terenie woj. śląskiego – lista dostępna na www.cc.sekap.pl w zakładce Repozytorium).

 

Należy zabrać ze sobą:

 

• dokument ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość, na którym widnieje numer PESEL czyli: dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy.

• nośnik, na którym zostanie zapisany podpis CC SEKAP (pendrive).

 

W Punkcie Rejestracji pracownik dokona weryfikacji tożsamości i przygotuje wniosek oraz stosowną umowę o świadczenie usług certyfikacyjnych. Po jej podpisaniu zostanie wygenerowany podpis CC SEKAP i zapisany na przyniesiony nośnik. Podpis elektroniczny CC SEKAP pozwala na korzystanie z usług elektronicznych udostępnionych przez urząd na Platformie e-Usług Publicznych www.sekap.pl.

 

Jak uzyskać profil zaufany?

 

Profil zaufany, podobnie jak podpis CC SEKAP, jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego, płatnego podpisu elektronicznego. Aby uzyskać profil zaufany należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego możemy wysłać wniosek o założenie Profilu Zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest potwierdzenie Profilu w jednym z urzędów wojewódzkich, oddziałach ZUS, urzędach skarbowych, konsulatach, a także w tych urzędach gmin, które uzyskały na to zgodę ministra (czyli trzeba będzie jedyny raz udać się do odpowiedniego punktu) – ich lista dostępna jest na ePUAP. W Wodzisławiu Śląskim są to:

 

• ZUS Inspektorat w Wodzisławiu Śląskim, ul. Witosa 30,

• Urząd Skarbowy w Wodzisławiu Śląskim, ul. Bartosza Głowackiego 4,

• Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego, ul. Bogumińska 4.

 

W celu zweryfikowania wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego użytkownika należy udać się do wybranego przez siebie punktu potwierdzającego z dowodem osobistym lub paszportem w ciągu 14 dni od daty wysłania wniosku. W wybranym urzędzie dokumentujemy przed urzędnikiem swoje dane osobowe, który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status Profilu Zaufanego.

 

Uwaga: w przypadku niestawienia się w Punkcie Potwierdzającym Profile Zaufane w ciągu 14 dni, wniosek o nadanie profilu zaufanego zostanie automatycznie odrzucony przez system.

 

W przypadku, gdy posiadasz już swój zaufany profil na ePUAP możesz powiązać go ze skrzynką kontaktową na platformie e-Usług Publicznych SEKAP oraz prowadzić korespondencję elektroniczną z urzędem bez konieczności uzyskiwania dodatkowego podpisu elektronicznego.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 55