zamknij

Wiadomosci

Czerwone pasy rowerowe pojawiły się w Wodzisławiu Śl.

2018-07-09, Autor: tora

Na kilku ulicach Wodzisławia Śląskiego zostały wytyczone pasy rowerowe, które na wybranych odcinkach są koloru czerwonego. Ma to związek z tworzonym Centrum Przesiadkowym.

Najbardziej w oczy rzuca się czerwony pas przecinający Plac Gladbeck. Jest na tyle szeroki, że swobodnie zmieści się na nim samochód. Węższe pasy pojawiły się na ulicach Jana Pawła II oraz 26 Marca.

Reklama

Tworzenie pasów rowerowych jest częścią realizowanego obecnie projektu „Pociąg do dwóch kółek – budowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim” >>>czytaj więcej<<<. Trasa rowerowa ma umożliwić miłośnikom dwóch kółek swobodny i bezpieczny przejazd przez centrum miasta na dworzec kolejowy.

- Czerwone odcinki znajdują się w miejscach newralgicznych, czyli przy przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach oraz przy parkingach – mówi Mateusz Jamioła z Biura Prezydenta Miasta.

Zaznacza, że trasy rowerowe nie są zakończone. Ich wytyczenie pociągnie za sobą zmiany w organizacji ruchu. Konieczne jest uzupełnienie oznakowania ulic. Podobnie sprawa się ma z kolejną nowością - progami zwalniającymi w miejscach przejść dla pieszych na ulicy 26 Marca. One też wymagają uzupełnienia oznakowania.

Wszystkie zmiany w organizacji ruchu na ulicach w centrum Wodzisławia wynikające z projektu Pociąg do dwóch kółek mają zostać wprowadzone do końca września, kiedy minie termin wykonania zadania. Mateusz Jamioła nie wyklucza, że stanie się to szybciej.

Czy uważacie, że wydzielone pasy dla rowerów w centrum Wodzisławia to dobry pomysł?

Oceń publikację: + 1 + 82 - 1 - 50

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~Piotrek 2018-07-09 16:53:15

    Taki to jest pociąg do dwóch kółek, że niech ich ch.. strzeli. Kawałek czerwonego paska i wielkie halo. Przy przebudowie Kokoszyckiej, powstały chodnikowe autostrady, i ani metra ścieżki rowerowej. Przy Matuszczyka to samo. Przy przebudowach dróg nie powstają ścieżki rowerowe - w ogóle.
    A "Centrum przesiadkowe" jak to Kieca szumnie nazwał, to tak naprawdę parking przy dworcu kolejowym. Zamiast wybudować dworzec autobusowy, i dostosować rozkład jazdy komunikacji miejskiej do rozkładu kolejowego, brukuje się na potęgę. Niema ani centrum przesiadkowego, niema dworca autobusowego, nie ma ścieżek rowerowych, za to k...a są parkingi.

    38 2
  • ~Bogusława Cygan 2018-07-09 18:17:14

    Te czerwone placki na ulicach są okropne! Szpecą miasto.To mają być ścieżki rowerowe?

    22 5
  • ~Radoslaw Wesolowski 2018-07-09 20:49:57

    TO JEST FUSZERA tragedia zrobili najtanszym kosztem droga polna jest ladniejsza sory ale to jest szpetne polaczenie drogi z sciezkami rowerowymi powinno wygladac ladnie i estetycznie a to jest jakies huj...o tyle

    19 3
  • ~Rychu 2018-07-10 00:19:56

    A jesienią, przed wyborami dowiemy się ile to kilometrów ścieżek rowerowych "powstało" w mieście ;)

    19 1
  • ~Bogdan Srogdan 2018-07-10 11:09:11

    :D esteci się znaleźli. Po oburzonych reakcjach niektórych możnaby odnieść wrażenie, że Wodzisław to najpiękniejsze i najbardziej zadbane miasto w Polsce, którego miszkańcy nie szczędzą sił i środków w trosce o ład przestrzenny. Ludzie tak się robi na całym świecie :)

    4 13
  • ~Marta Nosiadek 2018-07-10 15:00:02

    Masakra jak ludzie potrafią wszystko skrytykować. Czerwone pasy są tylko w miejscach skrzyżowań a reszta ścieżki to nowy wreszcie równo wylany pas asfaltu. I bardzo dobrze. Ja jeżdżę na szosowce i wracając z trasy spoza miasta zawsze miałam problem dotrzeć do domu bo w samym mieście drogi są nierówne a teraz moje cienkie kółeczka będą szły jak burza.
    A co do parkingów to już większej głupoty nie można napisać. Czyżbyśmy mieli ich za dużo ze komuś to przeszkadza? Tak się akurat składa że na tych nowych trasach rowerowych nadal parkują po staremu pajace wiec chyba dobrze ze powstają nowe parkingi

    7 13
  • ~Piotrek 2018-07-10 17:20:29

    Tak, tak jesteśmy krytykantami a Wodzisław ścieżkami rowerowymi stoi. Co jak co, ale ja akurat poruszam się po mieście tylko rowerem albo komunikacją miejską, bo Wodzisław jest mały i auto nie za bardzo się opłaca. Jazda tym i tym po Wodzisławiu, to porażka.
    W Wodzisławiu zamiast zrobić ścieżki z prawdziwego zdarzenia w czasie przebudowy dróg, których jest w Wodzisławiu masa, to albo się maluje ścieżki na asfalcie "dziura w dziurze" albo co gorsza brukuje sięścieżki. Bo Miecio Kieca jest pierwszy włodarzem, któremu bardziej opłaca się wybrukować ścieżkę niż wyasfaltować(patrz RPR) i dla którego kostka brukowa jest wygodniejsza.

    10 1
  • ~krzoci 2018-07-10 20:51:32

    Ludzie z rowerów korzystają z wielu powodów, ale jeśli chociaż w części transport samochodowy chcemy zastąpić transportem rowerowym to musimy o tym myśleć w sposób globalny. Zdecydowana większość rowerzystów chce z pkt. A przemieścić się do pkt. B w sposób szybki i bezpieczny oraz tak, aby nie utrudniać życia innym użytkownikom ruchu drogowego. Aby to było możliwe infrastruktura drogowa w każdym miejscu Miasta i Powiatu musi to zapewnić. Ponieważ tras/ścieżek dedykowanych tylko dla rowerzystów nieszybko się doczekamy należy pomyśleć, w jaki sposób udostępnić istniejąc już infrastrukturę drogową i ciągi dla pieszych rowerzystom. Naprawdę nie potrzeba niewielkich „modyfikacji”, aby doprowadzić do „symbiozy” pomiędzy pieszymi a rowerzystami na istniejących już chodnikach. Przykładem może być Rybnik gdzie rowerzysta w bardzo wielu miejscach ma prawo korzystać z chodnika a pieszy musi to akceptować.
    W Wodzisławiu i powiecie wodzisławskim udostępniono rowerzystom w kilku różnych (rozdzielnych) projektach kilkadziesiąt kilometrów „tras” rowerowych o najprzeróżniejszych standardach. Nikomu jednak nie przyszło do głowy, aby te trasy połączyć w jedną funkcjonalną całość. Dokładnie tak samo dzieje się teraz. Projekt „pociąg do dwóch kółek” tak naprawdę dla rowerzystów daje połączenie pomiędzy dworcem PKP a RPR dzięki wymalowanym na jezdni pasom dla rowerzystów i ścieżce rowerowej. Mam nadzieję, że w końcu władze Miasta i Powiatu dojdą do wniosku, że nadszedł już czas, aby udostępnić Miasto i Powiat w przemyślany sposób rowerzystom.

    6 1
  • ~Wojciech Kotyla 2018-07-11 08:47:59

    mnie ciekawi jedno, kiedy na przejściach dla pieszych pojawią się odpowiednie przejazdy dla rowerzystów. obawiam się, że minie kolejna kadencja nowego już prezydenta i będzie wielkie nic.

    1 2
  • ~krzoci 2018-07-12 13:15:50

    Nikt w artykule nie pofatygował się aby powiedzieć, że do czasu zakończenia oznakowania poziomego i do czasu montażu oznakowania pionowego wszystkich uczestników ruchu drogowego obowiązują dotychczasowe zasady. "Czerwony pas" nie daje "dodatkowych" uprawnień rowerzyście. Czy tak trudno zamieścić taką informację???

    2 0
  • ~Daisy 2018-07-16 14:05:27

    Czerwone pasy rowerowe ważniejsze od miejsc parkingowych! Na 26 Marca z powodu tej genialnej i (artcy)potrzebnej ścieżki zlikwidowano możliwość parkowania wzdłuż drogi. Tak: szerokość ścieżki jest równa szerokości równoległego parkingu. Mieszkańcy będą chyba zmuszeni parkować w "centrum przesiadkowym" co stworzy iluzję użytkowania tego miejsca. Całe szczęście czerwone pasy bezpiecznie zaprowadzą mieszkańców do domu, bo to wcale nie jest tak blisko... Oczywiście w tej sytuacji mało ważny jest fakt, że jeszcze jakiś czas temu były ogłoszone przetargi na remont tego odcinka drogi i zwiększenie ilości miejsc parkingowych.

    Wniosek: "Gość" spoza Wodzisławia, który przyjedzie pociągiem i wsiądzie na rower korzystając ze ścieżki rowerowej jest ważniejszy od mieszkańców. Brawo!

    1 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kto zostanie prezydentem Wodzisławia Śląskiego?








Oddanych głosów: 2026