zamknij

Wiadomości

Dworzec wypięknieje, ale tablic nie będzie

2018-03-16, Autor: tora

Modernizacja dworca kolejowego trwa w najlepsze. Obiekt odzyska dawny blask, jednocześnie zmieniając się w nowoczesny punkt obsługi podróżnych. Tymczasem czytelnik zasygnalizował, że na peronach dworcowych przydałyby się elektroniczne tablice z komunikatami.

Reklama

Nasz czytelnik często podróżujący kolejami zwraca uwagę, że świetlne tablice z informacjami dla podróżnych to już dziś norma. I bardzo się przydają, np. w sytuacjach nadzwyczajnych, jak awarie, czy opóźnienia związane z oblodzeniem szyn, zerwaną trakcją.

Przypomina, że kiedy zerwała się trakcja w Olzie i pociągi wypadały z rozkładu, czy miały opóźnienia, to z megafonów bardzo rzadko nadawano komunikaty o utrudnieniach. - Teraz PLK instaluje tablice nawet we wsiach i miastach z małym ruchem, a w Wodzisławiu nie. Już chyba czas takie tablice świetlne tutaj postawić. Mamy osiem przejazdów Intecity przez Wodzisław, 24 Kolei Śląskich, a od czerwca ruch będzie jeszcze większy. To już wystarczająco dużo, aby takie tablice w końcu zainstalować – zwraca uwagę czytelnik.

Okazuje się jednak, że PKP PLK nie planują tego typu inwestycji. - Informacja dla podróżnych na stacji Wodzisław Śląski w postaci plakatowych rozkładów jazdy pociągów na peronach oraz zapowiedzi megafonowych są wystarczające. Plakatowe rozkłady jazdy pociągów są na bieżąco aktualizowane, a komunikaty megafonowe są wygłaszane z częstotliwością zapewniającą informowanie podróżnych o wszelkich zmianach w rozkładzie jazdy pociągów (opóźnienia lub zakłócenia w ruchu kolejowym spowodowane różnymi przyczynami).

W związku z powyższym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują montażu elektronicznych tablic informacyjnych dla podróżnych na stacji Wodzisław Śląski – informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

Na pocieszenie pozostaje informacja, że tablica z informacjami dla podróżnych znajdzie się w budynku dworcowym. Trwająca rewitalizacja dworca nie zakłada montażu tablic na peronach przez miasto Wodzisław, ponieważ perony to już teren i władza PKP PLK.

Czy waszym zdaniem tablice świetlne z komunikatami przydałyby się na stacji w Wodzisławiu?

Oceń publikację: + 1 + 61 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (5):
  • ~Sky 2018-03-16
    13:31:54

    15 0

    Prawda jest taka, że PKP PLK potraktowały po macoszemu remont linii Wodzisław Śląski-Chałupki. Same wiaty powinny być nad peronem a nie tylko po dwie budki na peronie. O drugim torze lub mijance w Czyżowicach już nie wspomnę. Tak jak napisał czytelnik, że takie tablice elektroniczne to już norma, ale nam w Wodzisławiu zawsze wmawiają, że mamy się cieszyć z tego co jest. Owszem, to dobrze, że będzie tablica w budynku, ale co z kasami i biletomatem? Czy jak łaskawie zrobią kasę w budynku to już biletomat wyrzucą? No i kwestia kasy InterCity, której zapewne też nikt nie zamierza tutaj zrobić, a jak wiadomo powinna być. Nie wszystkie bilety można kupić przez internet, a wtedy trzeba jechać gdzieś do kasy InterCity i nabyć bilet - przecież to absurd.

  • ~wodzislawianin1 2018-03-16
    13:43:27

    17 2

    Na jakiej podstawie ten Karniewski plecie, że informacje są wystarczające? Otóż niech się wybierze na dworzec i zobaczy tych zdezorietowanych starszych podróżnych czy Ukraińców którzy czytać tego rozkładu drobnym maczkiem z dziwnymi symbolami nie potrafią!!! Co z opóźnieniami? Jeden komunikat i cześć, głośniki ciche.

    Na to PKP PLK to brak słów. Miasto i powiat powinny oficjalnie wystąpić o takie tablice do nich na piśmie bo we wsiach instalują a u nas nie.

  • ~fandango 2018-03-16
    17:49:50

    3 0

    Z tym dworcem to ciekawa sprawa. Otóż ciekawe ile będzie przy nim bezpiecznych miejsc parkingowych i ile będą kosztować?

  • ~Jarosław Polok 2018-03-18
    13:41:36

    8 1

    Ogólnie to druga nitka do Olzy (mijanka Czyżowice), przystanek Wodzisław Centrum można rozwiązać rewitalizacją linii 159 do Jastrzębia - połowa trasy byłaby do Olzy i przystanek Centrum, a nawet Turzyczka w cenie, a i przepustowość linii by się znacznie zwiększyła.
    Dodatkowo wydłużenie SKM Rybnik-Wodzisław od strony Rybnika do Żor, a od strony Wodzisławia do Jastrzębia czy nawet zamknięcie w pierścień przez Pawłowice znacznie rozwiązałby transport pasażerski w regionie.
    Dodatkowe plusy to szybsze pociągi do Wisły na weekend przez Jastrzębie czy nawet pociągi do Cieszyna po rewitalizacji linii 170.
    Jest jeszcze lokomotywownia w Wodzisławiu, którą Koleje Śląskie mogłyby wykorzystać do odstawiania, przeglądów itd własnych składów.

  • ~Arteks 2018-03-19
    12:20:27

    5 2

    Jest ruch międzynarodowy, są dwa perony, będzie kolej aglo - powinny być także elektroniczne tablice. Co to dla kolei za koszt? Kilka monitorów LCD podpiętych do systemu informatycznego spółki. Władze miasta i posłowie - lobbujcie za tym.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1039