zamknij

Wiadomości

E-bilet: 165 osób złożyło reklamację. Chodzi o błędy w naliczaniu opłaty za przejazd

2015-10-08, Autor: pww
W 20 przypadkach błąd był spowodowany niewłaściwym doładowaniem konta, a w około 30 zdarzeniach pasażerowie mieli problemy z prawidłowym użyciem e-biletów. Jednak w ponad stu zgłoszonych przypadkach faktycznie błędnie naliczono koszty przejazdu.

Reklama

- Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł. Warto dodać, że do tej pory wykonano około 700 tysięcy operacji na wszystkich e-kartach, a wydano ich 60 tysięcy. Nie zmienia to faktu, że problem istnieje. Firma z Mielca odpowiedzialna za wdrożenie systemu elektronicznej obsługi pasażerów została zobligowana przez zarząd MZK do usunięcia usterki – informuje Rafał Jabłoński, pełnomocnik zarządu MZK z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.

 

Okazuje się, że powodem występowania niezgodności są wady modułu elektronicznego zastosowanego w systemie rozliczania kosztów przejazdów. - Błędy pojawiają się najczęściej na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Zdarza się, że w trakcie pobierania opłaty z e-karty moduł omyłkowo odczytuje przystanki niewłaściwe i stąd różnica w naliczaniu kwot - wyjaśnia Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura MZK.

Mielecka firma zdecydowała o wymianie wadliwego modułu na moduł bardziej precyzyjny. Jest on już testowany w 24 autobusach kursujących na liniach MZK. Jak mówi Beata Włodarczak, koordynator wdrażanego projektu, wada powinna być usunięta najpóźniej do 20 października.

 

Każda z osób zgłaszająca uzasadnioną reklamację może liczyć na zwrot kosztów. Niesłusznie pobrane kwoty zostają doładowane na e-kartę lub przelane na konto bankowe konkretnej osoby. Co ważne, kwoty zwracane są również w przypadku błędu pasażera. Najczęściej jest to wadliwe przyłożenie karty do czytnika. - Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z Działu Planowania i Organizacji Komunikacji MZK.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 50