zamknij

Biznes

Galeria Karuzela - jakie to korzyści dla Wodzisławia?

2013-10-21, Autor: Monika Krzepina
Mieszkańcy i klienci wyczekują otwarcia Galerii Karuzela w Wodzisławiu. Nowy obiekt handlowy to zarówno potencjalne miejsca zakupów, spędzania wolnego czasu, ale i szansa na zatrudnienie, konkurencja dla wodzisławskich sklepikarzy oraz podatek od nierchomości odprowadzany do budżetu miasta.

Reklama

O tym, że nowy obiekt handlowy w Wodzisławiu wzbudza duże zainteresowanie osób poszukujących zatrudnienia w regionie, a do Galerii Karuzela wpływa sporo zapytań o oferty pracy już pisaliśmy.

Nowy obiekt handlowy to również korzyści dla budżetu miasta płynące z odprowadzanego podatku od nieruchomości. Jaka to kwota władze miasta jeszcze nie wiedzą. - Dzisiaj jeszcze nie można stwierdzić jaki podatek od nieruchomości będzie odprowadzany do budżetu miasta. Nie znamy ani ostatecznej powierzchni użytkowej obiektu, ani terenu zabudowania. Nie znamy również wartości obiektu. Dane te będą znane po złożeniu odpowiedniej deklaracji - zaznacza Barbara Chrobok, rzecznik Urzędu Miasta w Wodzisławiu.

 

Po złożeniu deklaracji, informacja ta będzie również objęta tajemnicą skarbową. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że od tego typu obiektów podatek średnio wynosi około 150 tys. zł.

 

>>>Jak postępują prace przy budowie? Zobacz fotogalerię

 

Warto zauważyć również, że zawsze przy okazji budowy tego typu obiektów podnoszą się głosy osób zaniepokojonych o losy drobnych sklepikarzy. Nic dziwnego, skoro trudno im konkurować ze skupionymi w jednym miejscu sklepami otwartymi do godziny 21.00. Ponadto daje się słyszeć opinie, że cały ruch handlowy przeniesie się do Karuzeli i wodzisławski rynek opustoszeje jeszcze bardziej.

 

Innego zdania jest Krzysztof Dybiec, prezes Izby Gospodarczej w Wodzisławiu, który dostrzega korzyści w związku z powstaniem Karuzeli. - Jeśli tam będą sklepy otwarte do 21.00 to mam nadzieję, że i okoliczne sklepy będą czynne dłużej. Co prawda w galerii powstają sklepy, które u nas już są, ale będą też nowe marki, które przyciągną ludzi oraz parking na 200 miejsc. Klienci, którzy przyjadą do galerii, może pójdą też 50 metrów dalej i trafią na wodzisławski rynek - zauważa Krzysztof Dybiec.

 

Sam planuje wykorzystać szansę jaką galeria może być dla Zoolandii. - Weźmiemy udział w otwarciu obiektu i poprowadzimy akcję "Zostaw dziecko w Zoolandii i przyjdź tutaj na zakupy" - zdradza prezes Dybiec.

 

Jakie są Waszym zdaniem korzyści z nowej galerii? Czekacie na otwarcie Galerii Karuzela? Czekamy na Wasze komentarze i opinie

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (50):
  • ~MisBialy 2013-10-21
    07:22:33

    6 0

    Nie ulega wątpliwości ze galeria położy na łopatki miejscowych sklepikarzy, pan Dybiec nie orientuje nie orientuje się w prawach rynku, silniejszy wygrywa, słabszy przegrywa, to są sprawy bardzo proste, a ze słabsi przegrają to tylko kwestia czasu.

  • ~ 2013-10-21
    07:28:16

    0 4

    Ja też staram się o pracę w Galerii i nie ukrywam, wiążę z tym ogromne nadzieje. Galeria na pewno będzie stanowić konkurencję dla sklepikarzy i mam nadzieję, że wymusi na nich zmiany w odpowiednim kierunku. Może to szansa dla Wodzisławia? Czekam na efekty!

  • ~and1985 2013-10-21
    08:09:33

    0 0

    takie korzyści ,że wynajmujący pomieszczenia będą płacić nie małe czynsze najmu niemcowi... zresztą i tak już wszystko co można było zostało wyprzedane zagranicznym...

  • ~Maja 2013-10-21
    08:37:51

    11 0

    Język jakim się ktoś tu posługuje w tym artykule jest nasycony pogardą, albo głupotą, może już czas wyjść mentalnie z komuny panie mk ??
    " Sklepikarze" to nic inne go jak drobni przedsiębiorcy , małe i średnie firmy, tworzący 65 % PKB kraju i wytwarzający najwięcej miejsc pracy. Najemcy w galerii to korporacje , które 100 % produktów wytwarzają w Bangladeszu, Chinach lub Indiach, gdzie miesięczna płaca z socjalem to 60 - 100 UDS czyli od 200- 350 zł i na tym się opierają ich konkurencyjne ceny. Przypominam też o tym, że korporacje praktycznie nie płacą żadnych podatków w kraju , bo większość jest transferowana do rajów podatkowych jako "marketing", " doradztwo" , "know-how" itp. Może miasto zyska 150- 200 tys rocznie z podatku dochodowego, ale 420 tys stracą mieszkańcy jeśli przez galerie zlikwiduje się na mieście tylko 10 miejsc pracy !

  • ~zezem 2013-10-21
    08:37:57

    3 0

    Trzeba przyznać, że tok rozumowania różnych przedstawicieli "Izb Gospodarczych" jest dla mnie niezrozumiały. Rozumiem, że czas otwarcia galerii ma spowodować dłuższy czas pracy małych sklepów w okolicach rynku. Może zanim ktoś "palnie" takie dyrdymały, to przeprowadzi analizę popytu i podaży. Jeżeli sklepy będą nawet otwarte 24h, 3-krotnie zwiększy się koszt zatrudnienia, co wpłynie na koszty działalności. Czy podniesienie kosztów wpłynie na większą sprzedaż i dochodowość? Wątpię! Zysk dla miasta 150 000 zł rocznie w efekcie przyniesie całkowitą agonię i tak już prawie martwego centrum Wodzisławia.

  • ~kisi 2013-10-21
    08:54:38

    17 0

    Przestrzegam przed tak prostym myśleniem: sklepy w galerii = pozamykane sklepy na rynku. Mam pytanie, czy lepszy jest klient, który przyjeżdża do karuzeli i może przy okazji podejdzie te 50 metrów na rynek, czy lepszy jest brak w ogóle klienta, który woli jechać do rybnickich lub jastrzębskich galerii? Galeria to też szansa, ale pytanie czy przedsiębiorcy będą chcieli z niej skorzystać, bo widzę, że większość zatrzymała się na latach 90-tych, kiedy to klienci sami pchali się do takich sklepików. Dziś o klienta trzeba zawalczyć. Wydaje mi się, że największą zmorą wodzisławskiego rynku są właściciele kamienic, bo kto widział takie czynsze jak 50 zł netto za metr2? Dlatego wszyscy stamtąd wychodzą na zewnątrz, gdzie stawki są nawet o połowę tańsze. Drodzy właściciele kamienic, czasy się zmieniają, nie można zarzynać przedsiębiorców takimi cenami bo prędzej czy później ich po prostu nie będzie.

  • ~ 2013-10-21
    09:18:47

    5 0

    z jednym z dybcem mogę się zgodzić, galeria wygeneruje jakiś tam dodatkowy ruch, problem jednak w tym, że jako prezes IG powinien myśleć o reszcie a nie tylko o sobie :-) nie zgodzę się z tezą, że przedłużenie godzin zwiększy koszty. od lat powtarzam, że wystarczy przesunąć godziny otwarcia. w czym problem by sklepy przemysłowe były czynne od 11? spożywka i tak na ogół otwarta jest od rana do min. 20 o ile nie do 22. @kisi dowiedz się w zgmir jakie niektorzy mają stawki na rynku to bardzo się zdziwisz.

  • ~redaktor 2013-10-21
    09:20:24

    1 0

    Sprawa ze Szczecina: „Szczecin, 16 września 2013. Nie jesteśmy przeciwnikami galerii handlowych, nawet tych zlokalizowanych w centrum. Zdajemy sobie jednak sprawę z konsekwencji zwiększenia podaży powierzchni handlowej wspomnianej galerii. A konsekwencje te mają charakter głównie ekonomiczny. Zwiększony udział w rynku galerii handlowych w centrum prowadzi do zmniejszenia udziału w rynku handlu „w mieście”. Zjawisko to opiera się na zmianach głównie na rynku wewnętrznym, ponieważ w związku z otwarciem nowej galerii siła nabywcza szczecinian nie rośnie. Popularność galerii handlowych rośnie zatem przede wszystkim kosztem handlu „lokalnego”. Zjawisko to ma negatywny charakter dla budżetu miasta, ponieważ w galeriach handlowych koszty najmu, w przeciwieństwie do większości przypadków lokali, znajdujących się w centrum, nie zostają w mieście, lecz trafiają na konto firmy zarządzającej obiektem. Ponadto koszty te są statystycznie wyższe, co, w ujęciu globalnym, zmniejsza zyski z handlu w mieście, a co za tym idzie wpływy z podatków. W związku z wchłonięciem części klientów do wnętrz galerii handlowych zmniejsza się również liczba pieszych w centrum miasta, co ma poważne konsekwencje dla wizerunku miasta. Miasto, które pełne jest ludzi, lepiej jest postrzegane przez mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów. Straty wizerunkowe są co prawda niewymierne, lecz wymierne są kwoty, jakie przeznacza się na poprawę owego wizerunku. I nie są to k

  • ~redaktor 2013-10-21
    09:24:51

    0 2

    Powstawanie galerii handlowych wydaje się być w Polsce nie do powstrzymania http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/10.html.

  • ~redaktor 2013-10-21
    09:34:29

    0 2
  • ~redaktor 2013-10-21
    09:45:07

    0 0

    W polecanym powyżej opracowaniu , wykonanym dla Gminy Miasta Elbląga, czytamy m.in.: "Każda ingerencja w sieć usługową pociąga za sobą reakcję, zwłaszcza gdy otwarty zostaje obiekt handlowy znaczących rozmiarów. Powołując się na opracowania firmy Dedal Invest-Eko należy wyróżnić trzy zasadnicze fazy zmian.
    Pierwsza faza charakteryzuje się najsilniejszymi zmianami, objawiającymi się spadkiem
    obrotów okolicznych sklepów. W przypadku konkurencji ze strony hipermarketu szacuje się, że mogą się one zmniejszyć o 20-30% w ciągu dwóch miesięcy. Znacznie bardziej oddziałują
    dyskonty, które mogą przynieść spadek obrotów okolicznych sklepów o 50% już po pierwszym miesiącu działania. Fazę pierwszą kończy likwidacja tych sklepów, które nie zdołały się oprzeć konkurencji i przetrwać pierwszej fali zniżkowej."

  • ~redaktor 2013-10-21
    09:47:43

    0 0

    C.d. z cytowanego powyżej opracowania: "Kolejnym, drugim etapem jest względna stabilizacja i dostosowanie się tradycyjnych struktur
    do nowej sytuacji. Charakteryzuje się ona modyfikacją i specjalizacją okolicznych usług, które starają się wypełnić powstałe na rynku nisze względem oferty centrum handlowego. Dzięki efektowi mnożnikowemu, polegającemu na specjalizacji, podniesieniu jakości usług
    i uzupełnianiu oferty nowo powstałego obiektu, zwiększa się zainteresowanie klientów danym obszarem. Punkty usługowe obszarów przyległych do nowego obiektu zyskują na jego
    obecności, która przyciąga klientów. W tej sytuacji handel tradycyjny rozszerza ofertę
    programową centrum handlowego. Tworzenie kontroferty konkurującej wprost ze sklepami
    w centrum jest dla sprzedawców dużo bardziej ryzykowne."

  • ~redaktor 2013-10-21
    09:49:28

    0 2

    C.d. z cytowanego powyżej opracowania: "W fazie trzeciej następuje samoorganizacja przestrzeni handlowej i stabilizacja sytuacji na
    rynku, objawiająca się względnie stałą formą sieci handlu drobnodetalicznego. Działaniami
    uzupełniającymi są konsolidacje mniejszych jednostek handlowych w celu sprostania rosnącym wymaganiom lokalowym. Dzieje się tak w przypadku pojawiania się nowych branż i punktów usługowych w tradycyjnych lokalach handlowych. W tym okresie sklepy nie są już zamykane ze względu na otwarcie centrum handlowego."

  • ~redaktor 2013-10-21
    10:18:22

    0 2

    Sam artykuł podpisany przez mk zawiera treści, które wydają się być reklamą przyszłej galerii handlowej i jednego punktu usługowego zlokalizowanego w centrum Miasta.

  • ~odrok 2013-10-21
    10:42:34

    9 0

    Jednym z wad naszego społeczeństwa jest nieuczenie się na błędach. Zwłaszcza cudzych. W Łodzi i innych większych miastach, w których pierwsze galerie powstały ponad 7 lat temu, Urzędy wydają setki tysięcy złotych na "ożywianie centrum". Akurat firma usługowa Pana Dybca zyska, bo opieka nad dziećmi idealnie wpasuje się w zakupy. Handlowcy nie będą mieć takiej możliwości. Galeria będzie korzystna dla mieszkańców, większość ludzi ma gdzieś czy ich buty szyją Wietnamczycy, czy markowe koszulki robi się w Bangladeszu, czy zagraniczni właściciele nie płacą podatków... To władze miasta i państwa powinny dbać o narodowy interes i przestrzeganie etyki.

  • ~men 2013-10-21
    11:35:50

    12 0

    Budują źle nie budują też źle jak tu ludziom dogodzić !!! Nieosiągalne !!!!!

  • ~pietjaSWD 2013-10-21
    13:24:14

    0 1

    Jak zarżnąć miejscowych przedsiębiorców?! Najpierw zamknąć wszystkie główne ulice centrum na niekończące się, źle rozplanowane remonty tym samym uniemożliwić dojazd klientów do znajdujących się tam sklepów.
    Następnie zamykamy główny parking w centrum przy ulicy Słowackiego, a więc likwidujemy resztę miejsc parkingowych w mieście w którym jest ich jak na lekarstwo.
    W dalszej kolejności budujemy Galerię handlową, która jest miastu najbardziej potrzebna, ponieważ zapewni nowe miejsca pracy oraz "rozrusza" centrum.....taaak. Tylko co z utraconymi w tym czasie miejscami pracy których może być znacznie więcej przy plajcie "rynkowych" sklepików? To problem dla znacznie większej grupy ludzi niż tylko Pani Czesi z warzywniaka..te sklepy może nie są wielkie ale każdy, nawet kwiaciarnie zatrudniają tą 1-3 osób. Sklepy prowadzone są w lokalach wynajmowanych od właścicieli kamiec, którzy również na tym zarabiają. Przy sklepach pracę ma zaplecze innych, powiązanych ludzi jak dostawcy, serwisanci, handlowcy..
    Galeria to na pewno popularny pomysł i lud się cieszy. Nie przejdzie to jednak bez szkody dla prawdziwego wodzisławia, a baner z hasłem "LOKAL DO WYNAJĘCIA" będzie najpowszechniejszym widokiem na mieście.
    Pan Dybiec ze swoją zozolandią na pewno wygra. Kilku restauratorów również. Budżet miasta będzia miał z tego swoje profity, a sieciówki kolejne placówki.

  • ~ 2013-10-21
    14:07:37

    1 0

    Nie kraczcie, nie kraczcie. Jakież to znowu sklepy będą w Galerii, że wykurzą wszystkich przedsiębiorców z rynku? W tych sieciówkach, które mają powstać w Karuzeli, są przede wszystkim ubrania dla młodzieży. Reserved, Cropp, House, kto z Was się tam ubiera? To są sklepy oferujące odzież w konkretnym stylu, a nie masówkę. Jak ktoś będzie chciał kupić sobie kurtkę i nie znajdzie niczego w Galerii to z pewnością pójdzie na rynek. A jak nie znajdzie na rynku to pójdzie do Galerii. Jeżeli tylko przedsiębiorcy staną na wysokości zadania i przystosują się do nowej rzeczywistości, klientów nie stracą, a może zyskają nowych (właśnie tych, których przyciągnie Galeria). Ciekawi mnie natomiast, czy CCC i Rossmann będą w dwóch miejscach, czy te z rynku i okolic Zoolandii zostaną zlikwidowane.

  • ~ 2013-10-21
    14:23:47

    2 0

    @pietjaSWD gdzie na słowackiego jest parking? bo o ile mi wiadomo to jest na arendarskiej i nawet jak był "remontowany" to można było na nim zaparkować. poza tym nie wiem skąd ta moda dojeżdżania koniecznie do centrum samochodem. 65% mieszkańców może tego wyczynu dokonać autobusem komunikacji miejskiej. dam sobie głowę uciąć, że większość nie robi tak ciężkich zakupów by pojechać autobusem. w ścisłym cenrtum autobusy jeżdżą wystarczająco często by się na niego załapać i nie trzeba będzie czekać w nieskończoność. plajta sklepików w centrum? jest opcja, że tak będzie ale paradoksalnie powiem, że jest też alternatywa czy skorzystają z niej przedsiębiorcy w wodzisławiu czas pokaże. ceny wynajmów lokali w kamienicach chętnie ci udostępnię. zdziwiłbyś się jak śmieszne stawki płacą ci, którzy wynajmują lokale w zgmir, niektóre z nich są poniżej 10zł za m2 :-)

  • ~PimpaLesna 2013-10-21
    14:30:47

    0 6

    @mhl999 - jak ty lepiej wszystko wiesz, ty powinienes zostac jakims doradca... albo jasnowidzem...
    a prawda jest taka ze dzieki galerii juz ~100 ludzi stracilo juz prace w wodzislawiuy a jeszcze kilkadziesiat straci. zagraniczny inwestor przetransferuje swoje zyski za granice a mietki beda mialy znowu okazje zeby przeciac wstege i pstryknac kilka fotek... i tyle z tego dobrego....

  • ~ 2013-10-21
    14:57:52

    5 0

    @PimpaLesna - zgodzę się z tobą tylko w opcji fotek i przecięcia wstęgi. za resztę odpowiadają sami przedsiębiorcy. galerii już nie wyburzą. pozostaje więc pytanie jak ją wykorzystać by skutecznie konkurować albo jak wolisz uzupełnić ofertę. niestety podejście prezesa IG jest jakie jest. odnoszę wrażenie, że myśli tylko o swoim biznesie.

  • ~zezem 2013-10-21
    15:46:48

    0 0

    @mhl999: możesz rozszerzyć wpis na temat "..zgodzę się z tobą tylko w opcji fotek i przecięcia wstęgi. za resztę odpowiadają sami przedsiębiorcy." Czyżby za rozwiązania urbanistyczne, sieć drogową, kierunki rozwoju stref handlu odpowiadali przedsiębiorcy? Ręce opadają.

  • ~kisi 2013-10-21
    15:52:13

    0 0

    Do mhl999. Szukam lokalu w centrum Wodzisławia o powierzchni ok 50 m2. Jak masz namiary na taki za 10 zł to proszę o emeil leszeksalamon@interia.eu. Jakoś szukam od paru tygodni i najtańsze to 50zł za 1m.

  • ~zezem 2013-10-21
    15:57:36

    0 2

    @mhl999: zapomniałem jeszcze pogratulować wspaniałego pouczenia na temat dojazdu na zakupy komunikacją publiczną. To ja dziękuję , jadę tam gdzie są parkingi. Mam prawo wyboru i jak ktoś nie zapewnia miejsc parkingowych, nich na mnie jako klienta, nie liczy!

  • ~Don C. 2013-10-21
    16:10:34

    3 0

    Korzyści to zagospodarowany teren czy parking + kilka ciekawych sklepów dla młodzieży.Minusem jest dla mnie że ta galeria nie jest 2-poziomowa i podobna choćby do tej w Kędzierzynie K.Do tego głupia nazwa bo karuzele są zwykle kolorowe a nie szare jak ten obiekt.Także ja bardziej czekam w tej chwili czy powstanie coś ciekawego na ul.Marklowickiej.

  • ~Don C. 2013-10-21
    16:22:35

    5 0

    I jeszcze coś o sklepikarzach i parkingach.Chyba nie liczycie że 20 nowych sklepów położy na łopatki lokalny handel?To jakaś bzdura.Jedynie te dublowane sklepy mogą przestać istnieć.Co do parkingów to akurat W Śl. ma ich bardzo dużo w tym kilka darmowych.Malkontentom w tym temacie polecam centrum Żor czy Cieszyna o SJZ czy SK nie wspomnę.

  • ~redaktor 2013-10-21
    23:13:31

    0 4

    Współczuję dzieciom, które rodzice oddają na przechowanie do "wewnętrznego placu zabaw", czyli np. do takiej "Zozolandii", podobnie jak żal mi jest dzieci , które rodzice zabierają w celach rozrywkowych do galerii handlowych. Place zabaw powinny być "zewnętrzne". Ruch to zdrowie, ale na tzw. "wolnym powietrzu".

  • ~ 2013-10-22
    00:00:20

    0 1

    @zezem - ta "reszta" to utrzymanie się na rynku, a nie urbanistyczne rozwiązania. co do jazdy autobusem to jestem zwolennikiem komunikacji publicznej. korzystaj ze swojego prawa wyboru tylko przez takie podejscie oczekujesz pewnie lepszych dróg a to siłą rzeczy spowoduje zakorkowanie centum miasta. cudów i rewolucji w tej kwestii nie oczekuj. przyszłość transportu w miastach to publiczny środek transportu. ekscytujecie się galerią jakby była jakimś bóstwem, a tam będzie kilkanaście sklepów, których obecność wodzisławscy przedsiębiorcy powinni wykorzystać.

  • ~redaktor 2013-10-22
    00:20:45

    0 2

    Właśnie, cóż to za temat do dłuższej dyskusji ta galeryjka, skoro tego typu obiektów w Polsce jest bardzo dużo. Ani to piękne, ani to okazałe. Ale skoro w tym mieście niewiele jest, więc pewnie dlatego dyskutujemy o tym. A warto by zainteresować się tym, co nie powstaje i pewnie nigdy nie powstanie, choć powstać miało. I jak na tym ucierpi wizerunek, a zapewne i kasa Miasta, czemu nie zapobiegną liczne wojaże naszych włodarzy.

  • ~ 2013-10-22
    06:36:25

    1 0

    oj tam zaraz wojaże, to szkolenia :-D urzędnik też człowiek odpocząć musi ;-)

  • ~Mariano_Italiano 2013-10-22
    09:31:54

    1 0

    Super że będzie Galeria, nie mogę doczekać się otwarcia. Brawo.

  • ~zezem 2013-10-22
    16:22:45

    3 0

    @ mhl999: 1/ ja prowadzę działalność w celu uzyskania dochodu. Zysk przeznaczam na utrzymanie rodziny. Nadwyżkę dochodu przeznaczam na inwestycje. Brak rozwoju w biznesie = upadek! Wybacz, ale prowadzenie działalności gospodarczej tylko dla samego "utrzymania się na rynku", jest dla mnie ryzykanctwem i kaskaderką! 2/ Kompletnie nie rozumiem przeświadczenia o wyższości komunikacji publicznej nad komunikacją samochodami prywatnymi. Tylko prawo wyboru przyniesie efekt w postaci najlepszej dla każdego człowieka formie przemieszczania się. Jak na razie, transport publiczny to absolutne minimum dla ludzi zmuszonych do korzystania z tej formy transportu. Imputujesz mi " ..oczekujesz pewnie lepszych dróg a to siłą rzeczy spowoduje zakorkowanie centrum miasta." A czy komunikacja publiczna nie potrzebuje lepszych dróg, przystanków i postojów? Jadąc do jakiejś aglomeracji chciałbym zostawić samochód na parkingu na rogatkach. Szybko się przesiąść na komunikację publiczną i dotrzeć do celu. Czy jest to możliwe? Pytanie retoryczne: czy w ogóle tego doczekamy? Reasumując: czas przejazdu i koszty przemawiają za samochodem osobowym.

  • ~ 2013-10-22
    17:18:01

    1 0

    @zezem - zbyt dosłownie wziąłeś sobie "utrzymanie się na rynku". także w pkt 1 zgoda całkowita. nie po to się pracuje by płacić daniny wszelakie ;-) ad2. może jak zaczniesz jeździć komunikacją miejską to zrozumiesz. mój znajomy bardzo jest zadowolony choć 2 auta ma na placu ;-) komunikacja publiczna nie potrzebuje tyle miejsca ile samochody. przejechanie "z jednego końca warszawy na drugi" zajęło mi autem ok. 1.5h, a metrem +2 przystanki autobusem ok.45 min + ok.7 min piechotą. w krakowie też jakoś płynnie mi szło autobusem/tramwajem. imienny bilet na 3 miesiące w warszawie na 2 strefy kosztuje niecałe 500zł, na okaziciela jakąś stówę więcej - jestem pewien, że więcej przepalisz samochodem. po warszawie km lecą nawet nie wiesz kiedy ;-) zatem 90 dni po warszawie na okaziciela = 600zł czyli dziennie ~6,67zł, ile to litrów paliwa? 1,2? ile zrobisz na tym km? w wodzisławiu miesięczny kosztuje 60zł czyli 2zł dziennie - możesz jeździć ile chcesz. na bank wychodzi taniej, bo jak przyjdzie ci zapłacić za parking to koszty nie są już korzystne, godzina kosztuje ok.1,5zł do 3zł bodaj na rynku. podróż autem ma sens przy większych, ciężkich "tobołkach" i w kilka osób. inna sprawa, że z takiej trzydziestki spokojnie można wybrać się na rynek spacerkiem. szczególnie przy drobnych zakupach. niestety człowiek bywa wygodny na maksa a ponoć ruch to zdrowie :-) reasumując ktoś to jeździ do centrum do roboty spokojnie mógłby jeździć autobusem.

  • ~pietjaSWD 2013-10-23
    08:16:46

    1 0

    @mhl999: problem z dojazdem i postojem to kwestia wielokrotnie podnoszona przez moich klientów. Sugerowanie im, że mają się przesiąść do komunikacji miejskiej jest pomysłem co najmniej dziwnym. Widać, że kompletnie nie znasz realiów. Co więcej nie orientujesz się też w cenach wynajmu jak widać. 10,- zł za metr?! Urwałeś się z choinki?! Średnie ceny wynajmu w centrum są 5-6 razy większe niż podałeś. Przecież wiem ile płacę za swój. Znam też innych przedsiębiorców i wiem ile oni płacą.
    To, że niekończące się remonty dobiły wielu nie podlega dyskusji. Porozmawiaj z ludźmi z Michalskiego, z Zamkowej.

  • ~ 2013-10-23
    09:06:58

    1 0

    @pietjaSWD - bądź taki miły i napisz sobie maila do zgmir i poproś o wykaz lokali użytkowych z obecnymi najemcami i stawkami za m2 + powierzchnia lokalu albo podaj maila to ci wyślę zestawienie. oczy ci zbieleją jak zobaczysz stawki, ja tym czasem zaoszczędzę lot z choinki ;-) przykłady: (kubsza 15 - 6,31) (rynek 29 - 8,62) (rynek 22 - 15,80) stawka 40zł netto na rynku to już bardzo wygórowana stawka. inna kwestia, że wywaliłbym z rynku TOW.MIŁOŚNIKÓW WODZISŁAWIA, które mieści się pod adresem rynek 20 i ma stawkę 0,01m2 (lokal 30m2). powód wywalenia? wiecznie nieczynne, nawet w godzinach kiedy powinno być czynne. zgmir mogłoby na tym lokalu zarobić więcej wynajmując go na cele komercyjne, a takich perełek jest jeszcze kilka w ścisłym centrum miasta ;-) bądź też pewien, że ceny najmu komercyjnego są mi dość dobrze znane. ******** Zgodzę się, że remonty dobijają handel i miasto powinno po prostu zastosować ulgi w dla tych przedsiębiorców, do których dojazd/dojście jest utrudniony. Wiele miasto przez to nie straci, a wizerunkowo z pewnością zyska. Być może też bardziej racjonalnie będzie planować remonty :-) Na temat komunikacji zdania nie zmienię. Uważam, że jest wygodna na przynajmniej 60% mieszkańców, problem tkwi w mentalności.

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    09:49:37

    0 3

    @mhl999 - skoro problem tkwi w mentalnosci mieszkancow to moze nalezy wymienic mieszkancow??? ... a tak pozatym to bredzisz jak zwykle.

  • ~ 2013-10-23
    10:02:07

    1 0

    @PimpaLesna - panuje przekonanie, że samochód jest wygodniejszy, nie znaczy to jednak, że jest efektywniejszy :-)

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    10:20:58

    0 1

    @mhl999 - co uwazasz za miare efektywnosci? liczbe przewiezionych ludzi czy szybkosc dotarcia z punktu A do punktu B? bo jak dla mnie liczy sie szybkosc przemieszczania, nie mam calego dnia czasu zeby sie tluc 3 autobusami 30km z jednego konca powiatu na drugi. tak wiec skoncz pan bredzic i zajmij sie pan czyms pozytecznym a nie tylko wypisywaniem swoich myslowych ejakulacji na necie....

  • ~ 2013-10-23
    10:45:18

    1 0

    @PimpaLesna - stosunek czasu do ceny lub ceny do czasu, jak tam wolisz ;-) przy podróży 1.osobowej, bo na ogół taki "zestaw" jeździ w samochodzie. powiatowa komunikacja jest tragiczna jednak moje uwagi dotyczą komunikacji miejskiej w obszarze centum + największych osiedli w mieście. poniekąd zatem się rozmijamy w interpretacji. gdybym miał pojechać na drugi koniec powiatu to sam bym pojechał samochodem :-]

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    10:53:43

    0 1

    @mhl999 - nawet w obrebie miast, wg. kryteriow przyjetych przez ciebie autobus zawsze przegra z osobistym srodkiem transportu, chlopski filozofie...

  • ~odrok 2013-10-23
    10:54:01

    1 0

    Odstępy pomiędzy kolejnymi kursami w komunikacji miejskiej są zbyt duże, żeby przemieszczać się nią ot tak spontanicznie, jak w większych miastach, gdzie jeżdżą co 10min. Druga sprawa, brak biletomatów przy przystankach daleko od centrum, gdzie nie ma w pobliżu kiosków. Normalnie w kiosku bilet na 2 przystanki kosztuje 1zł, u kierowcy chyba 3x drożej. Trzecia sprawa, brak jednolitych biletów dla całej komunikacji, linii 516, E3, MZK i wodzisławskiej. Ale o tym już było pisane.

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    12:03:50

    0 0

    @odrok - normalnie to w XXI wieku bilet kupuje sie za pomoca SMSa.

  • ~ 2013-10-23
    12:13:58

    1 0

    cóż pimpa pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś zmienisz zdanie ;-)

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    12:25:06

    0 2

    @mhl999 - nie rozumiem twojej ostatnie wypowiedzi. mam uznac ze lepiej jezdzic autobusem-widmo ktory kursuje co 2 godziny, do tego kosztuje i sie wlecze niz np. wsiasc do auta czy na rower i sobie pojechac gdzie chce? czy poprostu wiesz ze w dyskusji z uzyciem liczb , statystyk i kilku prostych analiz, twoje wyssane marzenia nie maja szans?

  • ~ 2013-10-23
    12:48:55

    1 0

    pimpa autobusy w centrum wodzisławia nie kursują co 2h.przedstaw cyferki dla centrum miasta, o którym wspominałem :)

  • ~PimpaLesna 2013-10-23
    12:58:43

    0 2

    @mhl999 - nie mam czasu na pierdoly dlatego odpowiem ci w twoim stylu: poszukaj rozkladow jazdy i cen biletow w internecie i zestaw sobie dane. mam nadzieje ze sobie poradzisz. analiza tych danych nie powinna byc az tak trudna. :-)

  • ~ 2013-10-23
    13:11:40

    2 0

    ale po co? przecież ja to znam prawie na pamięć :P

  • ~klamstwo 2013-10-30
    10:10:53

    1 0

    Ja tam się aż tak bardzo nie podpalam tą mini galerią. I nie uważam żeby miała ona jakiś wielki wpływ na handel w mieście. Ale widzę plusy tego mini przedsięwzięcia jako klient. Po pierwsze w lecie można będzie zrobić zakupy w klimatyzowanych pomieszczeniach. Po drugie zimą nie trzeba będzie wdychać oparów z piecyków gazowych ani uważać żeby od któregoś się nie zapalić.Po trzecie będzie można robić zakupy pod dachem nie wychodząc na zewnątrz. I po czwarte mam nadzieję, że w końcu godziny otwarcia będą dostosowane do ludzi pracujących. Niestety wodzisławski handel stoi na bardzo niskim żeby nie rzec prymitywnym poziomie i galeria być może pokaże co niektórym, że żyjemy w 21 wieku. Ostatnio odwiedziłem tzw. "ryneczek" za byłym supersamem. Polecam wycieczkę do prehistorii :).

  • ~Maja 2013-10-30
    13:18:27

    1 0

    @kłamstwo Muszę się z Tobą zgodzić, ze niektórym drobnym przedsiębiorcom zapomniało się ,że trzeba dbać o swoją placówkę handlową. Nie można żałować na puszkę farby żeby odmalować elewacje. W środku trzeba robić wymianę wyposażenia, bo czasami stare lady pamiętają PRL . Nie podoba mi się też ekspozycja towarów, wszystko nawalone na środku jak na kopce siana. Towar powinien być równiutko poukładany i posortowany asortymentem, rodzajem itp. Tylko czasami klienci wolą taki bazarski styl , bo wtedy chyba nie czują się skrępowani brakiem estetyki, widocznie u siebie w domach mają podobnie tandetnie i bez gustu.

  • ~Stankin 2013-11-01
    09:09:25

    1 0

    Godziny otwarcia mają o tyle istotne znaczenie, że większość pracujących ma pieniądze, a ci mogą robić zakupy najczęściej po południu, w innych godzinach wyłącznie z konieczności, stąd też po pracy ja i większość moich znajomych ma czas dopiero po godzinie 17.00, skoro w Wodzisławiu o tej porze sklepy są zamknięte, to każdy jedzie na zakupy do galerii do sąsiednich miast, choć każdy z nich uważa, że w Wodzisławiu jest wiele ciekawych sklepów, ale co z tego, że wyłącznie dla młodzieży i emerytów; jeżeli nasi handlowcy nie zmienią przyzwyczajeń, rodem jeszcze z PRL co do godzin pracy, to nie ma co liczyć na ich rozwój; zobaczycie, że w galerii rano i południe będzie większość młodzieży, a po południu i wieczorem - ich pracujących rodziców; niewielu z nich pracuje na II zmianę; a wystarczy, żeby handlowcy przesunęli godziny pracy na popołudniowe, ale większość z nich, (a nie tylko kilku i to wyłącznie o godzinę) połączone z taką reklamą jak Tu Wodzisław, to spowodować to winno zmianę przyzwyczajeń Wodzisławian co do możliwości zakupów w mieści oraz znacznie ożywiłoby to centrum miasta.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Gdzie zaopatrujecie się w książki?





Oddanych głosów: 132