zamknij

Koronawirus na Śląsku. Informacje

Jak wodociągi radzą sobie z koronawirusem ?

2020-05-22, Autor: AB

Epidemia koronawirusa dotknęła również pracowników wodzisławskich wodociągów. Jakie procedury wdrożyło przedsiębiorstwo?

Reklama

Zarażony pracownik Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji miał bliski kontakt z 4 innymi pracownikami, którzy  w następstwie decyzji Sanepidu - przebywają obecnie na kwarantannie.

- Ponadto, po przeprowadzonym wywiadzie przez Sanepid kwarantanną objęto również 2 innych pracowników Spółki - dodaje Wiesław Blutko.

Jakie procedury wdrożono w spółce?

- Niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zakażeniu, po przeprowadzeniu wywiadu wśród pracowników Spółki została zgłoszona do PSSE w Wodzisławiu Śląskim lista pracowników z tzw. bliskiego kontaktu osoby, u której stwierdzono zakażenie COVID-19. Osoby te decyzją Sanepidu zostały objęte 14 dniową kwarantanną. Łącznie jest to 6 osób - tłumaczy prezes.

Przedsiębiorstwo wdrożyło na przestrzeni ostatnich miesięcy wiele procedur, adekwatnych do sytuacji epidemiologicznej w kraju i obowiązujących przepisów, mających na celu zabezpieczenie pracowników przed ich zarażeniem się COVID-19. Między innymi: w celu zminimalizowania kontaktu między osobami zaprzestano fizycznego dokonywania odczytów wodomierzy.

- Faktury wystawiane są na podstawie podawanych przez naszych klientów telefonicznie lub przez Internetowe Biuro Obsługi Klienta stanów wodomierzy. W pozostałych przypadkach  faktura wystawiana jest na podstawie średniego zużycia z ostatnich 3 miesięcy. Faktury przesyłane są drogą mailową lub dostarczane są do skrzynek pocztowych z pominięciem bezpośredniego kontaktu z klientami. Z tej samej przyczyny wstrzymano dokonywanie planowych wymian wodomierzy. Zawieszono również czasowo pracę Biura Obsługi Klienta i przygotowano przed wejściem do budynku skrzynkę podawczą na dokumenty od klientów - mówi Wiesław Blutko, prezes Zarządu.

Od 4 maja wznowiono z pewnymi ograniczeniami funkcjonowanie Biura Obsługi Klienta. M.in. mogą w nim przebywać maksymalnie dwaj klienci, którzy są wpuszczani indywidualnie przez pracowników BOK. Stanowiska obsługi wyposażono w szyby ochronne oraz przeprowadzana jest bieżąca dezynfekcja stanowisk pracy.

 

Oceń publikację: + 1 + 14 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy weźmiesz udział w wyborach 10 maja?




Oddanych głosów: 2199