Wracamy do tematu planowanego uruchomienia przez czesko-słowacką firmę LEO Express połączeń kolejowych w Polsce. Składy mają jeździć m.in. po województwie śląskim, w tym, co niewykluczone, przez Wodzisław Śląski i Rybnik.
Jak już informowaliśmy LEO Express zamierza uzupełnić istniejącą siatkę połączeń międzynarodowych, celując z ofertą do miast, których mieszkańcy nie mieli dotychczas bezpośredniego połączenia międzynarodowego. - Dlatego właśnie planujemy się skupić na innych trasach niż relacja Warszawa – Praga – tłumaczy Peter Jančovič, członek zarządu i dyrektor LEO Express Polska. Czytaj więcej: LEO Express wjeżdża na polskie tory. W grze są Wodzisław i Rybnik
Połączenia do Bohumina oferują też Koleje Śląskie. Nie da się ukryć, że jeżdżące do Czech pociągi śląskiej spółki – leciwe składy EN-57 wyglądają dosyć licho w porównaniu do składów LEO Express, którymi spółka zamierza podbić polski rynek.
Jak zatem Koleje Śląskie zapatrują się na wejście do gry czesko-słowackiego przewoźnika? - Nie traktujemy innych przewoźników transportu zbiorowego jako konkurencji, lecz raczej jako potencjalnego partnera do współpracy i uzupełniania się. Z mojej wiedzy wynika, że LEO Express upatruje dla siebie miejsca przede wszystkim w segmencie przewozów międzynarodowych, my natomiast skupiamy się na przejazdach lokalnych – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Michał Wawrzaszek dodaje: - Za konkurencję dla Kolei Śląskich uznajemy przede wszystkim indywidualny transport drogowy i to właśnie przede wszystkim kierowców aut osobowych chcemy przekonywać do transportu kolejowego.
Co by jednak przedstawiciel KŚ nie mówił, nikt nie zabroni przecież jeżdżenia naszych mieszkańców czeskimi pociągami tylko na terenie naszego kraju. A może się tak stać, że linie KŚ i LE pokryją się, przynajmniej częściowo. Pasażerowie będą więc mieli możliwość wyboru.
Czy waszym zdaniem Koleje Śląskie powinny się obawiać wejścia na rynek firmy LEO Express?
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
2170Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
955Na Śląsku powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
17Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
16Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
+7 / -4JSW wciąż bez nowego prezesa. Sierpień 80: Brak słów! To kompromitacja nowej władzy
+1 / -0Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
+0 / -1Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
+0 / -5Kto zainwestuje pod Wodzisławiem, oprócz InPostu i Eko-Okien? Zaglądamy do strefy KSSE w Olszynach
+13 / -24Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
0Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
0Na Śląsku powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Kawa 2017-05-06
16:15:55
Ostatni raz jechałem pociągiem w 2008 r., naszła mnie ochota i dzisiaj się wybrałem. Powiem tak, od 2008 r. nic się nie zmieniło. Żaden element ENek.
Pytam się więc, gdzie idą pieniądze? Bo na pewno nie w remonty.
~wodzislawianin1 2017-05-08
08:55:16
to powinniście zacząć traktować Leo Express jako konkurencje. Bo Koleje Śląskie (Koleje Szajskie) z tym wiekowym taborem EN57 (zwanym kiblem) oraz kiepskim czasem połączeń i drogimi biletami są kiepską i szajską koleją a nie czymś nowoczesnym. Do Czech jak długo będzie jeździł ten wasz złom?
~toomann 2017-05-08
16:31:36
Niestety, ale PKP z wszystkimi Kolejami Śląskimi, Małopolskimi, Mazowieckimi i całą resztą, to skansen PRLu. I taborem, i mentalnie. Nie dopuszczają do siebie informacji, że na torach też może być konkurencja.
~bagienko 2017-05-08
19:44:46
Może na początek faktycznie LEO i KŚ i PKP nie będą sobie wchodziły w paradę, ale jak Czesi poczują się mocni to powalczą o klienta też na szlakach obsługiwanych przez naszych. Nasi będą musieli poprawić ofertę, jeśli nie chcą przegrać.