zamknij

Biznes

Na wielu stacjach kolejowych zawisną elektroniczne tablice. Ale nie w Wodzisławiu...

2014-10-27, Autor: bf, mk
PKP Polskie Linie Kolejowe nie tylko wyremontują linię kolejową Rybnik-Wodzisław-Chałupki. Na stacjach kolejowych o kluczowym znaczeniu dla ruchu pasażerskiego zostaną zamontowane również elektroniczne tablice, wyświetlacze tunelowe, megafony oraz monitoring. Niestety, w projekcie zabrakło miejsca dla Wodzisławia.

Reklama

PKP PLK zamierza rozbudować system informacji pasażerskiej w kraju, obejmujący również nasz region. Zgodnie z założeniami ogłoszonego przetargu, wykonawca zaprojektuje, dostarczy i zamontuje elektroniczne wyświetlacze wraz z systemem monitoringu na 763 dworcach, stacjach i przystankach osobowych w całej Polsce, w tym na stacjach Racibórz, Rybnik, Rybnik Niedobczyce, Rybnik Niewiadom, Rybnik Paruszowiec oraz Rybnik Towarowy.

Niestety, mimo prowadzonej właśnie modernizacji linii kolejowej i planów stworzenia tutaj centrum przesiadkowego (czytaj więcej), w projekcie zabrakło miejsca dla Wodzisławia oraz mniejszych stacji i przystanków linii nr 158.

 

- W ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 158 na odcinku Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki tym programem jest objęta stacja Rybnik Towarowy. Natomiast na pozostałych stacjach i przystankach osobowych zostanie zmodernizowana instalacja urządzeń sieci rozgłoszeniowej oraz będą przekazywane zapowiedzi megafonowe dotyczące aktualnego rozkładu jazdy pociągów. Ponadto na stacjach Rybnik Towarowy, Wodzisław Śląski oraz Olza zostanie zainstalowany monitoring - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~wodzislawianin1 2014-10-27
    08:53:24

    28 0

    Dziwnym trafem tablice zostaną zamontowane na wszystkich nawet dupiatych przystankach w Rybniku, w powiecie wodzisławskim na żadnym! Niewiadom, Rymer, Niedobczyce, Towarowy... A na stacji kolejowej w Wodzisławiu nie! Dlaczego? W centrum przesiadkowym jakie powstaje w Wodzisławiu nie będzie elekronicznej informacji o tym kiedy przyjedzie dany pociąg, jakie ma opóźnienie. Wodzisław znów potraktowano jak większą wiochę niż Niedobczyce czy Niewiadom. Ciekawy jestem działania prezydenta miasta w tej sprawie. Mieczysław Kieca powinien niezwłocznie interweniować w PKP. Niech któryś z rybnickich przystankówi odda tablice na stację do Wodzisławia!!!

  • ~melg 2014-10-27
    10:07:08

    0 7

    Ale oburzenie Pomyślałeś może o tym ,że po trasie Racibórz -Katowice pociągi śmigają co godzinę na trasie Wodzisław-Katowice 3 razy na dzień? Po co inwestować w nowoczesną infarstukurę tam gdzie mało kto z niej korzysta? Przeciez mimo remontu tej linii PKP nie ziekszy na niej ruchu o czym juz też była mowa.To jest tak jak z ekranami przy autostradach . Pobudowali za gruba kasę a teraz okazuje sie ze wiele z nich chroni przed hałasem pola i lasy .

  • ~wodzislawianin1 2014-10-27
    10:17:43

    14 0

    A kto do tego doprowadził? Właśnie tacy jak ci którzy teraz zaplanowali tablice świetlne na każdym z rybnickich przystaneczków na których mało kto wsiada. To lobby raciborsko-rybnickie obecne w PLK. Kto doprowadził do likwidacji linii kolejowej z Wodzisławia do Jastrzębia żeby węgiel wozili na około przez Rybnik? Wodzisław i jego władze i mieszkancy słodko spali.... Ale melg nie myśl jednak że to się nie zmieni, bo już niebawem pociągi z Bohumina pojadą przez Wodzisław, Koleje Śląskie też w końcu będą traktowały Wodzisław i Racibórz po równo, mało tego Ceskie Drahy też będą wolały przez Wodzisław jeździć jak centrum przesiadkowe powstanie. Odnośnie tablic to potrzebna jest szybka interwencja urzędu miasta w PLK i w ministerstwie infrastruktury.

  • ~ 2014-10-27
    10:50:11

    0 0

    centrum przesiadkowe do jest w bohuminie/ostravie a nie szumnie nazywane centrum w wodzisławiu ;)

  • ~lukaszu 2014-10-27
    11:08:31

    5 1

    Afera straszna, że łojeeej! Są większe problemy niż świecące tablice...

    Jeśli z czymś jest problem to z pomysłem galerii i Przystanku Wodzisław. Jak można połączyć galerię, parking, przystanki autobusowe, parking dla autobusów z takim ruchem samochodowym i pieszym. W godzinach 13-15 w okolicach galerii jest młyn autobusowo-samochodowo-pieszy, jak w krajach trzeciego świata. Ludzie chodzą jak chcą, auta cofają, blokują, puszczają, młodzież lata, ruch w dwie strony, korek do świateł. Tu jest dramat dla setek ludzi a nie może z 20 każdego dnia którzy gdziekolwiek odjadą z owego dworca PKP gdzie strach zostawić auto na dłużej.

  • ~wyborca 2014-10-27
    11:29:25

    5 0

    to jest własnie przykład Polski kolesiów co to jeden drugiemu załatwia,by my tu rozumiecie ich załatwimy,sami sobie zrobimy,a a inni niech nie maja,tak całe 7 lat działa PO

  • ~akx 2014-10-27
    15:12:30

    6 0

    Ten, kto wybierał lokalizacje dla tych tablic, za dobry w swoim fachu nie był. Prawie 100 tysięczny Grudziądz nie będzie miał takich tablic. Za to tablice znajdą się na przystankach w miejscowościach, w których mieszka 500 osób... Typowy paradoks, jakich wiele w naszym kraju. A jeśli chodzi o Koleje Śląskie, to jak widać beton większy niż Przewozy Regionalne. O czym chcemy gadać ze spółką, która nowy tabor woli trzymać w rezerwie, a na szlaki wypuszcza stare kible EN57? Ktoś dobrze przede mną napisał. Porównajcie sobie ofertę przewozową Raciborza, a później Wodzisławia. Zobaczcie sobie obiegi składów pasażerskich, jakie pociągi jeżdżą do nas, a jakie do Raciborza. Oni nawet mają 2 pociągi TLK do Warszawy i Łeby. Miasto wielkości Wodzisławia... A u nas hucznie piszą o tym, że z wielką łaską udało się wywalczyć 3 bezpośrednie połączenia do Katowic, którymi ciężko zorganizować jakąkolwiek podróż do stolicy województwa.

  • ~Arteks 2014-10-27
    17:26:07

    0 3

    @wodzislawianin1 @akx - to wynika z ilości pociągów odjeżdżających z danego przystanku, a nie od ilości mieszkańców. Szkoda mi Wodzisławia bardzo ale za destrukcję kolei w waszym mieście stoi konkretnie jedna siła polityczna PO która w grudniu 2012 doprowadziła prawie do likwidacji kolei... Natomiast zerknijcie do specyfikacji. Elektroniczne tablice pojawią się tylko w Rybniku i Raciborzu. Na niektórych innych stacjach typu Rybnik Towarowy mają być nowe megafony i monitoring. Tablic tam też nie będzie...

  • ~akx 2014-10-28
    00:47:14

    2 0

    U nas na Śląsku po prostu nie myśli się przyszłościowo. Nie będzie przystanku Wodzisław Śląski Centrum, bo nie jeżdżą tamtędy pociągi. Nie będzie nowych informacyjnych tablic elektrycznych, bo jest zbyt mało połączeń. Tymczasem na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej buduje się przystanki kolejowe w otoczeniu pól uprawnych, bo robią to z myślą o osiedlach które się tam wybudują w przyszłości. U nich jest myślenie europejskie. U nas niestety jak jest, każdy widzi...

  • ~AleDom 2014-10-28
    10:11:07

    0 12

    Trzymajmy się faktów - centrum przesiadkowego w Wodzisławiu nie ma. Mówi się o nim od dłuższego czasu, ale go nie ma. Tablice elektroniczne instaluje na swoich przystankach już też MZK. Oczywiście Wodzisław pominięty - i dobrze.

  • ~Arteks 2014-10-28
    10:39:47

    0 8

    @akx - za brak przystanku Wodzisław Śl. Centrum podziękujcie p. Kiecy i jego ekipie. To oni podjęli taką nielogiczną decyzję odmawiając zaledwie kilkudziesięciotysięcznej dotacji. To nawet w zaściankowym Parczewie wybudowano nowy przystanek bliżej centrum ale w Wodzisławiu dużo się gada ale nic się nie da... Pamiętam że ktoś z UM powiedział, że niewiadomo czy pojadą w ogóle pociągi w kier. Bohumina, a dzisiaj wiemy już że pojadą. Linia jest wpisana do strategi i planu transportowego. Władze miasta sprawę przystanku zawaliły i bardziej niech cię to martwi a nie tablice elektroniczne. Bo przystanek oznaczałby znaczące zwiększenie frekwencji, a przez to także możliwość postulowania większej ilości pociągów.

  • ~akx 2014-10-28
    16:25:58

    4 0

    @AleDom, my tutaj mówimy o tablicach informacyjnych kolejowych. Inwestycja w skali całego kraju. Poczytaj sobie specyfikację remontu linii, później plan transportowy KŚ. Dodam, że przez Wodzisław ma jeździć również pociąg do Wrocławia czy jakiś Express InterCity. Ty natomiast jak zwykle musisz włożyć swoje 5 groszy. Jastrzębie Zdrój jest tylko w jednym naj. Największe miasto w Polsce i w Europie Centralnej bez kolei pasażerskiej.

  • ~AleDom 2014-10-28
    17:29:51

    0 8

    @akx: Przepraszam, zapomniałem, że jesteś jednym z tych, którzy uważają Wodzisław za pępek wszechświata. Gdzie napisałem, że u nas jest idealnie? Nawet Radlin czy Pszów będą mieć tablice MZK - Wodzisław nie, bo nie płaci. Co do tablic kolejowych - przeżywacie to "jak mrówka okres". Najeżdżanie na Rybnik, bo je będzie miał to niezły obciach. To samo z sugerowaniem, że to wina tajemniczego "układu" rybnicko-raciborskiego (pewnie żydomasoni też za to odpowiadają). Zazdrość, co? W sumie nie ma czego zazdrościć - tablice elektroniczne (kolejowe, autobusowe czy inne) to tylko jedno udogodnienie. I bez tego pociągi jeżdżą, da się zasięgnąć informacji. Ale niektórzy tego nie rozumieją. Ja tylko napisałem, że były plany centrum przesiadkowego, ale jak pisał Arteks UM nie był tym zainteresowany. Napiszę więcej: myślę, że do zrealizowania tych planów nigdy (ewentualnie w najbliższej przyszłości) nie dojdzie. Także w przypadku Wodzisławia wolę trzymać tego, co jest a nie co ma być. Mógłbym napisać, że kolej ma wrócić do Jastrzębia - bo były takie plany. Planować można dużo, ale liczy się to, co jest już na 100% pewne. Czyli pisanie o centrum przesiadkowym, tablicach elektronicznych w Wodzisławiu czy o pociągu do Wrocławia to tylko gdybanie. Tak samo pisanie o powrocie kolei do Jastrzębia.

  • ~Don C. 2014-10-28
    22:54:29

    9 0

    @wodzislawianin1-całkowicie się z tobą zgadzam że lobby rybnickie działa na szkodę okolicznych miast i to nie tylko w kwestii tablic.Ostatnio pamiętamy jak załatwili sobie na A1 nazwę węzła"Rybnik" na obcej ziemi.Kiedyś przed laty wyśmiewano się z tego jak pisałem o lobby rybnickim teraz już wielu to widzi.

  • ~akx 2014-10-29
    00:59:56

    1 0

    @AleDom: Pociąg Wrocław - Bohumin był/jest zamówiony przez Rybnik, Wodzisław Śląski, tylko z powodu remontu linii kolejowej pociąg jedzie objazdem przez Racibórz. Jeśli chodzi o tablice elektroniczne, to chodzi nam o sam fakt, że zostaną one zainstalowane na przystankach w małych miejscowościach czy na stacjach w dzielnicach, z których korzysta mała liczba osób, a nie zostaną zainstalowane na głównej stacji w 50 tysięcznym mieście. Wracając do przystanku Wodzisław Śląski Centrum - temat bardzo niewygodny dla władz naszego miasta. I to tylko dzięki nim, tak ważna dla regionu inwestycja nie powstała. Moim zdaniem to największa porażka ówczesnej władzy Wodzisławia, zwłaszcza, że budowa miała się odbyć wraz z remontem linii, którego doczekała się ta trasa po 30 latach.

  • ~Arteks 2014-10-29
    10:53:34

    0 9

    @akx - obecnie dla Kolei Śląskich Wodzisław prawie nie istnieje ale to może się po modernizacji linii zmienić. Ilość mieszkańców też nie ma znaczenia. Dla przykładu w Bytomiu który ma bodaj 180 tys. mieszkańców też nie będzie na dworcu elektronicznych tablic. Zbyt mało pociągów i to jest przyczyna. Dla 4 par pociągów nie opłaca się wydawać setek tysięcy zł bo i tak nikt w Wodzisławiu pociągu nie pomyli. @Don C. - przede wszystkim to kwestia znaczenia miasta czy węzła, a w mniejszym zakresie lobbingu. Rybnik to jedyne miasto w naszym subregionie które ma znaczenie stąd idąca za tym przewaga. Dlatego tym bardziej dla Wodzisławian powinno być nobilitujące położenie miasta koło Rybnika i płynące z tego korzyści. Modernizacja linii kolejowej Rybnik-Chałupki to przykład na korzyści z tego wynikające dla wszystkich, a nie tylko dla Rybnika.

  • ~hades 2014-10-29
    22:48:44

    13 0

    SIP początkowo miał objąć wszystkie czynne przystanki kolejowe, jednak PLK-a nie była w stanie na czas przygotować przetargu i projekt został okrojony według kryterium ilości aktualnie obsługujących daną stację pociągów. Tym sposobem z listy wypadł Wodzisław, a pozostały "dupiate" przystanki na terenie Rybnika ;) Tylko czy trzeba się przejmować takimi pierdołami? Można mierzyć znaczenie miasta ilością gadżetów, nam jednak zależy o wiele bardziej na pomyślnym i terminowym ukończeniu remontu linii, który będzie przyczynkiem do poprawy siatki połączeń. Później przyjdzie czas na te świecidełka także w Wodzisławiu, może nawet nowszej generacji. Kompletnie nie rozumiem co nobilitującego dla Wodzisławian miałoby być z bliskości Rybnika. Sam mieszkam jeszcze bliżej i nie widzę w tym nic nobilitującego ani też żadnych korzyści płynących z tego faktu, a patrząc na politykę jaką to miasto prowadzi to dla całego subregionu byłoby lepiej gdyby na tym miejscu po dziś dzień znajdowały się stawy rybne ;)

  • ~Don C. 2014-10-29
    23:34:13

    11 0

    @hades-nie wiem czy wiesz ale naraziłeś się całemu lobby rybnickiemu na czele z Arteksem ;-) Choć z tymi stawami rybnymi to dobry pomysł bo by nie było smogu z tamtej strony i na święta by było co na patelnię.

  • ~ 2014-10-30
    07:53:31

    0 6

    widzę, że problem durnowatych tablic świetlnych rozwija się maksymalnie. prawda jest taka, że przeciętnemu kowalskiemu to obojętne. nie będzie takiego ruchu żeby średnio inteligentny człowiek nie umiał rozczytać rozkładu jazdy. większość pociągów poleci w kierunku czech góra do ostravy o ile nie zakończy biegu w bohuminie, w przeciwnym kierunku góra katowice będą najpopularniejsze. inne kierunki w ciągu doby zapewne można będzie policzyć na palcach jednej ręki. nie róbcie zatem z ludzi idiotów, że to lobby czy inne cuda wianki zadecydowały. mnie to osobiście obojętne. żeby dojechać do warszawy całkowicie mi wystarczy bohumin czy rybnik jako stacja początkowa. grunt by jeszcze można było dojechać np. linią E3 do wodzisławia, kiedy to pociąg relacji warszawa (rybnik) racibórz dokula się do rybnika i nawet to jest spełnione dzięki linii 131 o ile pociąg nie zanotuje znacznego opóźnienia na trasie.

  • ~Arteks 2014-10-31
    10:42:23

    0 10

    @hades - to jest proste do wytłumaczenia. Rybnik to jedyne miasto i jedyny węzeł kolejowy na płd województwa który ma jeszcze jakieś znaczenie zarówno pod kątem gospodarczym jak i komunikacyjnym. Od listopada sekcja PLK w Rybniku jeszcze zyska obszarowo na znaczeniu. Stacja Rybnik Towarowy generuje największe przewozy towarowe odchodzące z jednej stacji w Polsce, a linie Rybnik-Nędza to jedna z najbardziej obciążonych i dochodowych linii na sieci PKP PLK. Stąd czeka nas bardzo dużo inwestycji zmierzających do usprawnienia kierunków wywozowych właśnie z Rybnika (linie w kierunku Kędzierzyna, Chybia, Chałupek i Gliwic). Sam Wodzisław jako stacja ma znaczenie obecnie już tylko mijankowe jak pewnie wiecie i nigdy z powodu Wodzisławia nikt nie modernizowałby linii za ponad 160 mln. zł bo na to nikogo w Polsce nadal nie stać przy relatywnie niskich nakładach na kolej. Gdyby nie było Rybnika - nie byłoby żadnego życia miejskiego i gospodarczego w naszym całym subregionie. A z dupiatych przystanków w Rybniku np. Towarowy czy Niewiadom odjeżdża więcej pociągów niż ze "stolicy powiatu SWD"... @Don C. - nikt się mi nie naraża co najwyżej z lekka ośmiesza zapominając o szeregu jaki zajmuje. Te wodzisławskie dąsy zawsze przyjmuję z uśmiechem, nawet te o smogu w sytuacji kiedy u was jest jeszcze gorzej. ;)

  • ~hades 2014-10-31
    14:54:28

    5 0

    @mhl999 - połączenia Katowice - Bohumin to podstawa, ale Wodzisław wraz z okolicą dysponuje zarówno wystarczającym potencjałem, jak i korzystnym położeniem, aby nie być uzależnionymi od dojazdu do okolicznych powiatów, ale posiadać także własne połączenia dalekobieżne. Nie było ich dotąd i nie ma wyłącznie ze względów politycznych.


    @Don C/@Arteks - gdyby nie było Rybnika, to najprawdopodobniej Wodzisław byłby gospodarczym liderem regionu, a "generująca największe przewozy towarowe" stacja nosiłaby jak dawniej nazwę Niedobczyce (a może nawet Wodzisław-Niedobczyce) ? Być może na forach żorskich/jastrzębskich/raciborskich pojawiliby się jacyś dyżurni wodzisławscy trolle udowadniający wyższość tegoż jedynego liczącego się miasta nad okolicznymi osadami, i to Wodzisław miałby dziś opinię stawiającego się ponad szeregiem miasta pełnego megalomanów ;)

  • ~hades 2014-10-31
    15:08:58

    5 0

    Niestety MIiR pod przewodnictwem Marii Wasiak zdecydował o obcięciu dofinansowania dla Przewozów Regionalnych, co prawdopodobnie spowoduje wycięcie z rozkładu 2014/15 planowanego połączenia Wrocław - Bohumin.

  • ~Arteks 2014-10-31
    18:41:37

    0 11

    @hades - gdyby babcia miała wąsy to... I tak samo można gdybać o Wodzisławiu ale z gdybania nic nie przybędzie. Powinniśmy się raczej cieszyć z faktu, że mamy jedno reprezentacyjne miasto w naszym subregionie, które daje trochę niezależności i korzyści na tle województwa, a przede wszystkim miejsca pracy których w Wodzisławiu nie ma. Również powinno nas wszystkich cieszyć, że mamy taki ciekawy węzeł kolejowy z największą stacją towarową na Śląsku (jeśli chodzi o wywóz Rybnik Towarowy ma o wiele większe znaczenie od Tarnowskich Gór). Jeśli piszesz o trollowaniu to niestety ty trollujesz, pisząc w dyskusji o tablicach na dworcu o... stawach rybnych. Jak widzisz, ja tego nie robię, a mógłbym się zrewanżować. No ale to kwestia netykiety. ;)

  • ~Arteks 2014-10-31
    18:45:19

    0 13

    Jeszcze taka smutna refleksja. Gdyby tablic nie było także w Raciborzu i Rybniku to byłoby pewnie według was ale... jak sąsiad coś ma mieć a ja nie - to źle... Taka strasznie dziwnie zaściankowa mentalność w tym Wodzisławiu panuje. Nie potraficie dbać o swoje interesy bez zarzutów wobec sąsiadów. Nie do pomyślenia byłoby w Rybniku zazdrościć tablic elektronicznych Katowicom (a tam już takie są od czasu modernizacji stacji...).

  • ~akx 2014-11-01
    14:21:09

    4 0

    @mhl999: A ja jednak wolałbym na ten pociąg do Warszawy podjechać do Rybnika pociągiem KŚ, niż tłuc się w korkach autobusem E-3/131, który nijak jest skomunikowany z pociągiem i nijak mogę w nim w razie spóźnienia zgłosić skomunikowanie. Autobusem owszem mogą dojechać ludzie z ościennych dzielnic Wodzisławia na dworzec na Nowym Mieście. Ale po co się tłuc autobusem, kiedy wzdłuż drogi idzie linia kolejowa, która jest obecnie remontowana za grube miliony. Na prawdę, potencjał tej linii jest bardzo duży, ale niestety przy obecnych rządach i mentalności urzędasów - niewykorzystany.
    @Arteks: Owszem, Rybnik Towarowy to spora stacja o dużym ruchu towarowym, ale nie przeginajmy. Jeszcze niedawno (może nadal) pociągi formowane w Rybniku Towarowym jadące w Polskę i tak musiały jechać do Tarnowskich Gór, aby stamtąd zostały odprawione z nowym numerem. Tarnowskie Góry to nadal największa stacja w Polsce i jedna z największych w Europie. Jeśli chodzi o stację w Wodzisławiu Śląskim to też byliśmy potęgą. Zakłady naprawcze wagonów towarowych, 6 kierunkowy węzeł, codzienne przetoki wagonów. Niestety, nadeszły ciężkie czasy i dużo się pozmieniało. Nadal jednak mamy duże zaplecze w postaci hali napraw, górki rozrządowej i licznych torów odstawczych. Obecnie w Wodzisławiu prywatna firma prowadzi rozładunek miału węglowego z wagonów na ciężarówki.

  • ~Arteks 2014-11-02
    19:46:09

    0 9

    @akx - bolesna prawda dla Tarnowskich Gór jest taka, że fizycznie to nadal największa stacja towarowa w Polsce tylko że... nie ma za bardzo czego przetaczać i co robić. Gdyby nie silne związki zawodowe niewiadomo czy w ogóle nie podzieliłaby losów Muchowca czy Gliwic... W przeciwieństwie do niej Rybnik Towarowy jest prawie ciągle zatłoczony i wyprawia najwięcej pociągów towarowych na sieci PKP PLK!

  • ~wodzislawianin1 2014-11-03
    08:54:20

    8 0

    Arteks nie porównuj Rybnika do Katowic bo to jednak dwie różne bajki (miasto wojewódzkie), odnośnie ogromnego ruchu w Rybniku Towarowym to samo lobby w PLK do tego doprowadziło m.in. kosztem likwidacji linii Jastrzębie-Wodzisław i Jastrzębie-Cieszyn. Gdyby te linie istniały (nie istnieją z powodów o których co niektórzy mają więcej pojęcia niż reszta) to dziś duża część składów z JSW mogłaby omijać Rybnik i zmieniać czoła np. w Wodzisławiu... Nikt z władz powiatu nawet palcem nie kiwnął w celu uratowania linii Wodzisław-Jastrzębie choćby dla pociągów towarowych a likwidacja tej linii sprowadziła Wodzisław do roli stacji mijankowej. akx halę napraw wagonów mamy (jeszcze mamy) ale niebawem jej już nie będzie. Jeżeli w sprawie hali władze miasta i powiatu zachowają się jak kilka lat temu w sprawie linii do Jastrzębia to jej los jest przesądzony. W czerwcu 2014 r. na TuWodzisław był artykuł zmieniło się coś? Chyba nie. Halą nikt z władz miasta się nie interesuje. Może Pani Redaktor podsumuje pół roku działań miasta w tej sprawie? LINK do Artykułu: http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wodzislaw-alert-byla-hala-napraw-wagonow-jako-mieszkancowi-ciezko-mi-patrzec-na-to-co-sie-tutaj-dzieje-,wia5-3266-8568.html

  • ~Arteks 2014-11-04
    17:56:09

    0 5

    @wodzislawianin1 - chyba nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi. Kiedy w Katowicach pojawiły się tablice elektroniczne dwa lata temu nikomu nie przyszłoby do głowy w Rybniku aby im ich zazdrościć. Ale jak Rybnik ma mieć coś czego Wodzisław nie ma i mieć nie będzie to jakaś taka dziwna furia z waszej strony... Natomiast nie jestem przeciwny rozwojowi komunikacyjnemu Wodzisławia i zawsze was będę w różnych sprawach wspierał. Nawet mnie to cieszy, że Wodzisław ma dość silną świadomość ważności transportu szynowego w przeciwieństwie do Jastrzębia czy Żor. :)))

  • ~wodzislawianin1 2014-11-04
    19:10:25

    1 0

    @ Arteks żeby była jasność ja też w zasadzie się cieszę jeśli Rybnik Towarowy ma największy ruch w Polsce ba chciałbym żeby miał jeszcze większy co nie zmienia sytuacji, że Wodzisław (po części przez nieudolne władze) stracił linię do Jastrzębia która do tej pory mogła funkcjonować jako linia towarowa teraz traci (po części przez kolejne nieudolne władze) szansę na zagospodarowanie hali kolejowej i kilkanaście miejsc pracy na stacji w Wodzisławiu. Odnośnie tablic nie zmieniam zdania uważam że linia remontowana za wiele milionów powinna być na najważniejszych stacjach w takie bajery wyposażona.

  • ~wodzislawianin1 2014-11-04
    19:16:16

    4 0

    http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wodzislaw-alert-byla-hala-napraw-wagonow-jako-mieszkancowi-ciezko-mi-patrzec-na-to-co-sie-tutaj-dzieje-,wia5-3266-8568.html

    A sprawę hali i tego że Urząd Miasta, prezydenci i radni nie umieją jej pomóc zagospodarować będę bezradnym radnym i władzą tego miasta wypominał do u......j śmierci jak to mówią. Nawet jak tę halę wyburzą. Żaden z 21 radnych nie zrobił nic w celu jej uratowania. I oni ośmielają się kandydować ponownie do rady miasta? Mi za te "bezradzenie" byłaby gańba....ale niektórzy wstydu nawet nie mają.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 52