zamknij

Biznes

Odpytujemy Koleje Śląskie z pierwszego roku obsługiwania połączeń do Wodzisławia i Chałupek

2017-01-23, Autor: tora

W styczniu 2017 r. mija rok od przywrócenia połączeń pasażerskich na odcinku od Wodzisławia do Chałupek. W krótkiej rozmowie z Michałem Wawrzaszkiem, rzecznikiem prasowym KŚ postaramy się podsumować ten okres, ale też zapytać o plany na rok 2017.

Reklama

Jakim zainteresowaniem cieszy się linia kolejowa Katowice – Rybnik – Wodzisław Śl. - Chałupki? Czy jesteście państwo zadowoleni z frekwencji?

Porównując wyniki badań potoków pasażerskich z października 2016 roku z analogicznym okresem 2015 roku, procentowy udział linii S71 wzrósł ponad dwukrotnie. Jesteśmy zadowoleni, że rośnie zainteresowanie tymi połączeniami. Nie spoczywamy jednak na laurach i nadal będziemy dążyć do tego, aby liczba pasażerów wciąż rosła, choć zdajemy sobie sprawę, że odbudowanie zaufania pasażerów i przyciąganie nowych grup klientów to cel zakrojony na wiele miesięcy.

Czy może pan wykazać, które stacje cieszyły się największą, a które najmniejszą popularnością pod względem liczby wsiadających i wysiadających pasażerów?

Przykro mi, ale są to dane wrażliwe. Niestety nie udostępniamy ich. Dane takie mogłyby wykorzystywać np. prywatne firmy autobusowe, narażając w ten sposób naszą spółkę na straty. W ten sposób chronimy majątek publiczny.

Jakie sygnały (o ile w ogóle takie były) zgłaszali wam pasażerowie, np. o częstotliwości połączeń, jakości pociągów, punktualności, itd.

Nie możemy w tym przypadku mówić o licznych postulatach i głosach krytyki. Trafiały do nas pojedyncze uwagi dotyczące opóźnień pociągu. Był również wniosek, by poranny pociąg z Chałupek przyjeżdżał do Rybnika przed godziną 6.00. Taka zmiana jednak kolidowałaby z oczekiwaniami znacznie większej grupy pasażerów, którzy muszą dojechać do Katowic na godzinę ok. 7.30.

Jakie macie państwo plany na ten rok?

Rok 2017 powinien być dla nas czasem wejścia na wyższy poziom działania – a to za sprawą realizacji dwóch bardzo ważnych inwestycji. Po pierwsze jest to zakup nowego taboru wspólnie z Województwem Śląskim, po drugie – przeprowadzka do bazy utrzymaniowo-naprawczej przy ulicy Raciborskiej w Katowicach.

Baza w samym centrum regionu zwiększy naszą efektywność wykorzystywania taboru, a nowe pojazdy będą stopniowo sprawiać, że nasz park taborowy będzie coraz bardziej nowoczesny. Finalnie jedno i drugie przyczyni się do podniesienia standardu obsługi naszych pasażerów.

Dodatkowo w zakresie obsługi podróżnych chcielibyśmy bardziej postawić na nowoczesne technologie. Umożliwiliśmy zakup biletów poprzez telefon komórkowy (aplikacja SkyCash).

Klientem, na którego będziemy szczególnie ukierunkowani będą studenci. Z początkiem roku ogłosiliśmy, że chcielibyśmy, aby rok 2017 był w Kolejach Śląskich Rokiem Studenta. Jednym z najważniejszych elementów tej akcji mają być bilety miesięczne na październik dla pierwszoroczniaków za symboliczną złotówkę. Jesteśmy również otwarci na propozycje studentów – 12 stycznia odbyło się pierwsze spotkanie z przedstawicielami środowisk akademickich, podczas którego omawialiśmy różne możliwości współpracy.

Czy jesteś zadowolony z jakości usług Kolei Śląskich?



Oddanych głosów: 63

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.