Koleje Śląskie już co drugi bilet sprzedają w sieci. Jeszcze dwa lata temu z internetowych kanałów sprzedaży korzystał co czwarty podróżny. Wyraźny wzrost popularności biletów sprzedawanych online jest także widoczny w statystykach Urzędu Transportu Kolejowego, który podsumował sprzedaż biletów za ubiegły rok u wszystkich przewoźników w kraju.
Od stycznia do maja 2024 roku w aplikacjach i na stronach internetowych bilety na przejazd pociągami Kolei Śląskich kupiło blisko 49 proc. wszystkich podróżnych. To rekord! Z cyfrowych kanałów sprzedaży w 2022 roku skorzystało 27 proc., a rok później 42 proc. wszystkich pasażerów Kolei Śląskich.
Według opublikowanego w czerwcu raportu Urzędu Transportu Kolejowego trend rosnącej popularności kanałów cyfrowych jest widoczny u wszystkich przewoźników w kraju. W 2023 roku w kanałach cyfrowych sprzedano 42,9 proc. wszystkich biletów, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Odnotowano także spadek popularności kas biletowych i biletomatów. W 2022 roku skorzystało z nich łącznie 38,8 proc., a w 2023 roku – 34,3 proc. wszystkich pasażerów. W kasach i biletomatach Kolei Śląskich bilety kupiło odpowiednio 43,1 proc i 36,5 proc. wszystkich podróżnych.
Cyfrowe bilety na przejazd Kolejami Śląskimi można kupić w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika oraz w aplikacjach i na stronach partnerów, z którymi współpracują Koleje Śląskie: e-Podróżnik, SkyCash, mPay, BILKOM i KOLEO. Do zakupu biletów online (ale też w biletomatach) zachęca nie tylko wygoda, ale także zniżki, które czekają na pasażerów. – Kupując bilet online lub w biletomacie możemy skorzystać z promocji “Taniej w kanałach elektronicznych” i za przejazd zapłacić 10 proc. mniej – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych.
Z kolei więcej trzeba zapłacić za bilety zakupione u drużyn konduktorskich (o ile na na stacji lub dworcu nie ma kasy biletowej lub biletomatu z możliwością płatności gotówką; z dodatkowej opłaty zwolnione są także osoby z niepełnosprawnościami, kobiety w ciąży i osoby po 60. roku życia). To zapewne jedna z przyczyn spadającej popularności tej formy sprzedaży – z 29,7 proc. w 2022 do 21,4 proc. w 2023 roku.
– Mimo rosnącej popularności elektronicznych kanałów sprzedaży, te tradycyjne są dla nas nadal bardzo ważne. To w kasach czy w Centrum Obsługi Pasażera podróżni mogą zapytać o najlepszą dla siebie ofertę – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i dodaje: – W Kolejach Śląskich stawiamy na bezpośredni kontakt z pasażerem i fachową pomoc naszego zespołu, zwłaszcza w kontekście czekających nas utrudnień w związku z przebudową węzła katowickiego realizowaną przez PKP PLK.
Powstanie nowy dworzec, łącznik i parking Park&Ride (zdjęcia)
13684Zaginiona, samotna i pijana – zaginiona kobieta odnaleziona
4111Mundurowi zapobiegli bójce na A1. Padł strzał (wideo)
3678Bez uprawnień, bez kasku, bez tablic – 15-latkowie uciekali przed policją [foto,wideo]
3423Pościg na A1, kierowcę zatrzymano w Gorzyczkach. Wspólna "akcja" policji i straży granicznej [foto, wideo]
3274Ci kapłani odchodzą na emeryturę wśród nich Ks. Płonka
+13 / -2Wszystkie głosy w powiecie wodzisławskim policzone! Wiemy, na kogo głosowali mieszkańcy
+15 / -458 mandatów za nadmierną prędkość jednego dnia. To efekt działań "Prędkość"
+12 / -2Polacy wybrali! Karol Nawrocki wygrywa w Polsce i w naszym powiecie
+11 / -4Zmarł Eugeniusz Chłapek - wieloletni radny Wodzisławia Śląskiego
+8 / -1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert