zamknij

Wiadomości

Przez CEPiK 2.0 wciąż problemy z rejestracją aut

2018-02-12, Autor: tora

Szwankujący system informatyczny CEPiK 2.0 powoduje problemy z rejestracją pojazdów w całym kraju. Doświadczają ich też mieszkańcy powiatu wodzisławskiego odwiedzający Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim.

Reklama

Pod koniec 2017 roku Ministerstwo Cyfryzacji wdrożyło nową wersję CEPiK 2.0. Od początku system sprawiał problemy. - Przed instalacją nowego programu obsługa klientów w wodzisławskim Wydziale Komunikacji i Transportu odbywała się na bieżąco, po uruchomieniu nowej wersji jej czas znacznie wydłużył się – przyznaje Arkadiusz Łuszczak, naczelnik WKiT.

Na początku listopada rejestrowano ok. 100 pojazdów dziennie i wykonywano 150-200 innych operacji związanych z obsługą pojazdów (wpisy dotyczące zmian danych w dowodach, wyrejestrowanie pojazdu, wydanie dowodu po zatrzymaniu przez policję itp.).

Po zainstalowaniu nowej wersji Cepiku wydajność obsługi spadła o około 30 proc. - W niektóre dni awarie systemu uniemożliwiały wprowadzanie danych. Te problemy pogłębił jeszcze okres świąteczny – wspomina naczelnik.

Koniec roku jest czasem wzmożonych wizyt w wydziale komunikacji związany z promocjami, wyprzedażą rocznika, ale także zwiększonym napływem pojazdów z zagranicy. Tworzyły się ogromne kolejki, telefonicznie lub przez stronę internetową można było umówić się aż za 10 dni. Klienci czekali po kilka godzin na rejestrację albo odchodzili z kwitkiem.

Jak donosiły ogólnopolskie media, sytuacja taka nie była ewenementem – w całym kraju było bardzo źle, szczególnie w dużych urzędach w Warszawie, w Katowicach czy Rybniku.

Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. podjęło starania, aby uciążliwości w miarę możliwości zmniejszyć. - Obecnie w wodzisławskim starostwie sytuacja się stabilizuje. Dla części pojazdów wciąż nie można zamówić dowodu rejestracyjnego. Są to jednak w jednostkowe przypadki. Wtedy urząd po upływie terminów przewidzianych przepisami (po 44 dniach od złożenia wniosku) kończy postępowanie administracyjne wydając decyzję o rejestracji pojazdu i zaopatruje właściciela pojazdu w pisemną informację o braku możliwości wydania dowodu rejestracyjnego – tłumaczy Arkadiusz Łuszczak.

Na bieżąco monitorowane są zmiany w oprogramowaniu, prowadzone monity telefonicznie i poprzez system wsparcia tzw. Help Desk – podejmując codziennie próby zamówienia dokumentu. - Poprawa sytuacji jest jednak, przede wszystkim, wynikiem podjętych przez starostę wodzisławskiego decyzji o wsparciu wydziału. Wydłużeniu uległy godziny pracy. Urzędnicy przez dwa tygodnie pracowali w godzinach nadliczbowych. Ponadto wstrzymano wszelkie urlopy i zwiększono obsadę stanowisk – przyznaje naczelnik.

Jak mówi Arkadiusz Łuszczak działania te przyniosły efekt i obecnie wszyscy klienci zgłaszający się w wydziale w danym dniu zostają obsłużeni. Czas oczekiwania nie przekracza dwóch godz., a na tych, którzy wolą się umówić na wizytę czekają jeszcze wolne miejsca, na przykład w piątek 16.02.

Załatwialiście w ostatnim czasie sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa w Wodzisławiu? Jakie są wasze wrażenia?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1078