zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Przyszłość staje się teraźniejszością

2012-10-29, Autor: dk
Młodzież z Polski, Czech, Włoch i Turcji rozpoczęła realizację kolejnego innowacyjnego projektu pt. „Tomorrow Becomes Today – Student – Made Advanced Real Technology”.

Reklama

Nauczyciele i uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych oraz Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego wraz z rówieśnikami z Włoch i z Turcji wspólnie realizują projekt pt. „Tomorrow Becomes Today – Student – Made Advanced Real Technology”, w ramach programu Leonardo da Vinci.

Uczniowie zaprojektowali już robota, którego następnie wykonali przy użyciu klocków LEGO, a później „ożywili” przy użyciu programu Lego Mindstorm NXT.

 

Jak mówi koordynatorka projektu z ZSZ, Ewelina Limanowska, atutem projektu jest to, że językiem roboczym jest język angielski, dzięki czemu uczniowie mają okazję do udoskonalenia swoich umiejętności. – Dodatkowo, obcowanie z ludźmi, wywodzącymi się z różnych kultur, daje możliwość ich poznania. Młodzież dowiaduje się, jak żyją młodzi Turcy, Włosi czy Czesi i czym się interesują, a to zawsze procentuje nowymi przyjaźniami – dodaje.

 

Projekt jest kontynuacją wcześniejszego przedsięwzięcia pt. „Building the common future”, w ramach którego uczniowie zaprojektowali m.in. niedawno nagrodzoną Złotym Medalem Innowacji suwnicę. W stosunku do zakończonego już projektu nowy jest bardziej rozbudowany i w większym stopniu stawia na innowacyjność stosowanych rozwiązań technicznych.

 

 Projekt jest skierowany do uczniów w wieku 16 – 19 lat i koncentruje się na budowaniu współpracy pomiędzy poszczególnymi szkołami oraz między ekspertami z różnego rodzaju dziedzin objętych programem. Jego celem jest zwiększenie kompetencji zarówno uczniów, jak i nauczycieli w zakresie robotyki i mechatroniki.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (3):
  • ~ticzer 2012-10-29
    22:08:32

    0 0

    ...wraz z rówieśnikami z Włoch i z Turcji wspólnie realizacją projekt pt. ... Czy ktoś to czytał przed publikacją? Apropos tekstu - fajnie, że jeszcze komuś się chce coś robić dla uczniów, pozyskiwać środki, organizować wymiany itp. Oczywiście wszystko w ramach 40h tygodnia pracy. Powodzenia.

  • ~ 2012-10-29
    22:41:27

    0 0

    Bez bicia piany proszę
    :)
    Jestem pewien, że najwięcej pracy mają rodzice uczniów którzy goszczą rówieśników z Turcji i Włoch.
    Nauczyciele raczej się nie przemęczają.Wiem co mówię, bo gościliśmy ludzi z "wymian" W "przygotowywanie i organizowanie" w szkole mojej córki zaangażowana była jedna , dwie osoby z grona pedagogicznego.Przez trzy do pięciu godzin gość był gościem szkoły pozostałą część dnia organizowali uczniowie i rodzice(kręgle, kino w Rybniku, wyjścia do knajpek, pizzerii, dyskotek, transport. Na prośbę córki zgodziliśmy się przyjąć w domu dwie osoby "z projektu" w związku z czym musieliśmy "założyć" na ich "oprowiantowanie na wyjazdach" kilkaset złotych, które miały być zwrócone po podsumowaniu, zakończeniu i rozliczeniu projektu.Do dzisiaj (dwa lata) jesteśmy sponsorami projektu który"zorganizowała" szkoła:) Wyżywienie przed i po szkole również sponsorowali rodzice. Proszę się nie obawiać, ani minuta nie będzie uszczknięta ponad te czterdzieści godzin - jestem tego pewien:)

  • ~ 2012-10-30
    08:59:02

    0 0

    Mam pewne doświadczenia w tym zakresie i w życiu nie powiedziałbym, że rodzice nie mają obowiązków związanych z goszczeniem uczniów z zagranicy. Bylem organizatorem 4 spotkań w ramach poprzedniego projektu realizowanego przez ZSZ. Piszesz, że była zaangażowana 1-2 osoby z grona. I Twoim zdaniem te osoby pracowały podczas wizyt 3-5h w ciągu dnia? W naszym projekcie czas był inaczej zorganizowany, ale to mniej istotne. Rodzice deklarując chęć goszczenia są poinformowani do czego się zobowiązują. Ale potem nazstępuje rewizyta ich dzieci w rodzinach zagranicznych - o tym też są zapewne poinformowani. Więc ich dzieci korzystają z tego samego podczas mobilności w szkołach partnerskich. A na potwierdzenie pracy w ramach 40h - to jest screen mojej poczty wysłnej podczas opracowywania projektu, który jest aktualnie realizowany: http://leonardo.zsz.wodzislaw.pl/40h.jpg - proponuję sprawdzić godziny wysyłki poszczególnych maili. Dodam, że 19 i 26.XI to były soboty. Tak wyglądał wtedy mój 40h tydzień pracy. Teraz zresztą podobnie, choć nasilenie korespondencji zacznie się pewnie pod koniec listopada. I tak do 21 lutego. Napisanie wniosku, korespondencja z partnerami nie kończy się przed 15. Opieka podczas wyjazdów też nie. Doskonale zdaję sobie sprawę z podatności wielu osób na medialną nagonkę na nas. Dobrze, że są osoby, które się tym nie przejmują i robią swoje (a nawet więcej).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.