zamknij

Biznes

Rejestracja pojazdu bez kolejek? Starostwo w Wodzisławiu wprowadza nowości

Wiosną znacznie wzrasta ilość pojazdów rejestrowanych w Wydziale Komunikacji i Transportu. Dla usprawnienia obsługi klientów obok systemu kolejkowego, możliwości umówienia się na wizytę, on-line śledzenia kolejek i obrazu z kamery internetowej funkcjonuje także stanowisko obsługujące przedsiębiorców dysponujących flotą lub jednorazowo rejestrujących kilka pojazdów. Wkrótce dowód rejestracyjny będzie można odebrać także za pośrednictwem poczty.

Reklama

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śl. to jeden z najczęściej odwiedzanych wydziałów w starostwie. Tylko w jeden dzień załatwianych jest w nim około 300 spraw związanych z uprawnieniami do kierowania pojazdami, rejestracją pojazdów, licencjami na zarobkowy transport drogowy, organizacją ruchu na drogach powiatowych i gminnych, a także komunikacją autobusową organizowaną przez powiat.

 

Mimo funkcjonującego systemu kolejkowego i udogodnień, zdarza się, że w niektórych dniach tempo obsługi nie zadowala wszystkich mieszkańców. Z tego powodu w wydziale zorganizowano stanowisko obsługujące przedsiębiorców posiadających flotę samochodową lub chcących jednorazowo zarejestrować większą liczbę pojazdów. Wydzielenie takiego stanowiska pozwala nie blokować stanowisk dla indywidualnych interesantów, a przedsiębiorcom umożliwia złożenie kilku wniosków na raz i załatwienie spraw bez zbędnego oczekiwania na terenie urzędu.

Dodatkowo w maju wydział rozpocznie wysyłanie dowodów rejestracyjnych za pośrednictwem poczty, dzięki czemu będzie można uniknąć kolejnej wizyty w wydziale. Urząd będzie wysyłał dokument jednak dopiero po upływie terminu ważności pozwolenia czasowego, które należy zwrócić (w dowolny sposób). Nadal też będzie można otrzymać dowód wcześniej w wydziale dokonując zwrotu ważnego pozwolenia czasowego.

 

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Arkadiusz Łuszczak radzi także, żeby wcześniej przewidywać potrzebę załatwienia sprawy i unikać stania w zbędnych kolejkach. W tym celu najdogodniej jest umówić się na wizytę za pośrednictwem strony internetowej starostwa lub telefonicznie. Terminy nie są odległe i w ciągu dwóch trzech dni jest możliwe dokonanie formalności związanych z rejestracją samochodu.

 

Naczelnik podkreśla ponadto, że jeśli już musimy ustawić się w bieżącej kolejce, to należy omijać okresy największego napływu klientów. Taki szczyt zdarza się najczęściej w poniedziałek rano lub czwartek po południu. Czwartek to bowiem jedyny dzień w tygodniu, kiedy wydział jest czynny do 17:00. Klienci umówieni na wizytę traktowani są priorytetowo i obsłużeni najszybciej jak to możliwe. Czasem zdarza się jednak kilka minut opóźnienia, które może wyniknąć z problemów technicznych (np. brak połączenia z Centralną Ewidencją Pojazdów), różnorodności spraw i indywidualnego podejścia do klienta. Nie należy także przyjeżdżać wcześniej niż wyznaczony przez pracownika urzędu lub system internetowy termin. Nawet kilkuminutowe spóźnienie nie uniemożliwi rejestracji pojazdu. Nie da się jednak przyśpieszyć wizyty, bo może to zdezorganizować obsługę.

 

– Często klienci pytają, czy można się także umawiać w związku z załatwianiem innych spraw. Nie ma takiej potrzeby, bo z reguły są to czynności krótkie i załatwiane od ręki. Również odbiór dowodu rejestracyjnego po czasowej rejestracji wiąże się z zaledwie kilkuminutową wizytą w wydziale. Część klientów zjawia się pod drzwiami wydziału około godziny 7 (wydział otwierany jest o 8), ustawiając się w długiej kolejce. Tu niestety wciąż pokutuje pogląd, że należy przyjechać wcześniej i odstać w kolejce, bo później nie załatwi się sprawy. To nieprawda – mówi naczelnik – nawet klienci, którzy odwiedzą nas popołudniu zostaną obsłużeni.

 

Wszyscy zainteresowani załatwieniem sprawy w wydziale mogą skorzystać ze strony internetowej starostwa (zakładka ,,chcę załatwić sprawę’’) lub pod numer informacji telefonicznej wydziału 32 41 20 905. Oprócz możliwości pobrania wniosków czy umówienia wizyty na stronie można śledzić bieżący stan kolejek, liczbę dostępnych stanowisk, a także podejrzeć za pośrednictwem kamery internetowej widok z holu wydziału.

 

A Wy jakie macie doświadczenia z załatwianiem spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu? Czekamy na Wasze opinie!

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~karwyp18 2016-05-11
    10:23:18

    0 0

    W końcu jakieś udogodnienia i nie będzie trzeba stać w kolejkach :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.