zamknij

Wiadomości

Reorganizacja w Urzędzie Miasta. Wejdzie w życie od przyszłego roku

2024-12-05, Autor: kb

Od 1 stycznia 2025 roku w życie wejdą zmiany organizacyjne w wodzisławskim Urzędzie Miasta. Reorganizacja to przede wszystkim konieczność dostosowania wydatków na wynagrodzenia w administracji Urzędu Miasta w przyszłym roku.

Reklama

Jak informuje wodzisławski magistrat, obecna struktura organizacyjna Urzędu Miasta wymagała unowocześnienia i ponownego przeanalizowania. Zdecydowano, że od 1 stycznia 2025 roku nastąpi reorganizacja. Głównym jej powodem są kwestie finansowe.

Obecna struktura organizacyjna urzędu wymaga uporządkowania i unowocześnienia. Kluczowym powodem reorganizacji jest konieczność dostosowania wydatków na wynagrodzenia w administracji Urzędu Miasta - w budżecie na 2025 rok zaplanowano na ten cel ok. 23 miliony złotych (na prognozowanym poziomie wykonania budżetu wynagrodzeń w 2024 r.). Taki poziom środków wymusza przemyślane decyzje, które pomogą zachować równowagę między efektywnością a odpowiedzialnością finansową. Ograniczenie kosztów funkcjonowania administracji zmusza do niełatwych decyzji, jednak tak konieczna reorganizacja pozwoli dostosować urząd do współczesnych wymogów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości obsługi wodzisławianek i wodzisławian. Planowanie zmian w strukturze urzędu to proces złożony i wymagający. Celem było podejście do tego zadania z pełną odpowiedzialnością przy jednoczesnej analizie, co warto raz jeszcze podkreślić, zarówno potrzeb mieszkańców, jak i możliwości budżetowych - czytamy w informacji samorządu.

Główne założenia reorganizacji

Poniżej informacje odnośnie głównych założeń nowej organizacji w Urzędzie Miasta w Wodzisławiu Śląskim. 

Do końca obecnej kadencji prezydent miasta będzie pracował tylko z jednym zastępcą. Bezpośrednio po wyborach wiosną tego roku Mieczysław Kieca miał dwóch zastępców, Marcina Piwońskiego oraz Izabelę Kalinowską. W międzyczasie z magistratem pożegnał się jednak były prezes Odry Wodzisław. >>Marcin Piwoński nie jest już wiceprezydentem. Umowa została rozwiązana<< Pracę komórek organizacyjnych Urzędu Miasta koordynują więc cztery, a nie pięć osób, z najwyższej kadry zarządzającej: prezydent miasta, zastępca prezydenta miasta, sekretarz miasta i skarbnik miasta.

W ramach nowej organizacji wodzisławskiego Urzędu Miasta od 1 stycznia funkcjonować będzie 8 wydziałów oraz 10 biur, co wynika z założenia, że:

- wydział musi liczyć co najmniej 10 pracowników na stanowiskach urzędniczych,
- biuro musi liczyć co najmniej 5 pracowników na stanowiskach urzędniczych.

Wyjątki od tej reguły stanowią trzy komórki, ze względu na uwarunkowania prawne i specyfikę ich działania:

  • Biuro Radców Prawnych,
  • Biuro Kontroli Wewnętrznej i Audytu,
  • Biuro Administracyjno-Gospodarcze.

Nowa struktura urzędu

W Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego od 1 stycznia 2025 r. będzie funkcjonowało:

- 8 wydziałów:

  • Wydział Organizacyjny, którego częścią będą Referaty Organizacyjny, Obsługi Rady Miejskiej oraz Kancelaria,
  • Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego z Referatem Spraw Obywatelskich,
  • Wydział Ochrony Środowiska, którego częścią będą Referaty Ochrony Środowiska i Ochrony Powietrza i Klimatu,
  • Wydział Finansów z Referatami Budżetu i Księgowości Budżetowej,
  • Wydział Podatków z Referatami Ewidencji Podatków i Wymiaru Podatków,
  • Wydział Mienia i Planowania Przestrzennego powstały w ramach połączenia dwóch Wydziałów: Mienia i Nadzoru Właścicielskiego oraz Architektury; częścią nowo powstałej komórki będą Referaty Obrotu Nieruchomościami i Obsługi Inwestorów, Mienia Komunalnego, Planowania Przestrzennego,
  • Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej powstały z połączenia Wydziałów Inwestycji i Gospodarki Komunalnej; w ramach Wydziału funkcjonować będą Referaty Inwestycji, Gospodarki Komunalnej oraz Dróg i Transportu,
    Wydział Edukacji i Usług Opiekuńczych powstał z połączenia Wydziału Edukacji i Biura Spraw Społecznych; częścią nowego Wydziału będą Referaty Obsługi Finansowej, Usług Opiekuńczych i Oświaty,

- 10 biur:

  • Biuro Kontroli Wewnętrznej i Audytu,
  • Biuro Radców Prawnych,
  • Biuro Gospodarowania Odpadami,
  • Biuro Gospodarki Lokalowej,
  • Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
  • Biuro Zamówień Publicznych (wcześniej Wydział Zamówień Publicznych),
  • Biuro Strategii i Funduszy Zewnętrznych (wcześniej Wydział Strategii i Funduszy Zewnętrznych),
  • Biuro Informatyki (wcześniej Wydział Informatyki),
  • Biuro Komunikacji Społecznej,
  • Biuro Aktywności Społecznej, które będzie koordynowało pracę Centrum Aktywności Społecznej, Młodego Miasta
  • oraz Wodzisławskiego Klubu Seniora.

Samodzielne stanowiska:

  • pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
  • pełnomocnik ds. zarządzania zgodnością i bezpieczeństwa Informacji,
  • inspektor ochrony danych,
  • koordynator czynności kancelaryjnych - archiwista.

Zakres działania kierownictwa Urzędu

Prezydent bezpośrednio nadzorował będzie pracę: Biura Kontroli Wewnętrznej i Audytu, Biura Zarządzania Kryzysowego, Biura Radców Prawnych, pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, Straży Miejskiej, Wydziału Mienia i Planowania Przestrzennego, Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, Biura Gospodarowania Odpadami, inspektora ochrony danych, Wydziału Ochrony Środowiska. Prezydent miasta będzie nadzorował także działalność Służb Komunalnych Miasta oraz Zarządu Dróg Miejskich.

Zmiany w pionie prezydenta miasta: utworzenie Wydziału Mienia i Planowania Przestrzennego (połączenie wydziałów: Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego i Wydziału Architektury).

Zastępca prezydenta miasta nadzorował będzie pracę: Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Edukacji i Usług Opiekuńczych, Biura Gospodarki Lokalowej oraz Biura Aktywności Społecznej. Zastępca prezydenta nadzoruje działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Żłobka Miejskiego nr 1, Wodzisławskiego Ośrodka Rehabilitacji i Terapii Dzieci i Młodzieży, Wodzisławskiej Placówki Wsparcia Dziennego „Dziupla”, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „CENTRUM", szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.

Zmiany w pionie zastępcy prezydenta miasta: utworzenie Wydziału Edukacji i Usług Opiekuńczych (połączenie Wydziału Edukacji i części Biura Spraw Społecznych), likwidacja Biura Spraw Społecznych oraz Biura Sportu i Rekreacji, utworzenie Biura Aktywności Społecznej.

Sekretarz miasta bezpośrednio nadzorował będzie pracę: pełnomocnika ds. zarządzania zgodnością i bezpieczeństwa infromacji, koordynatora czynności kancelaryjnych - archiwistę, Wydziału Organizacyjnego, Biura Komunikacji Społecznej, Biura Strategii i Funduszy Zewnętrznych, Biura Zamówień Publicznych, Biura Administracyjno-Gospodarczego, Biura Informatyki. Sekretarz miasta nadal nadzorować będzie działalność Centrum Usług Wspólnych.

Zmiany w pionie sekretarza miasta: zmiana poszczególnych wydziałów na Biuro Zamówień Publicznych, Biuro Strategii i Funduszy Zewnętrznych, Biuro Informatyki, likwidacja Wydziału Dialogu, Promocji i Kultury i utworzenie Biura Komunikacji Społecznej, likwidacja Biura Młodego Miasta.

Skarbnik miasta nadzorował będzie w dalszym ciągu pracę: Wydziału Podatków, Wydziału Finansów.

Zmiana w pionie skarbnika miasta: likwidacja Biura Wspólnej Obsługi Finansowej.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Który rodzaj pizzy lubisz najbardziej?















Oddanych głosów: 15

Prezentacje firm