zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

W rydułtowskim G1 podsumowano projekt „Razem możemy być bardziej innowacyjni”

We wrześniu 2014 roku Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach rozpoczęła się realizacja projektu pt. „How innovative we can be together” w ramach programu Erasmus+. Teraz podsumowano projekt, w którym partnerami rydułtowskiej placówki były szkoły z Litwy, Portugalii, Hiszpanii oraz Turcji.

Reklama

- Projekt od samego początku zakładał, że umiejętności, które chcielibyśmy rozwijać wśród uczniów i nauczycieli naszych szkół to rozsądne i efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii w celu zdobywania wiedzy oraz wzajemnej komunikacji, a także doskonalenie posługiwania się językiem angielskim – mówi Sebastian Grela z G1 w Rydułtowach. W ciągu całego projektu za granicę do krajów partnerskich wyjechało 27 uczniów oraz 19 nauczycieli z rydułtowskiej placówki. Podczas tych wizyt uczniowie mieszkali u rodzin innych uczestników projektów, gdzie uczyli się samodzielności, asertywności i tolerancji. Rozwijali także swe umiejętności interpersonalne oraz szlifowali język obcy. Głównym celem wizyt był pobyt w szkole partnerskiej oraz udział w zajęciach lub warsztatach zorganizowanych przez nauczycieli z innych krajów.

 

- Działaniem, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni jest nowoczesne wykorzystanie telefonów komórkowych. Nauczyciele przed wizytami zagranicznymi tworzyli dla uczniów wyjeżdżających specjalne kanały w aplikacji WhatsApp oraz Viber. W ten sposób uczniowie poznawali się przed spotkaniem twarzą
w twarz. Oczywiście te tzw. chat roomy były wykorzystywane i po wizytach do utrzymywania nawiązanych kontaktów. Ponadto kilkukrotnie udało nam się zorganizować czat na wybrany temat dla większej ilości uczniów, nie tylko tych wyjeżdżających – mówi Sebastian Grela. Innym przykładem nowoczesnego podejściem do edukacji były regularne lekcje przez program Skype. Polscy i zagraniczni uczniowie odpowiadali na pytania i dyskutowali na tematy związane z podstawą programową. Razem udało się przeprowadzić 24 takie lekcje i po zakończeniu projektu planowane jest ich kontynuowanie.

W ramach projektu uczniowie kręcili i montowali filmy oraz tworzyli animacje w programie Scratch. Nauczyciele rozwijając swoje umiejętności językowe, poznali także zastosowanie oprogramowania Optivote, służącego do szybkiego przeprowadzania i oceniania przerobionego materiału. Część z nich, zaczęła używać w swojej pracy programu Blendspace, w którym w prosty sposób można przygotować zajęcia dla uczniów. - Namacalnym efektem naszej współpracy był zakup drukarki 3D, której zastosowanie w edukacji podpatrzyliśmy w szkole hiszpańskiej. Obecnie nasi uczniowie zaznajomili się już z tym sprzętem i pracują na nim, tworząc piękne trójwymiarowe wydruki, które sami projektują – mówi Sebastian Grela.

 

Dzięki realizacji projektu uczniowie i nauczyciele G1 stali się bardziej innowacyjni, nowocześni i otwarci. Podsumowaniem projektu było robocze spotkanie grup partnerskich w Rydułtowach. Jego celem było napisanie raportu końcowego z projektu. Wszystkie efekty projektu będą dostępne do pobrania i wykorzystania na lekcjach po wakacjach.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.