zamknij

Wiadomości

W Wodzisławiu mieszkańcy nie mogą wywieszać miejskiej flagi. Nowa Prawica: to absurd

2014-08-05, Autor: M.Krzepina
Zbliża się miejskie święto, a mieszkańcy nie mogą wywiesić flagi z herbem Wodzisławia. Kongres Nowej Prawicy wnioskuje u prezydenta o kasację miejskiej uchwały z 2009 roku, która reguluje te zasady.

Reklama

Zgodnie z przyjętą w 2009 roku uchwałą, każde wykorzystanie herbu, flagi i hejnału Wodzisławia wymaga zgody radnych. Oznacza to, że (przykładowo) każdy z mieszkańców, aby wywiesić flagę potrzebowałby zgody rady wydanej w postaci uchwały.

 

Jak zauważają urzędnicy, wnioski o wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystywanie herbu nie są kierowane zbyt często. - Znacznie częściej firmy, stowarzyszenia pytają się o możliwość wykorzystania loga - informuje Barbara Chrobok, rzecznik prasowy magistratu.

 

Decyzja na temat wydania zgody, bądź też jej odmowy każdorazowo podejmowana jest przez radnych podczas sesji rady miejskiej. W ostatnich latach zgodę dostały firmy: SILNET w celu wykorzystania na potrzeby portalu miejskiego budowlanego, Wydawnictwo Multimedialne – Robert Helvich celem umieszczenia w broszurze promującej miasto, KreG Sp z o.o. Okręgowa Stacja Kontroli POjazdów celem umieszczenia na fladze firmowej, Stowarzyszenie Nasz Wodzisław w celu umieszczenia w logo stowarzyszenia, Printy Poland w celu umieszczenia na reklamie firmowej oraz OSP Zawada, celem umieszczenia na samochodzie strażackim MAN.

Akcję namawiającą mieszkańców Wodzisławia do wywieszenia flagi w oknach planował przeprowadzić Kongres Nowej Prawicy w związku ze zbliżającym się miejskim świętem. - Niestety jak się okazało, jest to niezgodne z prawem. Dodatkowo, jeśli chcielibyśmy zamówić taką flagę w jednej z firm, ona również potrzebowałaby zgody rady miasta na jej wyprodukowanie - zauważa prezes koła w Wodzisławiu, Alan Szatyło. - Po prawie 5 latach obowiązywania uchwały, radni powinni dojść do wniosku, że nie warto ograniczać wolności i praw obywatelskich - dodaje wiceprezes, Łukasz Chrząszcz.

 

Panowie skierowali do prezydenta wniosek o kasację uchwały uzasadniając m.in., że w erze powszechnego internetu nie ma ona racji bytu, a jej łamanie nie jest egzekwowane, ponadto prowadzi też do upolityczniania decyzji "(W 2009 roku zgody na używanie herbu nie dostało opozycyjne stowarzyszenie Przejrzysty Wodzisław, choć taką zgodę otrzymało stowarzyszenie Nasz Wodzisław. Przy czym oba stowarzyszenia działały dla dobra Miasta" - czytamy we wniosku Nowej Prawicy) oraz jest to marnotrawienie czasu rady miasta.

 

A Wy co myślicie na ten temat? Czy zgadzacie się ze stanowiskiem Kongesu Nowej Prawicy? Czekamy na Wasze opinie i komentarze!

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (10):
  • ~wodzislawianin1 2014-08-05
    12:34:05

    0 0

    nie ma takiego prawa aby miejska ustawa mogła zabraniac używania herbu. hejnał co innego ale herby miast są pozbawione praw autorskich.

  • ~ 2014-08-05
    12:40:03

    9 0

    jedyna metoda to zasypać urząd wnioskami o wykorzystanie herbu, wystarczy napisać generator wniosków, który losowo będzie wrzucał uzasadnienie. proszę sobie porównać uchwały raciborza czy rydułtów jak to zostało załatwione. nie ma tam żadnej bzdury nt zgody by korzystać od razu z herbu. nie wiem czy przypadkiem komuniści nie byli mniej restrykcyjni niż rada głosująca za taką bzdurą. ludzi traktuje się jak idiotów pozbawionych zdolności samodzielnego myślenia. prawda jest taka, że częściej pytają o logo bo nie ma procedury w postaci zgody rady miejskiej o czym łaskawie urzędnicy informują.

  • ~ 2014-08-05
    12:43:22

    4 0

    proponuję zrobić sobie koszulki i zacząć paradować w nich po mieście - szkodliwość społeczna czynu bliska zeru. poza tym żadna ustawa o herbach itp nie definiuje obligatoryjnej zgody na używanie herbu. mowa jest co najwyżej o poszanowaniu "znaku".

  • ~odrok 2014-08-05
    12:44:47

    3 0

    @Wodzislawianin niestety, ale mylisz się. Na knpwodzislaw.pl jest to opisane dokładniej niż tutaj. Podobne sprawy były już nie raz rozstrzygane przez sądy na korzyść miast.

  • ~ 2014-08-05
    13:24:54

    0 0

    uchwała rydułtowach http://gmrydultowy.peup.pl/pobierz.seam?zbior=1&plikId=218905&zalId=208605
    uchwała w wodzisławiu http://dzienniki.slask.eu/WDU_S/2010/11/185/Akt.pdf różnicę w jakości uchwały widać gołym okiem ;-)

  • ~ 2014-08-05
    16:12:46

    5 0

    Bardzo dziękujemy za zainteresowanie naszą sprawą.

    Wolność
    Własność
    Sprawiedliwość

  • ~Don C. 2014-08-05
    18:46:30

    10 0

    Oto kolejny urzędniczy absurd czyli witamy w PL. W W Śl. radnymi są nauczyciele i emeryci (czyli byli nauczyciele).Od lat mają patent na miasto a cechuje ich krótkowzroczność i brak wyobraźni.Ten czy inne przykłady pokazują że nauczyciele powinni rządzić ale w szkole a emeryci w Ciechocinku na ławce.

  • ~wodzislawianin1 2014-08-06
    11:28:04

    3 0

    @odrok ,1) herb nie jest znakiem towarowym ani nikt nie posiada do niego praw autorskich, może być używany przez kogokolwiek, kiedykolwiek 2) Zgodnie z art. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631) nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego akty normatywne, ich projekty, urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole. Herby miast należą do tej grupy. 3) Nawet jeśli poprzednie nie miało by racji bytu to Ustawy rady miasta Wodzisławia Śl. obowiązują TYLKO na TERENIE MIASTA. Firma w Radlinie może bez problemu produkować sobie koszulki i flagi z herbem Wodzisławia, nikt nie może im zabronić bo nikt nie ma praw autorskich do herbu zaś Herb i logo to co innego i herb to nie zastrzeżony znak towarowy miasta. Słowem ustawa bubel i urząd może mi ....... (w sumie nic nie może- hehe), nie mają żadnych szans w sądzie czy gdziekolwiek, herbu każdy może używać sobie jak chce.

  • ~wodzislawianin1 2014-08-06
    11:30:15

    3 0

    słowem, ustawa bubel, przynosi tylko wstyd radnym-bezradnym. i zgadzam się z KNP że należy ją jak najszybciej uchylić, bo ona jest zupełnie pozbawiona sensu i nie jest realna prawnie. Władza bezradnych radnych ogranicza się tylko do ich miasteczka i flagi z herbem miasta można sobie masowo produkować w Radlinie. Proponuję KNP zamówić flagę poza miastem.

  • ~ 2014-08-08
    04:52:07

    0 0

    jako uzupełnienie ;-) http://i.imgur.com/kWfytoJ.jpg

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1041