Kiedyś w zakładzie tym pracowało ponad 50 osób. Po rezygnacji PKP Cargo z napraw wagonów w Wodzisławiu, hala została przekazana PKP Nieruchomości. To 200 metrowy obiekt z torami wewnątrz. Teraz niszczeje i jest pożywką dla złomiarzy. - To olbrzymi cios dla Wodzisławia, ponieważ w tym miejscu miałby szansę istnieć zakład naprawiający wagony albo nawet tylko je tam bazujący - zauważa wodzisławianin.
Jak informuje Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu, mniejsza z hal wraz z budynkiem magazynowym jest wynajęta prywatnej firmie. - Obecnie prowadzimy analizę dotyczącą przyszłości tych nieruchomości i możliwości ich zagospodarowania - twierdzi przedstawiciel PKP.
Problem stanowi więc większa z hal. Wodzisławianin w liście do naszej redakcji wyraża obawę, że obiekt zostanie zwyczajnie wyburzony. - Nie wiem czy władze miasta działają w kwestii uratowania tej hali i potencjalnych miejsc pracy. To ostatni dzwonek, aby wspólnie spróbować to uratować zanim będzie za późno - zauważa.
Czy zatem władze Wodzisławia działają? - Miasto nie było zainteresowane byłą halą naprawy wagonów jako inwestor, jednak wspierało w działaniach Towarzystwo Entuzjastów Kolei, którego to członkowie mieli na celu uratowanie tego obiektu. Działania prezydenta miały polegać na poparciu członków TEK w rozmowach z właścicielem hali dotyczących wyodrębnienia nieruchomości gruntowej. Prezydent Mieczysław Kieca zobowiązał się również do promocji tej oferty inwestycyjnej wraz z innymi nieruchomościami w momencie kiedy wszystko zostanie ustalone z właścicielem hali - rzecznik prasowy, Barbara Chrobok.
Czas pokaże czy działania entuzjastów kolei odniosą jakiś skutek.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
+7 / -8Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
+0 / -1Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
+0 / -5Kto zainwestuje pod Wodzisławiem, oprócz InPostu i Eko-Okien? Zaglądamy do strefy KSSE w Olszynach
+13 / -24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~wodzislawianin1 2014-06-27
09:27:25
W przypadku tej sprawy nie ma czasu do stracenia. Porozumienie z PKP powinno dawo być osiągnięte a hala dawno powinna być w ofercie inwestycyjnej miasta. Miasto powinno też aktywnie włączyć się przeprowadzaną właśnie "analizę dotyczącą przyszłości tych nieruchomości" prowadzoną obecnie przez PKP. To szansa na wiele miejsc pracy w centrum Wodzisławia!!! Obecna władza ani żadna inna władza Wodzisławia takich okazji marnować po prostu nie może!
~ 2014-06-27
11:54:44
O jakim porozumieniu piszesz? Jak znam urząd to nie będą mieć problemu z wrzuceniem oferty jako teren inwestycyjny. Jeśli jednak PKP jest tak tępe by wystąpić z taką inicjatywą do władz to już ich problem. Jedyne co mogłoby miasto zrobić to zapytać czy nie lepiej wrzucić teren bez względu na regulacje wynikające z wyodrębnienia działki. Nikt przecież nie inwestuje z dnia na dzień. Oferta może wisieć z informacją o aktualnym stanie własności czy podziału działki. Jedno drugiemu po prostu nie przeszkadza.
~wodzislawianin1 2014-06-27
15:24:43
Uważam podobnie, już teraz należy ofertę inwestycyjną hali miasto może promować, zaś poprzez biuro promocji i organizacje takie jak TEK, SRKGŚ czy Kolej na Śląsk ze Skoczowa szukać inwestorów. Żeby było łatwiej to w Wodzisławiu działa kilka firm kolejowych: AWT (czeska), DB Schenker, ITL Logistic, CTL Logistic, Polkoltras, Malkol, PKP Cargo, Koleje Śląskie. Działki w razie zainteresowania się firm można wydzielić na samym końcu.
~mwh 2014-06-29
08:41:11
Bardzo dobry temat, może w końcu na bazie posiadanej od lat infrastruktury da się stworzyć coś co przyniesie w Wodzisławiu miejsca pracy! Trzeba sprawę pilotować, patrzeć i miastu i PKP na ręce. Co w ogóle z tym zapowiadanym remontem linii kolejowej? Miesiąc temu PKP podawało, że umowa będzie podpisana "w przyszłym tygodniu", a prace jeszcze w czerwcu. Pani Redaktor może tak jeszcze zapytać konkretnie w PKP dlaczego ciągle nie ma tego remontu? Dlaczego ciągle przesuwają terminy. Czy to normalne, że przetarg trwa już 9 miesięcy!?