zamknij

Biznes

Wodzisław: grupa inwestorów wybuduje galerię handlową \"Stara Kopalnia\"

2013-09-17, Autor: mk
Takiej inwestycji w Wodzisławiu jeszcze nie było. Grupa inwestorów chce postawić sporych rozmiarów galerię handlową, nawiązującą architektonicznie do górniczych tradycji.

Reklama

Obiekt ma powstać przy ulicy Marklowickiej, w sąsiedztwie Biedronki i stacji benzynowej. Inwestorzy plany mają ambitne. Wiadomo, że powstająca galeria będzie sporych rozmiarów, około 10 tys. m2 powierzchni przeznaczonych zostanie na usługi i handel, a do dyspozycji klientów będzie parking na 400 miejsc.

 

>>>zobacz jak będzie wyglądać galeria "Stara Kopalnia"

Ciekawostką jest fakt, że w nowoczesną bryłę galerii "Stara Kopalnia" wkomponowane zostaną elementy związane z górnictwem, wnętrza zaś i korytarze ozdobią górnicze pamiątki.

 

Za inwestycją stoi kilka spółek z naszego regionu. - Budowa ma ruszyć pełną parą dopiero w przyszłym roku, dlatego jeszcze nie chcemy zdradzać zbyt wielu szczegółów - mówi Arkadiusz Wojciechowski, przedstawiciel "Starej Kopalni".

 

Jak dodaje, inwestorzy obserwują fora internetowe i poznają potrzeby mieszkańców. - Dlaczego na zakupy jeździć do sąsiednich miast, skoro wszystkie sklepy mogą być na miejscu? Chcemy, aby w galerii znalazły się branże, których brakuje w Wodzisławiu. Wiemy, że mieszkańcy narzekają na przykład na brak marketów budowlanych - podkreśla Arkadiusz Wojciechowski.

 

Zgodnie z planami galeria ma zostać otwarta w sierpniu 2014 roku.

 

Warto dodać, że za 3 miesiące swoje podwoje ma otworzyć Galeria Karuzela, która powstała na terenie wyburzonego dworca PKS.

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~kiax 2013-09-17
    12:02:52

    52 0

    Empik i kino !

  • ~ 2013-09-17
    12:07:48

    26 0

    i dodałbym jeszcze jakieś kawiarenki / restauracje

  • ~Adampol 2013-09-17
    12:08:17

    38 0

    Oczywiście!!! Kino i Empik na pierwszym miejscu !!

  • ~piw 2013-09-17
    14:22:25

    24 0

    Zgadzam się z poniższymi wypowiedziami: na pierwszym miejscu kino, empik, kawiarnia, następnie proponowałbym: fotojoker, smyk - dla dzieci, sephora, budowlany powstaje Bricomarche, więc niekoniecznie w galerii. Póki co pożyjemy, zobaczymy, ale byłoby super Szkoda tylko, że powstają tylko plany handlowe.

  • ~mwh 2013-09-17
    15:39:56

    20 0

    Kino i jakis klub z muzyką

  • ~Don C. 2013-09-17
    16:43:18

    42 0

    Brzmi to wręcz niewiarygodnie patrząc na to że niedługo otwierać będą Karuzelę.Pomysł wydaje się być jednak fantastyczny! Przypominam w tym miejscu że kopalnię 1 Maja wykończyła Unia Europejska wraz z Buzkiem i jego kumplami!Tym samym w mieście zniknęło z dnia na dzień kilka tysięcy miejsc pracy!

  • ~fandango 2013-09-17
    16:53:50

    15 0

    Lidl jest potrzebny w Wodzisławiu.

  • ~cinek429 2013-09-17
    17:27:52

    0 4

    hmmm faktycznie mało prawdopodobne...... ale bardzo fajne :) nowa galeria będzie raczej pseudogaleria mającą na celu skumulowanie sklepów z okolic rynku w 1 miejscu... prawda jest taka, że taka galeria żeby była na prawdę wykorzystana to musiała by być w centrum..... najlepiej na terenie obecnego stadionu (niech Ci inwestorzy wspomogą również budowę nowego boiska z bieżnią plus trybun na około 5-7 tyś (kasa z Unii i miasta), ewentualnie taka galeria mogła by powstać przy moście do "nikąd" no ale nie wiem jak tam wygląda sprawa gruntu bo np tak gdzie powstaje obecna galeria to wiemy, że jest teren podmokły i piętro nie mogło powstać. Jak galeria powstanie na Marklowickiej to nie będzie w niej ruchu.... szkoda że nie możemy mieć galerii jak Rybnik przy rynku :(

  • ~yagna_37 2013-09-17
    18:23:56

    15 0

    Kino, kino, kino! Jak tam będzie kino, to mimo, iz jest to na uboczu, to każdy tam przyjedzie!

  • ~Don C. 2013-09-17
    19:36:05

    29 0

    Chcę przypomnieć że kino w W.Śl. już jest więc trzeba pisać o multikinie.Faktycznie multikina skupiają spore ilości ludzi.Tylko że niestety nic tu o tym nie pisze.Nie wiem czy 10 tys. metrów to nie za mało nawet na 3-4 salowe multi.Kolejna sprawa że nie słyszałem jeszcze o markecie budowlanym w galerii no chyba że gdzieś obok jako sąsiedni budynek.Co do lokalizacji to jest na minus więc musiałoby się tam znaleźć dużo więcej atrakcji jak w Karuzeli czyli np. wyżej wymienione multikino żeby ściągać tłumy.

  • ~mss71 2013-09-17
    19:42:43

    1 0

    Rok 2015. Władze Wodzisławia Śląskiego zastanawiają się co zrobić z opustoszałymi kamienicami w Rynku. Wybudowane niedawno galerie handlowe spowodowały dramatyczny spadek zainteresowania mieszkańców ofertą lokalnych przedsiębiorców. Przy wydawaniu pozwoleń na budowę zupełnie nie wzięto pod uwagę że przykłady wielu miast jasno wskazują na problemy jakie galerie stwarzają http://tnij.org/0ez2

  • ~piw 2013-09-17
    19:57:09

    0 0

    Co do lokalizacji to musiałyby tam kursować autobusy co 20-30 min., a wiemy, że na razie to mało realne. Kino z 3-4 salami to podstawa, mógłby być też jakiś klub z muzyką na poziomie + kilka sklepów typu empik itp. Na razie to tylko plany, więc możemy sobie pogdybać. Ja już nie takie wizualizacje widziałem w Wodzisławiu, chociażby galeria Odra czy Focus. Pożyjemy, zobaczymy...

  • ~ 2013-09-17
    21:10:43

    0 4

    Skoro galeria ma "nawiązywać architektonicznie do górniczych tradycji" może wykorzystać do tego wspomnianą w komentarzach kopalnię 1ego Maja i opustoszałe budynki? Galeria byłaby bliżej, być może nie wymagałaby takich nakładów inwestycyjnych. A architektonicznie byłaby zgodna z zamysłem inwestorów. Co do pozycji obowiązkowych - kino jak najbardziej. I wcale nie chodzi tutaj o cały kompleks, ale choćby o 2-3 sale, w których puszczano by filmy nie tylko w weekendy i nie tylko w kilka miesięcy po premierze... No i człowiek nie martwiłby się, że będzie za mało ludzi do wyświetlenia filmu... Może kręgielnia? Na pewno nic budowlanego, to nie miejsce na sklep z takim asortymentem. Coś do zjedzenia, coś do potańczenia, do ubrania, do poczytania. Co do Lidla to miał być już dawno w miejscu byłego Semetu. Sama jestem ciekawa, co się z nim dzieje...

  • ~ 2013-09-17
    22:07:19

    14 0

    @Katarzyna Cilska: Co jak co, ale teren po byłej bazie PKS'u przy Marklowickiej jest o wiele bliżej centrum miasta niż peryferyjna dzielnica Wilchwy. Co do samego terenu po byłej KWK 1 Maja, włodarze miasta mogli się zainteresować całą infrastrukturą, zanim została wysadzona w powietrze! To przykre, że u nas na Śląsku tak szybko pozbywa się pamiątek po górnictwie, jak wieże szybowe na przykład. W moich oczach ten wielki plac, jaki został po byłej KWK 1 Maja w obecnej chwili nadaje się pod budowę jakieś fabryki. Ten teren aż prosi się o takie zagospodarowanie. W tym mieście brakuje przemysłu, miejsc pracy! Teren odpowiednio duży, możliwość odbudowy bocznicy kolejowej. Jak na razie to miasto to sypialnia dla ościennych zakładów przemysłowych. Także puki co, wybierając lokalizację pomiędzy Wilchwami a Marklowicką, lepsza jest ta druga, ze względu na lepszy dojazd. Jestem jednak ciekawy co będzie na miejscu koncentratów, bo zauważyłem, że budynki od strony Daszyńskiego są wyburzane. Kiedyś miał tam być budowany Focus Park. Lokalizacja świetna - w końcu jest to ścisłe centrum miasta. Pozdrawiam.

  • ~ 2013-09-17
    23:49:04

    0 7

    rzekłbym, że czas galerii handlowych przemija, bardziej widziałbym centrum sportowe z dobrym zapleczem, czy jak kto woli nieco szerzej jako centrum rozrywki, bo tego tak naprawdę nie ma w okolicy. takie pierdółki jak kino traktowałbym jako uzupełnienie. 2 sale kinowe to i tak będzie przerost formy nad treścią - dziś filmy ogląda się w necie z równie dobrą jakością ;-) uzupełnieniem może być spożywczy, w którym to przy okazji można zrobić zakupy. budowlanka? obawiam się, że przy tej powierzchni handlowej ciężko będzie zrobić coś dobrego jeśli będą tam inne branże, nie budowlane. opieranie się na opiniach z internetu "wodzisławskiego", który w żaden sposób nie jest opiniotwórczy to już dowcip stulecia. odnoszę wrażenie, że ktoś ma pomysł ale nie bardzo wie jak go ugryźć. największym plusem jest nazwa "stara kopalnia" ale jak ktoś tutaj zauważył na wilchwach miało by to ręce i nogi, a tak będzie kopalnia w miejscu, w którym kopalni nigdy nie było. ciemny lud jednak wszystko kupi. mnie jedno ciekawi jak bardzo przesunie się handel w wodzisławiu i w którym kierunku oraz czy wizja pustych lokali na rynku sprawdzi się w 2015 lub 2016r. czynsze w tym mieście są wręcz zaporowe jak na możliwości handlowego tego miasta. galeria na wygwizgowie wodzisławia to spore wyzwanie dla inwestora. ciekaw jestem jakie zaproponowane zostaną rozwiązania komunikacyjne bo ul. marklowicka ma raczej małą przepustowość.

  • ~ 2013-09-18
    05:41:06

    0 30

    Przecież to już prawie nie jest Wodzisław! Ludzie mieszkający blisko tego terenu od dawna chcą się przyłączyć do Marklowic tzn potwierdzić ten fakt urzędowo na mapie, bo miasto nic dla nich nie robi! Taka inwestycja dla gminy Marklowice praktycznie za free jest super ale nie dla Wodzisławia które w "prawdziwym centrum" nie ma nic do zaoferowania!!! Może pan prezydent miasta od razu przeniesie się tam na działki albo koło tej biedronki żeby na peryferiach zrobić se centrum 2! O lepszy mam pomysł: na Basztę go! Bzdura!

  • ~ 2013-09-18
    07:37:25

    0 14

    Marklowicka jest bliżej, być może od centrum miasta. Ale nie zapominajmy, że Wodzisław jest miastem powiatowym i warto by pomyśleć też o innych mieszkańcach regionu. Na Marklowicach powiat się kończy, droga w Świerklanach zamknięta... Wilchwy są bardziej w centrum powiatu, więc obiektywnie są bliżej tych wszystkich małych miejscowości. Idąc tokiem myślenia ~mhl999 po co budować cokolwiek? Muzyki można posłuchać z neta, książki można czytać na smartfonie, grać w piłkę na X-box-ie, ćwiczyć z prywatnym trenerem przez internet... I w życiu nie porównywałabym wyjścia do kina, ze znajomymi, na dobry nowy film na dużym ekranie, z dobrym dźwiękiem w wygodnym fotelu do oglądania tego samego filmu na starej kanapie w domu przed 16" monitorem... A wodzisławski internet jest opiniotwórczy, jeżeli inwestycja dotyczy Wodzisławia. W końcu to szeroko pojęci wodzisławianie mają korzystać z tej atrakcji (o czym często się zapomina i traktuje jako wodzisławian tylko mieszkańców ścisłego centrum).

  • ~ 2013-09-18
    08:16:46

    0 18

    ~Don C: błagam Cię, nie nazywaj sie tego trupa kinem. Nazywanie kinem przybytku, gdzie jedyne miejsca na których da się wygodnie usiąść są na samym końcu lub na samym przodzie, puszcza "premierowe" filmy tylko z 2 miesięcznym opóźnieniem po premierze w PL i bierze za to kasę jakby było co najmniej multikinem albo CC, to wstyd. Zgadzam się też z @Mirekiem Cichym, bo sam teren, to do Wodzisławia wiele nie ma. To jest jakieś 3,5km. Normalnie niby nic, ale galerie handlowe miały za zadanie przyciągać ludzi, którzy idą na spacer np. w niedzielne popołudnie. Ta okolica jest przedostatnia na liście tras wymarzonych spacerów rodzinnych. Dalej są tylko wilchwy.

  • ~ 2013-09-18
    08:22:42

    1 0

    @Artur Klimek: póki co wyburzają tylko jedną wewnętrzną cześć. Zauważ, że reszta części ma powymieniane okna na plastiki. Wątpie, żeby teraz chcieli to burzyć.

  • ~klamstwo 2013-09-18
    08:50:29

    0 30

    @DonC - sprostuję tylko Twoją wypowiedź- wszyscy z byłego KWK 1Maja znaleźli zatrudnienie w innych kopalniach więc z tą utratą miejsc pracy do delikatnie mówiąc rozmijasz się z prawdą. A co do galerii to moim zdaniem nigdy ona nie powstanie. I tyle w temacie.

  • ~BPM 2013-09-18
    09:56:55

    6 0

    Informuję, że planowana inwestycja "Stara Kopalnia"to projekt prywatnego właściciela a raczej właścicieli. Pozwolenia na budowę wydawane są zgodnie z prawem. Organem który takie pozwolenia wydaje na terenie Wodzisławia Śląskiego i całego powiatu jest Starosta Powiatu Wodzisławskiego.

  • ~redaktor 2013-09-18
    10:54:11

    0 9

    Z treści artykułu wynika, że grupa inwestorów chce coś postawić. Poczekajmy, zobaczymy, a tymczasem zachęcam, by wybrać się na wycieczkę do jarów, by przekonać się, jaki obraz przedstawia aktualnie teren, na którym miał powstać Rodzinny Park Rozrywki. Kiedy Miasto ogłosi wyniki przetargu?

  • ~redaktor 2013-09-18
    11:01:57

    6 0

    Górnicy ze zlikwidowanej Kopalni "1 Maja" być może nie stracili miejsc pracy, ale gmina na pewno straciła, budżet gminy zubożał.

  • ~mwh 2013-09-18
    13:50:35

    4 0

    A czy można się dowiedzieć co się dzieje na terenie koncentratów? Może BPM ma jakieś wiadomości? Co do Galerii Stara Kopalnia to trzmam kciuki ale oby nie skończyło się tylko na gadaniu. Jak będzie pozwolenie na budowę i ruszą prace odetchnę z ulgą.

  • ~ 2013-09-18
    14:39:05

    6 0

    katarzyno jak żyję nie widziałem 16.calowego monitora ;-) poza tym czasy uległy zmianie, spor osób ma telewizory od 40 cali w górę, często gęsto mają one dostęp do internetu i na pewno będzie wygodniej niż w kinie. o jakosci dźwięku nie wspomnę ;-) moim zdaniem nie ma się czym zachwycać. ot kolejny obiekt jakich wiele w okolicy. ciekawi mnie jednak cos innego czy beda tam organizowane wystawy przy wspolpracy z wodzislawskim muzeum, ktore ma mnostwo rzeczy do pokazania ale nie bardzo ma gdzie. jesli tak sie stanie to uznam, ze wodzislawski internet jest opiniotworczy, bo poki co tego nie widze. jedynie kolejne zachwyty nad tym, ze ktos cos buduje czy zrobil ale daleko w tym miejscu do dyskusji, ktora wplywalaby na dzialania wladz miasta czy funkcjonowania lokalnych firm.

  • ~Kalipso 2013-09-18
    14:41:29

    0 30

    Czyżby Sachs zmieniał branżę w obawie przed ciągnącą się aferą w przemyśle stalowym ??
    Sytuacja dziwna, a wręcz zaskakująca? Nie sądzę, żeby właściciele sklepów sieciowych zdecydowali się lokalizować swoje kolejne punkty w takim miejscu jak Wodzisław...

  • ~Don C. 2013-09-18
    17:45:56

    20 0

    @Kalipsoysuni@11 @Marek Cichy-odstawcie zioło a będzie lepiej....@noe- w dzisiejszych czasach każdy ma auto @klamstwo-skoro utrata przez miasto kilku tys.miejsc pracy nie jest stratą to co ci mam jeszcze powiedzieć? Że śnieg jest zielony albo c

  • ~ 2013-09-18
    21:31:35

    0 27

    ~Don C: dobrze wiesz, że nie o to chodzi. Co ma auto do wyjścia na spacer. Jak już wsiądę w to auto, to równie dobrze mogę podjechać do Rybnik lub Jastrzębia

  • ~Don C. 2013-09-18
    23:04:53

    27 0

    @noe-no pewnie że możesz nawet do Gdańska jechać na loda czy po gacie.Jak masz dużo kasy to kto ci zabroni?Ale tak samo ja się spytam co ma galeria wspólnego ze spacerem?Tam się jedzie żeby kasę udać.

  • ~ 2013-09-19
    07:15:54

    22 0

    EMPIK I KINO !!!!!!!!!!!

  • ~BPM 2013-09-19
    09:37:59

    7 0

    ~redaktor - Ogłoszenie o wyborze zostało opublikowane 10 września 2013 roku. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowlane "Silesia Construction" Sp z o.o. Zakład Budowlany inż Henryk Król z Łazisk. W przyszłym tygodniu będzie podpisanie umowy.
    ~mwh - w koncentratach realizowany jest projekt termomodernizacji obiektów. Prace prowadzone są w dużej mierze w oparciu o przyjętą uchwałę miejską pomocową umożliwiającą i precyzującą szczegółowe warunki udzielania zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków lub ich części na terenie Miasta Wodzisławia Śląskiego w których wykonano remont elewacji.

  • ~mwh 2013-09-19
    20:18:01

    2 0

    BPM dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam!

  • ~redaktor 2013-09-20
    00:21:02

    0 0

    BPM odpisało, że ogłoszenie o wyborze nowego wykonawcy inwestycji pod nazwą Rodzinny Park Rozrywki ukazało się 10 września br. Ale gdzie się ukazało, bo na stronie internet. Miasta nie ma takiego ogłoszenia, natomiast tuwodzislaw.pl artykuł na ten temat opublikował 19 września br.

  • ~klamstwo 2013-09-20
    10:54:54

    0 20

    Jeśli dla miasta ma znaczenie czy DonC pracuje na KWK1Maja czy na KWK Rydułtowy to ja Tobie Donek gratuluję i przyjmuję Twoje słowa- tak śnieg jest zielony. A jeśli masz na myśli utracone podatki to musisz wzbogacić swoje słownictwo.

  • ~Don C. 2013-09-20
    16:47:25

    15 0

    @kłamstwo- "A co do galerii to moim zdaniem nigdy ona nie powstanie. I tyle w temacie. "

    To ja przyjmuję za to twoje powyższe słowa jako...fachowca.

  • ~Arteks 2013-09-23
    22:16:54

    0 23

    @Don C. - pomysł fantastyczny? Chyba tylko w Wodzisławiu. Dzisiaj już prawie nikt nie buduje galerii handlowych z dala od centrum miasta. Wodzisław miał szansę na ciekawy projekt związany ze stadionem lub PKS-em. No niestety wyszło jak wyszło. Chociaż Karuzela mimo że mała ożywi trochę śródmieście Wodzisławia, szczególnie po godz. 16.00. "Stara Kopalnia" zabiłaby całkowicie ruch w centrum...

  • ~Don C. 2013-09-24
    18:20:51

    30 0

    Arteks-fantastyczny pomysł patrząc na wizualizację i nazwę która nawiązuje do naszego regionu.Taka Plaza np. to nowoczesny betonowy kloc który nie nawiązuje dokładnie do niczego.Z dala od centrum?20 minut z lacza autem 2minuty.Powiadasz że teraz nie stawia się galerii poza ścisłym centrum?W takim razie gdzie jest nowa Galeria Odrzańskie Ogrody w Kędzierzynie K? 2 kilometry od centrum!Jak popatrzysz na większe miasta to w Krakowie są najmniej 3 galerie z dala od centrum.Także o ruch w centrum się nie martw a ja trzymam kciuki za lokalnych milionerów żeby im się powiodło.Tym bardziej że obiekt ma być większy niż w SJZ.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na kogo zagłosujesz w II turze wyborów?



Oddanych głosów: 1596