zamknij

Biznes

Wodzisław: takie autobusy będą nas wozić od nowego roku

2013-12-24, Autor: mk
Wraz ze zmianą przewoźnika, w Wodzisławiu pojawi się nowy tabor autobusowy. Zobaczcie jakie autobusy będą od nowego roku wozić mieszkańców.

Reklama

Wczoraj urzędnicy dokonali sprawdzenia nowego taboru komunikacji miejskiej w Wodzisławiu. Pojazdy są już pomalowane w barwy KM, przygotowane i gotowe do wykonywania usługi.

 

>>Nowe autobusy w Wodzisławiu - zobacz zdjęcia

Od nowego roku przez kolejne pięć lat, pasażerów w Wodzisławiu będzie wozić firma PPUH „Kłosok” z Żor. Firma ta zaproponowała w przetargu cenę w wysokości 10 mln 71 tys. zł brutto.

 

W okresie trwania umowy, czyli przez pięć lat, przewoźnik zrealizuje łącznie ok. 2.5 mln wozokilometrów. Aby temu sprostać, firma musi dysponować minimum czterema autobusami wyprodukowanymi po 2007 roku o pojemności minimum 90 miejsc, w tym co najmniej 30 miejsc siedzących, dwoma o pojemności minimum 60 miejsc, w tym co najmniej 20 miejsc siedzących, dwoma o pojemności minimum 30 miejsc, w tym co najmniej 15 miejsc siedzących oraz minimum jednym autobusem rezerwowym, wyprodukowanym po 2004 roku, o pojemności minimum 80 miejsc, w tym co najmniej 30 miejsc siedzących. 

 

- Wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do przewozu minimum jednej osoby na wózku inwalidzkim, posiadać bezstopniowe wejście z platformą wjazdową dla wózków oraz co najmniej 10 % niskiej podłogi i klimatyzowaną przestrzeń pasażerską. Klimatyzacja powinna być uruchamiana przy temperaturze wewnątrz pojazdu powyżej 25°C – wyjaśnia rzecznik Urzędu Miasta Barbara Chrobok.

 

Dodajmy, że autobusy wyposażone są m.in. w klimatyzację i system informacji pasażerskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (10):
  • ~fandango 2013-12-24
    11:28:49

    2 0

    Bardzo dobrze, czas na wymianę starych autobusów. Miasta na na tzw. Zachodzie już dawno postawiły na rewitalizację komunikacji miejskiej i nowoczesną flotę. Przetarg wygrała firma doświadczona w obsłudze komunikacji w Wodzisławiu więc raczej powinno być wszystko OK. Czy wśród tej floty są jakieś autobusy Made in Poland? Czy mają zainstalowane kamery do monitoringu - szczególnie ta które będą obsługiwały trasy w piątki i soboty wieczorami? Kiedy na większych przystankach pojawią się automaty do sprzedaży biletów?

  • ~AleDom 2013-12-24
    15:50:15

    5 0

    Nowe nie zawsze znaczy nowoczesne. Mamy: 2 białoruskie używane MAZy, japońsko-tureckie ISUZU, 2 ex-Wałbrzyskie Irisbusy (Francuskie) i 2 przeróbki MB Sprintera. Do tego jeden używany ("wyklepany" prawdopodobnie po pożarze) MAN. Na nowe, zapewne polskie autobusy będziecie mogli popatrzeć na E-3, 130 i 132

  • ~ 2013-12-24
    20:07:26

    0 0

    Nie jest źle, a na pewno jest lepiej niż to czym obecnie wozi nas DLA. UM powinien się zainteresować kursami do Żor, PKS jeździ tam tak jakby nie mógł, a MZK ograniczyło 228 tylko Marklowic.

  • ~AleDom 2013-12-24
    20:37:46

    0 0

    @piotrek: Jakby Wodzisław płacił MZK miałby jakiś wpływ na linie 2xx. A że nie płaci linie te istnieją z myślą o mieszkańcach Radlina, Pszowa itp. Albo Wodzisław zacznie płacić i będzie miał głos, albo ktoś zrobi coś innego (UM albo jakiś prywaciarz [jak na 516, R-BUS]).

  • ~fandango 2013-12-25
    16:20:47

    1 0

    Autosan w Sanoku w upadłości, a my będziemy jeździć autobusami produkowanymi przez zagraniczne firmy. Czy w kryteriach przetargu było wymaganie o tym, że autobusy mają być polskiej produkcji lub przynajmniej 50% floty ma być wyprodukowanej w Polsce? Jak inaczej walczyć z bezrobociem w kraju?

  • ~ 2013-12-25
    16:29:36

    3 0

    @AleDom UM zawsze może zrobić własną linię do Żor, tak jak to zrobiło do Rydułtów i Pszowa. Naprawdę, Wodzisławiowi nie jest potrzebna łaska MZK. Na początku roku był lament, że bez MZK, Wodzisław będzie odciętym od świata pustkowiem, jak widać czas bardzo dobrze zweryfikował te pogłoski, autobusy są pełne, przejazdy tanie, a kursy dość częste. Jakby MZK całkowicie zniknęło z Wodzisławia (daj boże!) to spokojnie dałoby się zastąpić ich komunikację. Ale oni na to nie mogą już sobie pozwolić - coraz mniej kursów, coraz mniej miast. Kto utrzyma PKM?

  • ~AleDom 2013-12-25
    19:54:18

    0 0

    @piotrek: Na razie Wodzisław nie pali się do tworzenia wielkiej ilości linii międzymiastowych (skoro tak bardzo chcą - czemu nie zrobią linii do Jastrzębia, Rybnika, Radlina, itp. ?) Poza tym takie rozdrobnienie zwiększa koszty (np. ja mam bilet sieciowy MZK, gdybym musiał dojeżdżać z Wodzisławia do Żor linią UM musiałbym coś więcej płacić).
    PKM na razie wygrywa przetargi więc dopóki MZK istnieje "utrzyma się na powierzchni". Porównywanie PKMu z Kłosokiem mogłoby się skończyć tylko jednym werdyktem (dla PKMu oczywiście pozytywnym - tabor, kierowcy, zaplecze).
    Nie rozumiem kto powierzył PKM (w sensie spadek po WPK) w ręce MZK - a nie Jastrzębia. Nie chcesz jeździć z MZK - nikt cię nie zmusza. Do Rybnika możesz jeździć z prywaciarzem, PKP albo PKSem. Do Jastrzębia PKSem albo taksówką. Do Radlina z prywaciarzem. Ja cały czas twierdzę, że MZK nie byłoby złe, gdyby wywalić stamtąd polityków albo ograniczyć ich rolę do minimum.

  • ~AleDom 2013-12-25
    20:39:01

    0 0

    @fandango1972: Myślisz że Autosany i Solarisy są w pełni polskie? Poczytaj jakie mają osie (ZF, Voith), skrzynie (ZF, Voith), silniki (Cummins, DAF, MAN [ten też ma zakłady w Polsce], IVECO). Tak czy inaczej wolę podróżować Solarisem niż białoruskim MAZem - np. z powodu spasowania czy aranżacji wnętrza.

  • ~fandango 2013-12-26
    16:05:03

    3 0

    To fakt, jest różnica pomiędzy made in ... a assembled in ... Musimy zwracać uwagę na to, nawet na zasadzie "kropla drąży skałę", bo niedługo będziemy dla Zachodu tylko rynkiem zbytu i ewentualnie darmową siłą roboczą i będziemy zastanawiać się dlaczego jest u nas tak duże bezrobocie i tak mały przyrost PKB.

  • ~ 2013-12-30
    10:30:21

    4 0

    gratulacje dla kłosoka za bilety tygodniowe i 2 tygodniowe, do tego w ludzkich cenach 15 i 30zł. gratuluję również szymczakowi za wysłuchanie moich modłów. pozostaje jeszcze by kłosok honorował bilet miesięczny z linii 516. stracić na tym nie straci, kto ma miesięczny tylko na e3 może się zastanowi by przejść na miejską komunikację. być może alternatywą będzie uruchomienie alternatywnej linii dla e3, która rzekomo jest dochodowa. mzk pewnie pomysł się nie spodoba ale dla mieszkańców to dobry kierunek działań. pozostaje kwestia zgłoszenia nowej linii na trasie wodzisław-rybnik i uzyskania zgody.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.