zamknij

Wiadomości

Wodzisławianie bez e-karty. Jaka jest reakcja władz miasta na decyzję MZK?

2016-11-02, Autor: mk

Zarząd Międzygminnego Związku Komunikacji z siedzibą w Jastrzębiu podjął decyzję o dezaktywacji e-biletów mieszkańcom Wodzisławia. Decyzja ma wejść w życie od nowego roku. Sprawdziliśmy czy władze miasta zareagowały.

Reklama

Przypomnijmy, że w połowie października zarząd Międzygminnego Związku Komunikacji wydały oświadczenie w sprawie dezaktywacji e-biletów mieszkańcom Wodzisławia Śl. To pokłosie roszczeń jakie MZK wysuwa w stosunku do Wodzisławia. Związek stoi bowiem na stanowisku, że miasto powinno uczestniczyć w kosztach usług realizowanych na jego terenie.

>>To nie żart: MZK unieważnia e-karty mieszkańcom Wodzisławia!

Ten ruch uderzy mieszkańców po kieszeni, bo w sytuacji braku e-biletu będą oni musieli kupować każdorazowo dużo droższy bilet u kierowcy. Pomijając nawet fakt dodatkowego wysiłku finansowego, to w praktyce może to oznaczać również spore kolejki w autobusach, szczególnie na linii E3. Tą linią mieszkańcy dojeżdżają do pracy i szkoły do Rybnika.

Póki co władze Wodzisławia nie zajęły w tej kwestii żadnego stanowiska. Prezydent wystąpił natomiast do MZK o komplet informacji.

- Nie będą komentował i nie przedstawię stanowiska miasta w tym zakresie. Poinformuje tylko, że wystosowaliśmy pismo do MZK, w trybie dostępu do informacji publicznej o podanie: uchwały zarządu, postawy prawnej podjęcia takiej decyzji, protokołu z posiedzenia zarządu i dyskusji jaka była prowadzona w tym temacie, a także wykazu osób głosujących za tego typu rozwiązaniem. Myślę, że uczciwie powinniśmy to wiedzieć, bo w tym gronbie są także nasi partnerzy samorządowi z miast i gmin ościennych. Poprosiliśmy także o dane związane z e-biletem ponieważ cały system jest współfinansowany ze środków unii europejskiej i chcemy zapoznać się z umową i kryteriami jakie były brane przy tym projekcie – zaznacza prezydent Wodzisławia Śl., Mieczysław Kieca.

W międzyczasie miasto otrzymało pismo z MZK, które wnosi o wpłatę 800 tys. zł jeżeli mieszkańcy Wodzisławia nadal mają korzystać z usług związku. - Wystosowaliśmy ponownie pismo do MZK dotyczące udostępnienia danych o ilości pasażerów, dochodach z biletów okresowych oraz ilości pasażerokilometrów w obrębie Wodzisławia Śl. - dodaje prezydent.

Dopiero po uzyskaniu tych wszystkich informacji miasto zajmie w tej sprawie.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (8):
  • ~pietruch 2016-11-02
    09:35:44

    21 3

    A to MZK działa charytatywnie i nie pobiera pieniędzy od pasażerów w Wodzisławiu czy co? Czy nie korzystają z naszej infrastruktury, przystanków, dróg? Jak tak dalej pójdzie, to Wodzisław zoorganizuje dojazd do miast ościennych i będą totalnie w 4 literach.

  • ~Piotrek 2016-11-02
    10:04:22

    22 2

    Za 800 tysięcy Wodzisław może rozbudować swoją komunikację o linie pozamiejskie, i to byłoby najbardziej rozsądne rozwiązanie.
    Jeśli Rydułtowy lub Pszów zagłosowały za dopłatą przez Wodzisław do kursów MZK, to nie powinny się bawić w moralność pani Dulskiej i z miejsca powinny się rozliczyć za te kilkanaście lat, w których to Wodzisław dopłacał do kursów do Pszowa i Rydułtów.
    Bądźmy fair, wodzisławianie potrzebuję tylko kursów do Jastrzębia, do gmin ościennych mają KM, do Rybnika 516, busiarzy i pociąg, jeżdżenie E-3 to tylko przyzwyczajenie.

  • ~odrok 2016-11-02
    15:34:41

    13 3

    Niech się w żić cmokną złodzieje z mzk. Pogadać z Kłosokiem i Drabasem żeby zrobili kursy do Jastrzebia i tyle.

  • ~Don C. 2016-11-03
    13:44:53

    4 6

    @odrok - tylko po co do SJZ jeździć?To jeszcze głupsze jak jeździć do SR.

  • ~Arteks 2016-11-03
    19:25:06

    5 5

    Tym razem całkowicie popieram działania władz Wodzisławia. Skoro nie są członkiem MZK - nie powinne płacić za ich kiepskiej jakości usługi. Były czasy na to aby MZK się reformowało, tworzyło dobre rozkłady, dobry układ linii w ramach ROW - nie udawało się z nimi dogadać to mają tak sytuację, że Rybnik, Wodzisław, Pałowice i Żory same sobie organizują komunikację i jakoś potrafią. MZK wcale nie jest to niczego potrzebny i niestety nie działa dla dobra mieszkańców. Co w zamian? Dogadanie się z okolicznymi miastami i organizowanie komunikacji między nimi za pomocą wzajemnych umów. A na osi Rybnik-Wodzisław-Chałupki maksymalnie wykorzystać kolej która nie stoi w korkach i może być dużo sprawniejsza w szybkim i wygodnym przewozie pasażerów. Jeśli dojdzie do ograniczania w prawie zakupu biletów przez mieszkańców Wodzisławia - to zrobi się z tego medialny, ogólnopolski skandal! @Don C. - po co jeździć do SJZ czy SR? Chociażby do pracy bo tej w Wodzisławiu prawie że nie ma.

  • ~Dr Svevo 2016-11-04
    06:37:02

    4 3

    ~Arteks~ cytat ;Chociażby do pracy bo tej w Wodzisławiu prawie że nie ma" Możesz mniej więcej określić liczbę miejsc pracy w Wodzisławiu bo skoro prawie że nie ma to ile to? 50 miejsc pracy a może 500?

  • ~Arteks 2016-11-04
    09:58:18

    2 7

    @Dr_Svevo - a z czego ty się urwałeś? W Wodzisławiu największym zakładem pracy jest... szpital. Dalej mam ci coś objaśniać?

  • ~Dr Svevo 2016-11-04
    15:30:33

    4 2

    ~Arteks~ blagierze-na razie nic mi nie objaśniłeś.Nie pytam się kto i co jest największym pracodawcą tylko ile to jest ;prawie że nie ma" Nie musisz się wysilać podaj liczby w przybliżeniu.Nie mam zamiaru się licytować tym że Mc Gaś ma otwarty drugi lokal w Rybniku a ktoś z Rybnika ma otwartą lodziarnię w Intermarche.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1077