zamknij

Biznes

Wszystkie gminy podjęły decyzję o powrocie do MZK

2015-11-02, Autor: pww
Decyzja jastrzębskich radnych o powrocie do struktur związku spowodowała, że pozostałe gminy członkowskie podjęły taką samą decyzję. Tym samym Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju nadal będzie istnieć i tworzyć go będzie 10 gmin.

Reklama

Przypomnijmy, przyszłość MZK była niepewna po tym jak w styczniu jastrzębscy radni podjęły uchwałę o wystąpieniu ze struktur Związku. W ślad za nimi poszli rajcy z pozostałych gmin członkowskich. Uchwały nie podjęły jedynie Żory i Pawłowice.

 

Zwrot akcji nastąpił, gdy okazało się, że wraz z likwidacją Związku gminy będą zmuszone zwrócić ponad 11 mln zł dotacji europejskiej otrzymanej na instalację elektronicznego systemu obsługi pasażerów (m.in. e-bilet, monitoring, tablice świetlne na przystankach). Poza tym gminy nie były gotowe do zorganizowania własnej komunikacji, co groziło chaosem.

Zdaniem dyrektora Biura MZK Benedykta Lanusznego, powrót do MZK wszystkich gmin oznacza spokojną przyszłość komunikacji w regionie. - Wierzę, że wspólnie możemy zapewnić mieszkańcom transport na najwyższym poziomie tak, jak robiliśmy to przez ostatnie 25 lat. Już w przyszłym roku na drogach pojawią się autobusy najnowszej generacji, a instalacja systemu elektronicznej obsługi zostanie zakończona i będzie on w pełni działał – mówi. - Mam również nadzieję na owocną współpracę z samorządami tworzącymi MZK – dodaje.

 

Przypomnijmy, MZK tworzą: Jastrzębie-Zdrój, Pawłowice, Żory, Czerwionka-Leszczyny, Suszec, Rydułtowy, Pszów, Mszana, Marklowice, Radlin.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 7

Tagi: MZK

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~ 2015-11-02
    22:16:44

    0 12

    teraz pora na wodzisław ;) wystąpienie z mzk niekoniecznie jest tańsze jak to władza chwaliła się swego czasu.

  • ~Piotrek 2015-11-02
    22:39:21

    14 0

    Tańsze może nie jest ale za to miasto ma większy wpływ na KM. Prawda jest taka, że w tej chwili KM w Wodzisławiu nie jest zła- abstrahując od taboru, który jest ledwo, ledwo. Na pewno KM jest wystarczająca. Takiego wpływu nie będziesz miał w MZK. Zresztą MZK pokazało przy ostatnich "Wszystkich Świętych" gdzie ma wszystkie gminy poza Jastrzębiem. Było się trudno dostać autobusem na cmentarze w Rydułtowach, Pszowie, Radlinie i to nie z Wodzisławia ale z tych miast bo MZK w niedzielę praktycznie nie działa. Tylko Jastrzębie dostąpiło zaszczytu dodatkowych kursów w tym dniu, pozostali za mało dorzucili się(lepszego taboru i rozkładów w Jastrzębiu) ;) Nie wspominając już o tym, że MZK nie wykrzesało z siebie tyle siły na gest by zrobić darmowe przejazdy jak ZTZ. A teraz do meritum, gminy wróciły. Do czego? Do niezmienionego MZK. Po co? Po to żeby leśne dziadki bez pojęcia o KM robiły KM. Przynajmniej zatrudniły jakiegoś jelenia, który jasno wyklaruje ich pokrętną logikę, dzięki której PKM przegrał w ich własnym przetargu. Dlaczego? Bo nikomu nic się nie chce w urzędach gmin i miast robić KM. Oni nie jeżdżą autobusami. W Wodzisławiu MZK nie potrzeba, po Wodzisławiu pojeździsz tutejszą tanią KM, a do Rybnika, Katowic, Olzy, itd można jechać pociągiem, do Jastrzębia i tak nikt nie jeździ bo i po co? Zresztą są busy i PKS.

  • ~ 2015-11-03
    07:39:20

    0 0

    najwyraźniej miasto wodzisław śląski ma taki wpływ na komunikację jak mzk :) również nie zrobiło bezpłatnych kursów na 1.listopada ;) zapomniało im się również informować na wybranych przystankach o zmianach w kursach czy wyłączeniu przystanków - wychodzili z założenia, że tablica ogłoszeń w necie czy w poczekalni załatwia sprawę. niektórzy pasażerowie jednak w ogóle lub prawie wcale nie korzystają z przystanków na dworcu. to tylko pokazuje, że wodzisławska komunikacja jeszcze raczkuje. ideą komunikacji jest łatwość przemieszczania się. spróbuj dojechać na marklowicką miejską komunikacją. zakładów pracy jest tam trochę. stanowisko władz miasta pewnie będzie takie, że nie ma takiej potrzeby bo ludzie "nie apelują". tylko na ogół mało kiedy apelują, wychodząc z założenia, że się nie da i trzeba sobie radzić. paradoksalnie argumentacja jest taka, że jedzie tam MZK i nie będziemy powielać kursów. wyrzućmy zatem kursy z miasta, które powielają się z MZK i będzie jeszcze taniej ;) o rewolucji mogą mówić jedynie mieszkańcy 26.marca i xxx-lecia-piastów-dąbrówki, tam komunikacja zmieniła się na duży plus. reszta w zasadzie nie odczuwa większych udogodnień. ot druga kategoria mieszkańców. Śmieszy mnie argumentacja typu nie będziesz miał wpływu na rozkład w MZK. O ile mnie pamięć nie myli MZK tworzą gminy i gdyby naprawdę chciały mieć wpływ na komunikację w regionie to wywaliłyby obecny zarząd i zaprowadziły nowy porządek.

  • ~ 2015-11-03
    07:48:42

    0 0

    poza tym dla osób pracujących poza wodzisławiem komunikacja jest droższa. konieczność używania dwóch biletów miesięcznych nie jest powodem do dumy dla władz miasta. na dworzec PKP trzeba dojechać. dopóki w całym subregionie nie będzie jednej taryfy, dzięki której mogę poruszać się po całym regionie na 1 bilecie, dopóty nie można mówić o lepszej komunikacji. dojazdy do szkół i pracy są takim wdzięcznym tematem do dyskusji. to nie kto inny jak rada miasta wodzisławia śląskiego domagała się poprawy komunikacji pod kątem wodzisławskich szkół. mzk słusznie jednak stoi na stanowisku, że to nie ich problem. jakby nie patrzeć wodzisław ma własną komunikację. prędzej czy później władze wodzisławia w taki czy nie inny sposób wrócą do mzk lub tworu, który powstanie na jego bazie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 49