zamknij

Wywiady

Kultura jest ważnym elementem promocji miasta

Dlatego wykorzystanie mojego doświadczenia promocyjnego, które ściśle dotyka nie tylko doświadczeń kulturalnych, ale i również funkcjonowania samorządu terytorialnego, uważam za bardzo duży handicap dla mojej pracy. Chciałbym aby promocja wydarzeń kulturalnych była spójna z promocją miasta

 

- mówi Krzysztof Jaroch, nowy dyrektor Wodzisławskiego Centrum Kultury.

Od 26 czerwca pełni Pan funkcję dyrektora Wodzisławskiego Centrum Kultury. Jakie ma Pan plany, dążenia w związku z nowym miejscem pracy?

 

Cieszę się, że mam okazję współpracować ze Wodzisławskim Centrum Kultury, ze wspaniałym zespołem, który składa się ze znakomitych fachowców. Stoję na stanowisku takim, że to co działa dobrze powinno działać dobrze. Natomiast można pomóc temu, co trzeba usprawnić, co mogłoby działać lepiej. Dlatego też w zasadzie od pierwszego dnia mojej pracy prowadzę szereg rozmów ze współpracownikami, mieliśmy już okazję spotkać się w temacie chociażby organizacji kolejnych dni miasta. Mamy pewne wskazania, jeśli chodzi o tą imprezę, chodzi o większe wyjście do mieszkańców i zaangażowanie terenu samego rynku.

 

Z jakimi wyzwaniami wiąże się dla Pana praca w WCK?

 

To duże wyzwanie organizacyjne. Zależy mi na tym, żeby WCK zarówno jako obiekt, jak i instytucja działały bardzo dobrze. Dlatego też w tej chwili zakopałem się troszkę w papierach i siedzę we wszystkich regulaminach, instrukcjach. To co jest bardzo istotne, to po pierwsze trzeba poznać, a po drugie tak sobie ułożyć pracę, żeby wszystkim pracowało się dobrze z korzyścią dla miasta.

 

Przez wiele lat zajmował się Pan promocją miasta Rybnik. Jak to doświadczenie ma Pan zamiar wykorzystać w Wodzisławiu?

 

Moim celem jest jeszcze lepsze pokazanie bardzo dużego potencjału kulturowego Wodzisławia Śląskiego. Duże zaangażowanie społeczne twórców i odbiorców kultury to tutaj fenomen. To żeby WCK było jeszcze bliżej ludzi to cel fundamentalny. Kultura jest bardzo ważnym czynnikiem w promocji samorządu. Dlatego wykorzystanie mojego doświadczenia promocyjnego, które ściśle dotyka nie tylko doświadczeń kulturalnych, ale i również funkcjonowania samorządu terytorialnego, uważam za bardzo duży handicap dla mojej pracy. Chciałbym aby promocja wydarzeń kulturalnych była spójna z promocją miasta.

 

Czy WCK będzie stawiać na imprezy komercyjne czy amatorskie ruchy artystyczne?

 

Jedno i drugie jest ważne, dlatego też nie rozdzielałbym tego. Duży potencjał, zwłaszcza promocyjny tkwi w imprezach komercyjnych. Natomiast ogromny potencjał społeczny tkwi w funkcjonowaniu amatorskiego ruchu artystycznego.

 

Jakie pierwsze zmiany i decyzje w WCK?

 

Już w zasadzie podjąłem pierwsze decyzje remontowe i organizacyjne. Przede wszystkim kasa WCK musi wrócić na miejsce kasy. Nie może być tak, że mieszkańcy muszą chodzić po całym obiekcie i szukać kasy w sekretariacie. Drugą sprawą jest remont dwóch parkietów. Ze względu na to, że sale są wynajmowane i na nich WCK zarabia klienci muszą mieć odpowiedni standard to ćwiczeń.

 

A co z kinem?

 

Myślimy o nowych projektach. Natomiast na razie przyglądamy się temu, generalnie chodzi o kwestie finansowania.

 

Rozmowa została zarejestorana podczas konferencji prasowej 6 lipca 2015 r.

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~janjanek 2015-07-20
    10:47:03

    2 0

    Do autora zdjęcia - aparat ma coś takiego jak lampa błyskowa :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1071