zamknij

Wiadomości

Adam Gawęda rusza z kampanią prezydencką: „Wodzisław to ospałe miasto”

2014-10-16, Autor: Monika Krzepina
Adam Gawęda, kandydat na prezydenta Wodzisławia Śląskiego z ramienia PiS, rozpoczął dziś oficjalnie kampanię wyborczą i zaprezentował założenia swojego programu. - Wodzisław to ospałe miasto, mam zamiar to zmienić - mówi.

Reklama

Adam Gawęda (PiS) prezentuje swoje założenia programowe w 12 punktach. Wiele uwagi poświęca komunikacji, edukacji oraz przedsiębiorcom. - Wodzisław to urocze miasto, ale w moich rozmowach z mieszkańcami i przedsiębiorcami często spotykam się z opinią, że jest ospałe i pogrążone w letargu. Moje doświadczenie menadżerskie, samorządowe i poselskie chcę wykorzystać do zmiany tego niekorzystnego trendu i ożywienia miasta - deklaruje.

 

W swoim programie prezentuje pomysły na zatrzymanie w Wodzisławiu młodych ludzi i zachęcenie ich do ulokowania tutaj własnego biznesu oraz pomoc dla istniejących już firm. Te projekty przewidują wprowadzenie ulg podatkowych oraz wsparcie organizacyjne ze strony urzędu. - Musimy stworzyć koszyk zachęt dla biznesu. Aby przedsiębiorcy do nas przyszli i aby młodzi nie uciekali z miasta, trzeba im coś zaproponować - przekonuje. Takim pomysłem jest też Bank Miejski. - To instrument wsparcia bezpośredniego przedsiębiorców, którzy potrzebują dokapitalizowania i rozwoju firmy - wyjaśnia Adam Gawęda.

 

Również z myślą o przedsiębiorcach miałaby powstać samorządowa galeria handlowa. To miejsce, które integrowałoby mieszkańców i lokalnych producentów - w stylu nowoczesnego targowiska. - Ostateczny kształt byłby wynikiem analizy potrzeb lokalnego rynku - podkreśla kandydat.

Kolejnym punktem programu są wodzisławskie dzielnice. Opracowanie kierunków ich rozwoju i właściwego podział środków to cel jaki sobie wyznacza. W programie uwzględnia również wprowadzenie zintegrowanego systemu bezpieczeństwa i rozbudowanie monitoringu miejskiego.

 

Dalej Adam Gawęda wspomina o kulturze. - Aby to był instrument zarówno łagodzący napięcia w mieście, jak i integrujący różne środowiska. Moim marzeniem jest, aby przyjeżdżając wieczorem na Rynek w Wodzisławiu, poczuć się tak dobrze jak w Rybniku. To oczywiście będzie wymagało kilkuletniej pracy, do zapóźnienia jest łatwiej dopuścić niż zniwelować te dysproporcje - zauważa.

 

Chce również stworzyć większe możliwości dla nauki i edukacji w naszym mieście. - Nie jesteśmy miastem akademickim i nie mam zamiaru stwarzać złudzeń, że będzie inaczej, ale możemy zawierać umowy z uczelniami, wzbogacić ofertę np. o studia podyplomowe - zaznacza.

 

Jako problem Wodzisławia wskazuje też brak zintegrowanego transportu. - Miasto powinno stworzyć komunikację zarówno dla swoich mieszkańców, jak i przy udziale gmin sąsiadujących z Wodzisławiem. To niedopuszczalne, żeby mieszkaniec Pszowa musiał kupować bilety i jechać różnymi środkami komunikacyjnymi, żeby dojechać do Wodzisławia. Transport musi być zintegrowany i Wodzisław powinien przejąć w tym temacie rolę lidera - przekonuje Adam Gawęda. Czy to oznacza powrót miasta do struktur MZK? Zdaniem kandydata nic nie jest przesądzone.

 

- Moje założenia programowe to bardzo konkretne propozycje, które chciałbym w ciągu najbliższych lat realizować. Aby być wiarygodnym, zobowiązuję się do realizacji wszystkich zadań oraz corocznego raportowania efektywności prowadzonych działań - zadeklarował kandydat PiS.

 

Adam Gawęda kandyduje też do Sejmiku Województwa Śląskiego, deklaruje jednak, że prezydentura jest dla niego priorytetem. Dodajmy, że w wyborach prezydencki zmierzy się z prezydentem Mieczysławem Kiecą oraz Mateuszem Kanią z Kongresu Nowej Prawicy Janusza Korwin - Mikke.

 

Założenia programowe Adama Gawędy:

 

1. Projekt "WSPARCIE NA STARCIE" – zintegrowana pomoc dla przedsiębiorczości obejmująca: otwarty inkubator przedsiębiorczości, instrumenty wsparcia rozwoju biznesu. Każdy przedsiębiorca – zamierzający zrealizować swoje biznesowe plany w Wodzisławiu Śląskim otrzyma bezpośrednią, organizacyjno-prawną i księgową pomoc ze strony urzędu.

 

2. Projekt „PEŁNA PAKA” – zintegrowana pomoc dla istniejących przedsiębiorstw.

 

3. Samorządowa Galeria Handlowa – stworzenie centrum handlu dla lokalnych przedsiębiorców, zyski zostają w mieście

 

4. Podjęcie działań mających na celu oddłużenie miasta – BANK MIEJSKI

 

5. „KIERUNEK ROZWÓJ” –wyznaczenie branż strategicznych dla biznesu, wprowadzenie do prawa lokalnego instrumentu: ocena oddziaływania na rozwój, tj. wieloaspektowej oceny oddziaływania inwestycji na wodzisławski biznes, wodzisławską społeczność i wodzisławskie środowisko przyrodnicze.

 

6. „WODZISŁAW ŚLĄSKI DZIELNICĄ STOI !!!” Opracowanie kierunków rozwoju dla poszczególnych dzielnic, właściwy podział środków finansowych.

 

7. „ROZSŁAW WODZISŁAW”, Wodzisław sercem rozwoju kulturowego regionu

 

8. Nielimitowane możliwości - edukacja wielopokoleniowa – - uniwersytet dziecięcy, - stworzenie oferty studiów podyplomowych, - Intensywny rozwój uniwersytetu trzeciego wieku.

 

9. TY TEŻ JESTEŚ WAŻNY – karta 60+ - zintegrowana oferta miasta oraz indywidualnych przedsiębiorców na wybrane usługi i produkty.

 

10. „BEZPIECZNE MIASTO” sprawny i zintegrowany system bezpieczeństwa

 

11. „KOMUNIKACJA BEZ GRANIC” , dobre połączenie Wodzisławia z miastami i gminami powiatu

 

12. Bezpłatny dostęp do informacji publicznej poprzez przejrzysty portal internetowy.

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 36

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~ 2014-10-16
    01:15:38

    2 0

    warto przeczytać http://tiny.pl/qvq6k - mam nadzieję, że redakcja nie wytnie, że to niby konkurencja. sami możecie podbierać newsy z tego fanpage-a bo z waszą wiedzą bywa różnie po prostu ;)

  • ~ 2014-10-16
    07:31:35

    23 0

    Adam Gawęda kandyduje też do Sejmiku Województwa Śląskiego.
    To wielka szkoda, że nie kandyduje też na prezydenta Radlina i Pszowa. A nuż gdzieś się uda. To świadczy tylko o tym jak "poważnie" ten kandydat traktuje nasze miasto. Gdzie ten "kandydat" był ze swoimi rewelacyjnymi pomysłami 2 lata temu, rok temu.
    Bardzo chciałbym, aby pojawił się poważny kontrkandydat dla Kiecy, który jeśli by nawet nie wygrał to zmusiłby miasto to jeszcze bardziej aktywnego działania. Na dziś jednak nic nie wskazuje na to aby taki miał się pojawić.

  • ~zoltrax 2014-10-16
    07:39:19

    20 0

    Jeżeli ktoś twierdzi że "Wodzisław to ospałe miasto", to znaczy że wcale nie uczestniczy w życiu miasta. W ostatnim czasie(kilku lat) właśnie bardzo dużo się dzieje: Eska na dniach Wodzisławia, Regge festiwal, super koncerty i imprezy w WCK(Nosowska, Czesław Mozil, Możdżer, Rosowicz, Kino Uffowe, spektakle i wiele innych). Do tego remonty, budowy jak np. Rodzinny park rozrywki, Galeria Karuzela, przystanek PKS i wiele innych... Strasznie mnie w*****a takie stwierdzenie że tu się nic nie dzieje. Niestety, nie ma takiego co by wszystkim dogodził. Jedni lubią pomidory inni jak im nogi śmierdzą, tyle

  • ~klamstwo 2014-10-16
    08:19:23

    6 0

    @mhl i znów zaczyna się brudna kampanie, którą nasz prezydent tak bardzo lubi. A niedawno jedna z działaczek SNW żaliła się na FB, że ktoś śmiał założyć stronkę antyprezydencką coś w stylu "Ściągnij Kiecę". Niech se Gawęda obiecuje co chce i kandyduje gdzie chce. Każdy z nas ma swój rozum i sam zdecyduje czy mu się program podoba czy też nie. Mi przynajmniej do podjęcia decyzji nie potrzeba głupawych apeli. Szkoda, że wodzisławskie bagienko znów daje o sobie znać. Jedyny plus wyborów to, że pan prezydent znów jest aktywny na portalach społecznościowych i coś się stara do ludzi dotrzeć. Ostatni raz taką aktywność zanotowano w okresie referendum. To chyba cecha charakterystyczna ludzi z PO. Jak mawia pani premierka- oddalili się od ludzi. Proponuję Howak :) :). @zoltrax jak na 8 lat to skromne sukcesy wymieniłeś a i z tego cześć to prywatna inicjatywa bo chyba miasto karuzeli nie wybudowało? A gdzie więzienie? Gdzie modernizacja parku? Widziałeś park rozrywki? Gdzie 10 tyś. wyrzucone na zabawę w żeglarzy? Co ze stadionem i samą Odrą? Jak idzie reforma szkolnictwa? Dlaczego mamy taką drogą wodę? Gdzie Chińczycy? Gdzie nowe miejsca pracy? Ja pitolę koncerty i galerie jak nie będę miał za co na nie wyjść. Może tobie potrzeba igrzysk jak całej PO ale ludzie potrzebują w pierwszej kolejności chleba.

  • ~zoltrax 2014-10-16
    08:39:03

    0 8

    @klamstwo. Praca jest(może nie dla wszystkich), tylko trzeba poszukać, trochę się postarać. Pytanie czy ludzie bezrobotni w Wodzisławiu to fachowcy , czy jednak to ludzie bez wykształcenia, bez doświadczenia, dopiero po studiach, czy tacy którym się po prostu nie chce, bo mąż/żona za granicą pracuje? Ludzie którzy coś potrafią zawsze dostaną pracę i dobre zarobki... Jak na 8 lat uważam że to duże sukcesy. Osiem lat to relatywnie krótki okres. Niech nikt się nie łudzi że jeżeli będziemy mieli nowego prezydenta to będziemy mieli rewolucje w 4 lata. Nowy prezydent bezie się borykał z tymi samy problemami co obecny.. z pustego i Salomon nie naleje

  • ~ 2014-10-16
    08:42:12

    1 0

    @klamstwo - tu nie chodzi o brudną kampanię, ale niech się chłop zdecyduje co chce robić w życiu. wóz albo przewóz bez asekuracji tak ma wyglądać polityka jeśli ktoś ma szczere intencje. póki co to wygląda tak, że nie uda się tu, to może tam, a ogólnie kapitał polityczny się przyda, bo jak nie wyjdzie tu i tam to jeszcze za rok kolejne wybory i będę mógł błysnąć. gawęda poszedł na pierwszy strzał, podobnie zresztą będzie z jego fantastycznym programem, następny pewnie będzie kania, a na końcu dorwę kiecę bo jak słusznie zauważasz pozostaje temat oświaty. dla mnie temat szczególnie istotny, bo odkładany z roku na rok byle przeciągnąć na czym ewidentnie traci miasto. ocena programów gawędy i kani skupi się głównie na porównaniu działań miasta, o których wiem a kiecy o tym co nie jest robione a powinno. masę ludzi w mieście nie wie co się dzieje po stronie urzędu i można im wmówić wszystko.

  • ~wodzislawianin1 2014-10-16
    08:57:39

    8 0

    1) Bardzo dobrze, że Pan poseł Gawęda zdecydował się kandydować, Pan Kieca nie może spoczywać na laurach im więcej dobrych kandydatów tym lepiej 2) Poseł Gawęda ma całkowitą rację Wodzisław wieczorami i w weekendy przypomina miasto umarłych gdzie nie sposób spotkać nikogo. Radnych czy urzędników to jeszcze w weekend w centum miasta nigdy nie widziałem. Może w kampanii wyjdą? 3) Wodzisław potrzebuje wymiany radnych-bezradnych. Wymiany tych którzy od lat zasiadają w tej bezradnej radzie. 4) Kandydatami SNW jestem niestety totalnie rozczarowany i zarazem zażenowany 5) Na portalach (szczególnie tam gdzie nie potrzeba rejestracji) pojawili się trole i spamerzy którzy co 10 minut wypisują bzdury oczerniające Pana Gawęde choć nie mają one żadnych podstaw. Wygląda to na robotę konkurencji i jednego tego samego człowieka siedzącego za klawiaturą. 6)mhl w czasie kampanii od lat zawsze popiera tych samych. Czy jego wcześniejsze pomiary żwiru w parku i małe wojenki z UM służyły jedynie temu aby zamydlić oczy? Prawdziwą twarz tego internauty można zobaczyć teraz podczas kampanii o czym świadczy link powyżej. Nie znam go i nie chcę znać ale czuję, że teraz godzinami będzie snuł wywody jacy to inni kandydaci fatalni? mhl pokaż swoją twarz ;) 7) Porażek obecna władza ma niestety dużo 8)Nie tylko Pan Gawęda kandyduje do kilku instytucji ale on jak narazie nikogo nie atakuje choć jako obserwator tego co się dzieję widzę że butalną kampanię przeciw niemu rozpoczęto.

  • ~klamstwo 2014-10-16
    09:04:54

    7 0

    Nawet ja bezrobocie będzie 99% to możesz napisać, że praca jest (może nie dla wszystkich). Dziwny argument. Ja wiem, że PO to partia ludzi z kręgów tych co mają niezłe posadki i dobre interesy. Ale ponoć nasz prezydent jest apolityczny. A więc również tych, którzy głowy na karku nie mają, nie stać ich na zdobycie wykształcenia albo po prostu bozia takich talentów nie dała. To co z nimi twoim zdaniem? Nie mają prawa żyć w tym mieście? A może podpowiesz gdzie w tym mieście fachowiec znajdzie pracę? w biedronce czy żabce bo w UM mamy ludzi z importu. Więc chyba jednak nie ma u nas fachowców jak twierdzisz skoro na najwyższe stanowiska w mieście musimy ściągać ludzi z zewnątrz. Coś się twoja logika łamie. Ja nie twierdzę że nic się w mieście nie robi ale też nie ma co w euforię popadać. jest średnio a jak już chcesz chwalić to chwal sukcesy prezydenta a nie inicjatywy prywatnej bo to zwykłe oszustwo jest. @mhl- mi do oceny kandydata nie trzeba anonimowych plakatów, apeli donosów i anonimów. Może ty takiego wsparcia potrzebujesz ja nie. To prostacka kampania wyborcza i też pokazuje mi na kogo oddać swój głos a na kogo nie. Ale to moje kryteria i moja ocena :). Mam nadzieję, że pozostali kandydaci w te buty nie wejdą. PS punkt 12 programu Gawędy jest chyba dla Ciebie :).

  • ~zoltrax 2014-10-16
    09:40:47

    9 0

    @klamstwo. Fachowcy np. jak tokarze, frezerzy, spawacze, mechanicy, konstruktorzy, technolodzy dostaną pracę w: Barosz, Poleko, Michael, Prevac, Damatic, Tenneco, Hydrotech, Surowiec, Kingstal, Piomet, Carbonex, Hugart...mogę tak wymieniać jeszcze z 20-30 firm. Co prawda nie wszystkie są z wodzisławia, ale wszystkie są w promieniu poniżej 25km i z zarobkami 2000-4000zł netto. A dla nie fachowców masz Politan, KNS, Termoprofil,żabki biedronki itp... Duży odsetek bezrobotnych to po prostu nieroby, lub osoby co mają dwie lewe ręce albo patologia społeczna co im się wszystko należy, bo narobili dzieci i nie wiedzą co z tym zrobić... Sam Wodzisław nie zapewni/nie zmusi wszystkich do pracy. Co za problem pracować w Rybniku, Jastrzębiu Raciborzu, jak dla mnie żaden. Ja nie płacze że musze kilkanaście kilometrów dziennie dojeżdżać, samochód/bilet kupisz a drogi wybudowało/wyremontowało Ci państwo/miasto. Narzekają tylko Ci co im się wszystko należy, a od siebie niczego nie dają

  • ~klamstwo 2014-10-16
    09:47:40

    0 6

    @zoltrax mogę dyskutować na argumenty z każdym ale nie na bełkot, kłamstwo i propagandę. A więc wybacz - z tobą dyskusję zakończyłem. ps- Rogów, Czyżowice to nie Wodzisław :). Ale wszystko przed tobą.

  • ~zoltrax 2014-10-16
    09:54:15

    11 0

    aha... czyli wszystko co dobre to propaganda, bełkot i kłamstwo...pokaż mi miasto gdzie wszyscy jego mieszkańcy pracują w mieście w którym mieszkają

  • ~ 2014-10-16
    11:07:07

    1 0

    @klamstwo - gawęda też formalnie jest apolityczny ;-) zgodzę się, że najlepiej mieć własną ocenę sytuacji, ale to nie może być ocena robiona na podstawie wyssanych z palca pomysłów lub tych które obecnie są w toku bądź planie realizacji. ludzie łykają to jak głodne kawałki. tak się składa własnie, że takim punktem u gawędy, który rzekomo odnosi się do mnie jest punkt 12. strzał w kolano lub jak wolisz gawęda nie ma pojęcia nad czym pracuje urząd. świta mu coś tylko ale to za mało by mądrze mówić. cały ten punkt został zgłoszony przeze mnie do urzędu z 1,5 czy 2 miesiące temu. inna sprawa, że dostęp do informacji publicznej z ustawy jest bezpłatny. zatem gawęda wyważa otwarte drzwi ;-) albo ex.poseł zatem opowiada brednie albo nie zna przepisów. owszem opłaty są ale większości przypadków to nie dotyczy, a ja spokojnie potrafię je obejść doprowadzając urzędników do szewskiej pasji :-) dlatego też pewnie mój pomysł zyskał akceptację w urzędzie dla świętego spokoju mojego jak i urzędników.

  • ~ 2014-10-16
    11:17:02

    36 0

    Adam Gawęda, urodzony w Rydach, mieszka w Syrynii, startuje na prezydenta i na radnego województwa. Był w PiSie, PJNie, teraz w Polsce Razem, a i tak startuje z listy PiS.
    Powiedzieć o nim oportunista to nie powiedzieć nic. Mam nadzieję, że ludzie mu pokażą gdzie jego miejsce.

  • ~ 2014-10-16
    11:21:15

    0 1

    @wodzislawianin1 - zacznijmy od małego sprostowania - ex.poseł a nie poseł. te "tytuły" nie sa dożywotnie :) każdy kontrkandydat kiecy jest mile widziany, bo kieca nie może mieć z górki jakby mu sie wydawało. co do odświeżenia rady to całkowita zgoda, wg mnie pora odmłodzić radę i rzucić nowe spojrzenie na to miasto. lista snw jest po prostu naciągana, nie było pewnie kogo wrzucić to uzupełniono obecnymi radnymi. co do mojego "od lat zawsze popieram tych samych" czyli kogo? kiecę? już rok temu wspominałem o tym kogo będę popierał co udajesz tak zaskoczonego. prawda jest taka, że nie widzę lepszego kandydata. jeśli się pojawi to z pewnością kieca na moje poparcie nie będzie mógł liczyć. wojenki z urzędem miały służyć poprawie tego co zostało spartolone. ciebie może to nie wzrusza, bo jesteś w stanie zaakceptować każdy chlew wokół siebie, ale mnie to jednak rusza. tak samo jak ciekawi mnie temat oświaty, bo ponownie poruszę go gdyż przyszły kandydat będzie musiał się z tym problemem zmierzyć. w zasadzie kandydaci do rady również. nim zaczne coś snuć najpierw ich przepytam o ile odważą się odpowiedzieć na pytania. jeśli nie to rzeczywiście zacznie się snucie :) powiedz mi jednak kto jeszcze kandyduje na inne stołki z punktu widzenia wodzisławia - bo mnie tylko wodzisław interesuje - patologiom i politycznym karierowiczom mówię NIE. kania jeszcze kandyduje do rady ale to w zasadzie ten sam adres więc trudno go torpedować.

  • ~Arteks 2014-10-16
    12:58:11

    0 13

    Wodzisław ospałe miasto - hasło zgodne z prawdą... Nie tacy próbowali go obudzić i wymachiwali szabelką 7 lat temu. Teraz już szabelka ucięta, a obecni rządzący i nawet internauci, wiedzą jaka jest rola Wodzisławia. I tak musi zostać... Ważniejszą rzeczą aby Wodzisław był sympatyczny dla mieszkańców czy przyjezdnych i nad tym trzeba pracować.

  • ~odrok 2014-10-16
    13:05:48

    6 0

    Program Gawędy to same koszty. Miasto ma długu już po kolana, o ile podatki podwyższy i komu zabierze żeby zrealizować te obiecanki?

  • ~wyborca 2014-10-16
    15:02:11

    1 0

    mhl999 wszędzie cie pelno,tyle masz czasu aby wypisywac hymny pochwalne Kiecy? Idz i zobacz ja te słynne jary wygladają,o tym jakos cicho,tam są utopione miejskie pieniądze,bo dotacja z Uni przepadnie,nie jest możliwe ukonczenie tej inwestycji nawet do następnej jesieni.Co tylko w naszym mieście robią to nic nie jest zrobione w czasie.WCK opóżnienie mówia ze miesiac,ale to pewnie wyjdzie jak jary.Urząd miasta koszty wzrosły o 400tys.Kieca i Grabowiecki startują pod szyldem SNW,wstydzą sie PO?

  • ~MisBialy 2014-10-16
    16:44:14

    19 0

    Jezeli wyborca oszuka bank, fikusa, prokuratora grozi mu kara wiezienia, dlaczego polityk oszukujac wyborce pozostaje bezkarny?!
    Powninnismy to zmienic i to jak najszybciej! Politycy zyja w swoim swiecie , wiedza ze moga " motlochowi" naobiecywac gruszki na wierzbie i wlos im z glowy za oszustwo nie spadnie. Czas glupich zartow i obietnic musi sie skonczyc! Czas na powazna prace i zadbanie o dobro ludzi a nie wlasnego konta!

  • ~Dr Svevo 2014-10-16
    17:11:31

    23 0

    Same frazesy i banały szkoda oczu i okularów na czytanie tego.Widać czy pod szyldem PJN czy też PiS nie ma pomysłu nawet na dobry program a co dopiero jego realizację.

  • ~Maja 2014-10-16
    20:47:21

    18 0

    Kiedy facet z Pszowa będzie mógł zostać prezydentem Wodzisławia ? Wtedy kiedy Pszów będzie dzielnicą Wodzisławia, a to nie byłoby głupie ani dla Pszowa ani dla Wodzisławia. Na ten moment to Kieca wygrywa w pierwszej turze.

  • ~ 2014-10-16
    21:36:16

    5 0

    @Maja - formalnie to Gawęda może startować na wójta Lubomii ;) Mimo wszystko każda kontra wobec Kiecy jest mile widziana. Gorzej tylko z tym podwójnym kandydowaniem, ktoś kto chce poważnie traktować miasto sam powinien być poważny, a póki co tak nie jest.

  • ~ 2014-10-16
    21:43:34

    1 0

    @wyborca - oficjalnie kieca się jeszcze nie zarejestrował więc nie mogę w niego formalnie uderzyć. także nie martw się na zapas ;) zapomniałeś o wzroście kosztów przy wck :P z tym PO lepiej wyluzuj. ich decyzja. Gawęda był w PJN, ale już nie jest wg PKW - jak to rozumieć?

  • ~ 2014-10-16
    21:48:00

    19 0

    moja ocena gawędy - farbowany, dwulicowy lis, bo ciągle zmienia opcje polityczne oraz kandyduje na 2 stołki "w tych samych" wyborach - asekurant i cwaniak - mam nadzieję, że takich ludzi po prostu społeczeństwo odciągnie od koryta nie wybierając go do żadnej z opcji. pora skończyć z wodolejstwem. chcesz coś zrobić to rób a nie strugaj wariata. jeśli gawęda publicznie zadeklarował, że w przypadku wygranej tu i tu wybierze prezydenturę to najwyraźniej sam nie wierzy w swoje szanse skoro tak się asekuruje. dlatego cwaniakom politycznym mówię STOP. jeśli odpuści jeden stołek to jak najbardziej go pochwalę za stanowczość - póki co to manipulant jak dla mnie :)

  • ~Don C. 2014-10-16
    21:54:05

    19 0

    Skoro Gawęda tak dobrze czuje się na rynku w Rybniku to niech startuje na prezydenta Rybnika.Ten program to pisał chyba ktoś z uniwersytetu 3 jak nie 4 wieku.Co to jest samorządowa galeria handlowa?Koszyk zachęt dla biznesu?A nie lepiej od razu wiadro?Uniwersytet dziecięcy i intensywny rozwój uniwersytetu 3 wieku ....???To teraz jak dziecko w wieku 1,5 roku stanie na nogi to na uniwersytet od razu i tak aż do momentu aż się przewróci o własne nogi w niekoniecznie sędziwym wieku.###Mam prośbę do Gawędy i do jego sztabu wyborczego-jak następnym razem będziecie robili imprezę to jestem chętny bo widać że działo się i była lepsza impreza...

  • ~ 2014-10-16
    23:24:42

    3 0

    @don.c - jeśli chcesz się dowiedzieć coś nt lokalnego komitetu wyborczego pis i jego działań to pozostaje ci tylko kontakt z pełnomocnikiem pis na polskę - http://www.pis.org.pl/ludzie.php?p=info&id=873 - tak przynajmniej mnie poinformowano :D uwierz mi, że inaczej nie dasz rady formalnie skoordynować działań KW PiS ;) chyba, że to mnie tak wyróżniono :P

  • ~klamstwo 2014-10-17
    11:59:09

    5 0

    Pkt 1 programu jest nierealny z prostej przyczyny- urząd nie może sponsorować prowadzenia prywatnej firmy poprzez np pomoc księgową. To tka jakby napisać, że malarz urzędowy będzie malował prywatne mieszkania. Pkt 2 nic mi zupełnie nie mówi. Wszystko czyli nic? Pkt 3 to mi na myśl przynosi na myśl zmiany targowiska miejskiego na Samorządową Galerię Handlowa. Nie rozumiem jaki zysk niby miałby zostać w mieście. Pkt 4 mnie zaciekawił ale jak zwykle brak konkretów. W podobnym tonie pkt 5 i 6 -wg jakich kryteriów nastąpi "właściwy" podział środków na dzielnice? bo bez tych kryteriów punkt do bani. Myślałem, że startując do wyborów kandydat wie jakie chce promować branże strategiczne dla rozwoju miasta a nie dopiero je ustalać. Będąc przedsiębiorcą chcę wiedzieć czy moja branża się załapie czy nie. 7 znów bez konkretów i zakładam, że kolejni żeglarze mogą liczyć na darmową kasę. 9 to co niby zakłada? że osoba 60+ będzie miała zniżki na pewne produkty czy usługi? To znaczy że 60 cio letni emeryt z emeryturą 4 tysie czyli o wiele większą niż moja wypłata będzie miał zniżki a ja nie - hahaha chyba autor tego programu nie żyje w realnym świecie. To tyle jeśli o program chodzi.

  • ~klamstwo 2014-10-17
    12:07:06

    1 0

    @zoltrax -kłamstwo to mówienie o tym, że w mieście jest praca i wymienianie firm z okolicznych miejscowości (notabene podzwoniłem do kilku z wymienionych i przyjęć brak). bełkot to mówienie, że większość bezrobotnych to patologia, nieroby i nic nie potrafiący (notabene ogólnie nikomu źle nie życzę ale tobie życzę żebyś kiedyś odwiedził urząd pracy jako jego klient). Propaganda to mówienie, że miasto działa tak doskonale i wymienianie prywatnych inicjatyw jako sukcesu UM (notabene wymieniony przez ciebie park rozrywki to przykład niekompetencji UM).
    @mhl - zgoda- start w wyborach do sejmiku i na prezydenta to żenada. Ale do tego nie trzeba donosów, plakatów i anonimów rodem z komuny. Bo to uwłacza inteligencji tych którzy głosują. Po przeanalizowaniu programu Gawędy ze smutkiem muszę przyznać, że Kiecy znów nie będzie z kim przegrać bo 3 kandydat dla mnie się nie liczy. Chociaż ja przypomnę apele sprzed referendum- CHCĄC POPRZEĆ URZĘDUJĄCEGO PREZYDENTA NIE IDŹ GŁOSOWAĆ. co skromnie uczynię :) :) :) :) :) :)

  • ~zoltrax 2014-10-17
    13:22:58

    3 0

    @klamstwo. Tak, oczywiście park rozrywki to niekompetencja urzędników. Przecież każdy z nas zrobiłby to lepiej i bardziej kompetentnie... Polska to taki kraj w którym trzeba narzekać, a to że za ciepło, a to że za zimno a to że pada deszcz a to ze długo nie padało... Lepszy taki park rozrywki niż żaden...Moim zdaniem coś się dzieje i to na plus... i jeszcze jedno wszelkie inicjatywy obywatelskie tez muszą mieć przychylność władz, bez tego nie zdziałasz wiele...

  • ~klamstwo 2014-10-17
    13:33:09

    0 0

    tak @zoltrax- Polska to taki kraj gdzie wmawia się ludziom, że lepiej byle co niż nic. że lepiej cieszyć się z partactwa niż z solidnie wykonanej roboty bo przecież mogło być gorzej ale nigdy lepiej. że lepiej równać w dół niż w górę. nie wymagać bo łaską jest, ze ktokolwiek coś robi. nie krytykować bo przecież można wcale nic nie robić. żenujące to co piszesz. o takich jak ty mówi się- minimalista. Polska to kraj w którym się narzeka bo są do tego powody. A park rozrywki to rozpierducha w pełnej krasie i nazywajmy rzeczy po imieniu bo inaczej nic się w tym bajzlu nie zmieni.

  • ~wbasia1 2014-10-18
    20:18:03

    5 0

    Pkt. 8 --- "intensywny rozwój uniwersytetu trzeciego wieku" -- aż się boję bo może egzaminy trzeba będzie zdawać ?

  • ~melg 2014-10-27
    14:42:35

    5 0

    Miałem kiedys przyjemność? rozmowy z panem Gawędą w towarzystwie jego żony i powiem tyle. Koleś który przy obcej osobie "bryluje" płytkimi tekstami w stylu kawałów o blondynce , poniżając de facto bliska sobie osobę zasługuje na strzał w pysk. Taki samiec alfa w pszowskim wydaniu. Oczywiście nie poniżając Pszowa.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1084