- Koncepcja zakładająca budowę Drogi Głównej Południowej z dwoma pasami ruchu w jedną stronę to przedsięwzięcie bardzo kosztowne. Jeśli upieralibyśmy się przy tym to inwestycja najprawdopodobniej w ogóle nie zostałaby zrealizowana. Przy założeniu jednopasmowej drogi koszty znacznie maleją - wyjaśnia Barbara Chrobok, rzecznik Wodzisławia Śląskiego, który jest liderem i koordynatorem projektu w powiecie wodzisławskim.
Decyzja ta nie wyklucza jednak budowy w przyszłości kolejnych pasów. - Zostawiamy sobie otwartą furtkę w tym zakresie, na wypadek gdyby kiedyś okazało się, że natężenie ruchu wymaga pomieszczenia kolejnych pasów. Dlatego droga wyrysowana jest w projekcie jako dwupasmowa - dodaje Barbara Chrobok.
Decyzję poparły też bezpośrednio zainteresowane budową DGP gminy. Przypomnijmy, że ta wyczekiwana przez samorządowców i mieszkańców trasa pobiegnie przez Rydułtowy, Pszów, Wodzisław Śląski, Godów, Mszanę i Jastrzębie (tutaj droga już się buduje).
Wstępna analiza kosztów to 900 mln zł. Zmiana koncepcji na jeden pas ruchu ma zmniejszyć tą kwotę. O ile? Póki co nie wiadomo.
Dodajmy, że prace nad dokumentacją projektową już trwają (czytaj więcej). A od stopnia zaawansowania przygotowania projektu zależy wsparcie przedsięwzięcia ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 .
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
12854Rydułtowy: poważny wypadek na Raciborskiej. Trzy osoby trafiły do szpitala
12558Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
9758[AKTUALIZACJA] Śmigłowiec LPR w Rydułtowach. Mężczyzna został zabrany do Jastrzębia
8340Jaka frekwencja do godziny 17:00? Jest dużo gorzej niż ostatnio
7125Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Czyny zamiast wizualizacji. Alan Szatyło i Wodzisław 2.0 szansą dla Wodzisławia Śląskiego
+41 / -5Gorąco w Wodzisławiu. Mieczysław Kieca przegrał dwa procesy wyborcze
+48 / -12Marklowice: kierujący koziołkował i dachował. Został ukarany bardzo wysokim mandatem!
+34 / -4Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42II tura wyborów samorządowych 2024. Frekwencja na godz. 12
1Jadowite pająki prosto z USA w Lubomi. Czy to czarna wdowa?
1Rydułtowy: poważny wypadek na Raciborskiej. Trzy osoby trafiły do szpitala
1Starosta odznaczony. To za działanie na rzecz komunikacji powiatowej
0Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Stev 2014-09-30
14:31:43
Miało być pięknie a wyszło jak zawsze... Wiecie może co się dzieje ze starą kopalnią?? (bo prace staneły chyba w martwym punkcie)
~wodzislawianin1 2014-09-30
16:31:21
Pani Chrobok Panie Kieca nie róbmy jakiejś totalnej prowizorki na całej długości z jednym pasem, już teraz w pewnych fragmentach trasa powinna być dwupasmowa np. na odcinkach Wodzisław-Jastrzębie. Są miejsca gdzie dwa pasy to konieczność!!! Zróbcie przynajmniej dwa pasy w miejscach newralgicznych, blisko skrzyżowań lub dwa pasy tam gdzie droga idzie np. pod górkę (tak jak w Popielowie). Znacznie usprawni to ruch oraz poprawi bezpieczeństwo.
~ 2014-09-30
17:39:31
@wodzislawianin1 - weź pod uwagę, że DGP to w zasadzie alternatywa do Jastrzębskiej. Na Rybnickiej jakoś korków nie ma pomimo w zasadzie 1 pasa. Każdy odcinek drogi jest lepszy od żadnego. Owszem 2 pasy były by lepsze, ale weź pod uwagę, że Rybnik też buduje swoją drogę, na którą można będzie wjechać od strony Raciborza w Rydułtowach, dla kogoś kto chce "przeskoczyć wodzisław" obojętnie, który wariant wybierze. Natomiast trasa Rydułtowy - Wodzisław jest bardzo krótka i to czy dojedziesz parę minut później realnie nie ma większego znaczenia. Grunt żeby pobocza były szerokie, takie jak w Olzie w kierunku Chałupek - to podwyższy komfort jazdy :) By się tego dowiedzieć wystarczy pogrzebać w przetargu. Dla Wodzisławia jest to kluczowa inwestycja z punktu widzenia strefy ekonomicznej. Niebawem pojawi się tam nowy inwestor, a to powinno sprzyjać rozwojowi tej strefy.
~wyborca 2014-09-30
18:09:23
znowu kicha prowizorka,tak jak A1 z 2 pasami zamiast juz mialy byc 3 pasy
~enzo 2014-09-30
18:13:02
o jakim to inwestorze mowa mhl999 ?
~ 2014-09-30
21:16:58
"Wstępna analiza kosztów to 900 mln zł. Zmiana koncepcji na jeden pas ruchu ma zmniejszyć tą kwotę. O ile? Póki co nie wiadomo."
Jak nie wiadomo o ile to skąd wiadomo, że to się opłaci? Przecież wiadomo, że kwota nie zmniejszy się nagle o połowę.
Wielka regionalna koalicja międzygminna pokazała swoją moc i twarde łokcie w rozpychaniu się po dostępne pieniądze :| Pocieszające jest to, że jak zapewnia Pani Chrobok, droga projektowana będzie jako dwujezdniowa, więc wszystkie mosty, wiadukty i estakady powinny być budowane pod te założenia, chociaż patrząc na to co się dzieje nie można być niczego pewnym.
KU*WA dlaczego cały czas robi się nas w ch*ja, przecież wczoraj tego nie wymyślili?
~ 2014-09-30
22:46:48
@enzo - formalnie to za chwilę to jeszcze trochę minie - licz spokojnie 2 lata. oficjalnie choćbyś przekopał wszystkie dokumenty miejskie to nic się nie dowiesz ;)
@wyborca - nie do końca zgodzę się, że kicha, po prostu powinno się inwestować w publiczne środki transportu, które zapewnią dobrą komunikcję na większych odległościach.
@Bogdan Srogdan - realnie zysk to 25-30%. jeśli przyszły prezydent, a zakładam, że to będzie kieca "pozyska" środki na DGP to można mówić o sukcesie. w mojej ocenie szanse były niewielkie. przy jednym pasie szanse rosną.
~odrok 2014-10-01
01:09:03
Szutrem usypcie drogę! - jest tańszy niż asfalt i oszczędności jeszcze bardziej się wam zwiększą ;) Dlaczego w tym mieście oszczędza się na rzeczach najważniejszych, a lekką ręką wydaje pieniądze na totalne bzdury???