W ciągu ostatniej dekady nawyki zakupowe Polaków uległy wielu przeobrażeniom. Dotychczasowe robienie zakupów jedynie w sklepach stacjonarnych odeszło w niepamięć, a zasięganie rady na temat produktów u znajomych i rodziny wydaje się dziś mało istotne. Największe znaczenie zaczyna mieć w Polsce sprzedaż internetowa.
Jak chcą promować się w sieci polskie firmy?
Z raportu IIBR z sierpnia 2014roku wynika, że polskie firmy są zainteresowane różnorodnymi formami promowania się w Internecie. Aż 49% z nich wskazuje, że zamierza korzystać z pozycjonowania w wyszukiwarkach, a 37% chce prowadzić profile w mediach społecznościowych. Niewiele mniej, bo 33%, chce dodatkowo wykorzystać reklamę w social media. 21% planuje rozpocząć działania z zakresu PR, 20% - współpracę z bloggerami, a 10% zamierza postawić na content marketing (źródło: http://socialpress.pl/2014/10/e-commerce-preznie-rozwija-sie-w-polsce-raport-iab-polska/). Dla ekspertów z zakresu marketingu internetowego, takich jak William Holeksa, powinien być to zadowalający wynik. Prowadzona przez niego agencja Internetum zajmuje się każdą z wymienionych form promocji w Internecie, co sprawia, że jej zyski z roku na rok stają się coraz wyższe.
W tym samym raporcie znalazły się informacje o największych obawach polskich przedsiębiorców przed korzystaniem z marketingu internetowego. Wśród nich wymienili wysokie koszty prowadzenia działalności (70% badanych), dużą konkurencję (61% badanych) oraz sezonowość sprzedaży (29% badanych). 18% respondentów wskazało również na ograniczony zespół i brak osoby, która mogłaby zająć się prowadzeniem kampanii. Większość z wymienionych w raporcie problemów można rozwiązać, na przykład korzystając z usług https://www.internetum.com/marketing/. Jedynie sezonowość sprzedaży (np. akcesoriów choinkowych, strojów kąpielowych, rowerów) jest kwestią trudniejszą do rozwiązania, co nie oznacza jednak, że niemożliwą.
Zmiany na lepsze
Przedsiębiorstwa wykorzystujące w swoich kampaniach reklamowych marketing internetowy zwykle są zadowolone z jego efektu. Aż 39% z nich twierdzi, że ich sprzedaż dzięki temu wzrosła. 21% uważa natomiast, że pozostała na tym samym poziomie. Jest to wynik znacznie lepszy niż w innych formach marketingu, które cechują się podobnymi kosztami. Co więcej, wynik ten stale się poprawia ze względu na to, iż efekty kampanii internetowych pojawiają się stopniowo, niekiedy z kilkumiesięcznym opóźnieniem ze względu na sezonowość oferowanych produktów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
6581Radlin: będzie głośno. JSW ostrzega
6578I sesja RM nowej kadencji: ślubowali radni oraz prezydent. Jest nowy przewodniczący RM
6480Radlin: dachowanie na ul. Cmentarnej. 74-latek trafił do szpitala
5704I sesja Rady Powiatu za nami. Leszek Bizoń nadal Starostą Wodzisławskim
4242Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
+20 / -0Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
+23 / -4Reanimacja pasażera w Rydułtowach. Policja przekazała szczegóły
+17 / -2Kolizja na ul. Grodzisko. Kierujący BMW jechał za szybko
1ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. W Śląskiem wstrzymano świadczenia na kwotę 1,7 mln złotych
1Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
1Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
1Niebezpiecznie na "Trzech Wzgórzach". 11-latek doprowadził do zderzenia
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert