zamknij

Wiadomości

Początek końca kampanii „Wodzisław – tu kupuj!”?

2011-03-10, Autor: ig
Małym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszyło się wczorajsze spotkanie w sprawie uruchomienia kampanii „Wodzisław – tu kupuj!”. Czyżby pomysł na ożywienie życia gospodarczego miasta miał spełznąć na niczym?

Reklama

 

Na wczorajsze spotkanie urząd miasta wysłał 200 zaproszeń do przedsiębiorców. Pisaliśmy o nim tutaj > Przyszło zaledwie nieco ponad 50.

 

O tym, jaki kształt będzie miała ostatecznie kampania „Wodzisław – tu kupuj!” decydował tzw. zespół roboczy, w skład którego weszli przedstawiciele przedsiębiorców i Marcin Sieniawski – kierownik biura promocji i informacji. - Kampania przebiega dwutorowo. Z jednej strony jest to promocja miasta i lokalnych przedsiębiorców a z drugiej strony program lojalnościowy – informował Sieniawski.

 

Władze miasta chcą przeznaczyć wstępnie 30 tysięcy zł na reklamę w czeskim radio Orion i regionalnej „90”, a także w prasie i telewizji. Kampania ma również zagościć na portalach społecznościowych. Zniesione mają być też od godziny 16.00 opłaty za miejsca parkingowe w centrum miasta. Sklepy natomiast mają wydłużyć swoją pracę do 18.00 w dni robocze i do 15.00 w soboty.

 

Program lojalnościowy zakłada wydanie pakietów promocyjnych zawierających 100 kart rabatowych, foldery informujące o lokalizacji i zakresie usług przykładowych punktów handlowych oraz naklejek. Uruchomiona ma zostać także specjalna strona internetowa, która będzie informowała o bieżących akcjach promocyjnych. Za całość przedsiębiorca będzie musiał zapłacić 170 zł. Jednak ten wydatek szybko ma się zwrócić, gdyż każda z kart ma być sprzedawana klientom za 5 zł. Padła propozycja, by z tak pozyskanych 500 zł połowę przeznaczyć jako darowiznę, któremuś ze stowarzyszeń. To jednak jest dobrowolne.

 

Niestety niska frekwencja na spotkaniu szła w parze z wątpliwościami ,co do wyboru narzędzi promocyjnych. Program lojalnościowy zakłada bowiem, ze klient okazując kartę miałby w każdym ze sklepów, które dołączą się do kampanii, otrzymać stosowną bonifikatę. Ta jednak nie jest z góry określona. - U mnie mamy już taki program lojalnościowy. Klienci zbierają już punkty. Co nowego wniesie ta karta? Jak będziemy nagradzać klientów za zakupy? Zrobimy kampanię, wydrukujemy karty a po miesiącu wszystko padnie – mówił prezes PSS Społem Stanisław Kasznia.

Argumenty te odpierała Anna Romańska z Salon Urody Tete-a-Tete w Wodzisławiu. - U mnie klient otrzyma np. 20 % rabatu. W innym sklepie może otrzymać towar gratis, u pana może zbierać punkty – mówiła.

 

Kolejny problemem było wydłużenie pracy do godziny 18.00 w firmach jednoosobowych. Po raz kolejny pojawił się również temat niewystarczającej ilości parkingów. - Nasza kampania to dopiero początek. O tym problemach wiemy, ale nie da się ich rozwiązać z dnia na dzień. Weźcie się w garść i zmieńcie to miasto. Możemy zrobić, co tylko chcemy. To tylko nasza dobra wola – nawoływała Anna Romańska, członkini zespołu roboczego.

 

Mimo to, przedsiębiorcy wychodzili ze spotkania z mieszanymi uczuciami. - Nie znajdę 100 klientów, którym mogłabym sprzedać karty. Mam starą kasę fiskalną i nie umiem nabijać rabatów, a jak podaruję klientowi gratis, to od razu będę musiała płacić Vat. Wydłużenie czasu pracy też jest problematyczne. Sami z mężem prowadzimy biznes, więc nie jest to takie łatwe – mówiła Jolanta Kwietniewska ze sklepu MiniMax.

 

Przedsiębiorcy o tym , czy chcą uczestniczyć w kampanii muszą zdecydować do najbliższej soboty, czyli 12 marca. W tym celu muszą wypełnić stosowną deklarację, która jest dostępna m.in. na stronie internetowej urzędu miasta. W połowie kwietnia planowana jest pierwsza impreza kulturalna inaugurująca kampanię.

 

 

Jeśli jednak akces do niej zgłosi mniej niż 100 przedsiębiorców, pomysł najprawdopodobniej upadnie.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (16):
  • ~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-10
    11:27:52

    0 0

    ..ale wymyślili. Tak jakby ludzie z Wodzisławia przyjeżdzali do Rybnika tylko po niższe ceny.. mało tego w Rybniku jest DROŻEJ a i tak przyjeżdzają.. spróbujcie tą zagadkę rozwikłac to może wpadniecie na pomysł jak ożywić miasto! Poza tym... Urząd Miasta organizujący program lojalnościowy.. litości! Chyba nie mają już innych problemów...

  • ~nixxon 2011-03-10
    11:41:17

    0 0

    programy lojalnosciowe... to nie wszystko, tu nie ma sie gdzie zabawic dlatego jest jak jest ... ilez mozna tych zakupow robic

  • ~ciekawy 2011-03-10
    11:43:33

    0 0

    ale głupoty opowiadasz. oczywiście że w Rybniku jest taniej bo jest wieksza konkurencja, przykład z życia- chcialem sobie zmienic okulary i byłem u 3 optyków w Wodzisławiu - w jednym badania 50 zł, w drugim nie ma badań i gdzie tam do rydułtów mnie wysłali a w trzecim zero wyboru oprawek, no i chcąc niechcąc pojechalem do Rybnika - ogromny wybór, niższe ceny, badania gratis, okulary na poczekaniu w 45 minut mi zrobili, wiec moim zdaniem taka promocja nie ma sensu bo i tak na wieksze zakupy ZAWSZE się pojedzie do Rybnika, Żor, Raciborza itd itd bo tu nawet supermarketu z prawdziwego zdarzenia nie ma
    pozdrawiam

  • ~ticzer 2011-03-10
    15:10:50

    0 0

    W tym gronie to chyba tylko p. Rpomańśka ma jaja. Skoro dla p. Kwietniewskiej problemem jest praca o godzinę dłużej to proponuję jej zamknięcie interesu - wtedy nie będzie problemu żadnego. Przecież sam chętniej zostałbym dłużej w pracy jak miałbym prosić swojego pracownika. Poza tym głupie tłumaczenie z kasą! MiniMax już będę omijał z daleka - jak tylko dowim się który to sklep :) A prawda jest taka, że dopóki nie będzie w centrum dużej galerii to nie będzie też dużego ruchu w handlu. Rybniccy kupcy w okolicach Plazy i Facusa tylko na tym zyskali. I tu byłoby podobnie. Sklepy na Rybku są dla osób w średnim wieku. Młodzież kupuje w sieciówkach, których jest taniej i modniej. A tych w Wodzisławiu brak. Kilka lat temu nie było tego i w Rybniku więc część ludzi jeździła do Katowic. Teeraz jeżdża do Rybnika.

  • ~marianna 2011-03-10
    16:05:48

    0 0

    taaak, w takim razie nie róbmy nic, niech wszystko padnie.

    albo spróbujmy powalczyc z tym co mamy.
    potrzeba więcej optymizmu a nie narzekania i braku konkretów,
    zmiany trzeba zacząc od siebie; mamy czekac aż wybudują galerię?
    jak długo? czekac z założonymi rekami i nie robic nic?

    Miasto nie organizuje programu lojalnościowego.
    Program organizują sami kupcy, to ich inicjatywa.
    Miasto wspiera działania, które promują miasto, a właśnie tym ten program jest.

    Problem jest złożony i polega również na tym, że mieszkańcy nie lubią swojego miasta,
    co widac również po waszych wypowiedziach. Są to lata zaniedbań poprzednich zarządców,
    których nie można odrobic w ciągu kilku lat...

    ja trzymam kciuki za powodzenie misji, bo nie chodzi tylko o kupowanie,
    ale o tchnięcie życia w to skądinąd przecież ładne miasto...

    pozdrawiam

  • ~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-10
    18:31:06

    0 0

    ..te 30tyś złotych możnaby 100000razy lepiej zagospodarować niż dać zarobić radiu typu 90-tka, która swoją drogą uciekła z Wodzisławia.. do Rybnika! :P Generlanie brak miastu pomysłu na miasto! Jak zatem mieszkańcy mają lubić swoje miasto? Pogłówkujcie jeszcze i pomyślcie bardziej kreatywnie.. może poprostu wyjdzcie na ulicę i spytajcie zwykłych ludzi dlaczego wolą jeździć do Rybnika na zakupy niż robić je w Wodzisławiu. Będe was dopingował z całego serca żeby miasto odżyło bo może wtedy znikną rejestracje SWD z naszego kochanego Rybnika! :P

  • ~Don C. 2011-03-10
    19:05:16

    0 0

    Drobni kupcy protestowali i protestują przeciw hipermarketom w Wodzisławiu.Odnieśli sukces i teraz ludzie jeżdżą do SR i SRC.Na chwilę obecną nikt i nic nie jest w stanie przyciągnąć ludzi do Wodzislawia.Bo Biedronkę,czy sklep z dżinsami każdy ma u siebie.A prezes Kasznia chyba nie liczy,że do jego społemowskiego sklepu ktoś przyjedzie.No chyba,że z Gwarka zrobi... Focusa.

  • ~marianna 2011-03-10
    21:02:08

    0 0

    Nie pogłówkujcie i nie pomyślcie - tylko 1 os. liczby mnogiej Pogłówkujmy i pomyślmy i zróbmy. To jaki kształt ma miasto, co się z nim dzieje i w jakim jest stanie w znacznej mierze zależy od nas, mieszkańców. Czasy, kiedy ktoś organizował nam życie minęły bezpowrotnie. Każdy ma prawo wyjśc z inicjatywą. Droga wolna. Łatwo się gada, trudniej zrobic...

  • ~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-11
    11:17:40

    0 0

    Chętnie z wami pogłówkuje tylko jest mały problem.. pracownicu UM biorą pieniądze za to tzw. główkowanie więc dlaczego ja miałbym im pomagać? Dla satysakcji? Satysfakcją nie zapłace w sklepie.. nawet jesli dostanę 99% rabatu w programie lojalnościowym ;) Nawet hasło tej kampani jest nietrafione.. "TU KUPUJ" co autor miał na myśli? Bo ja tu odczuwam coś w rodzaju rozkazu, zmuszania mnie do kupowania właśnie TU a nie gdzie indziej i to bez dodatkowego zachęcenia tylko dlatego, że UM Wodzisław tak chce. Wcale się nie dziwie, że przedsiębiorcom nie uśmiecha się kampania o bardzo słabym wizerunku :( To już lepszym hasłem byłoby np. "Wspieraj swoje miasto", które zagrałoby na uczuciach i może nawet jakiś lokalny patriotyzm wzbudziło...

  • ~nixxon 2011-03-11
    11:24:12

    0 0

    ~wielbiciel_pieknych_dam: racja... mam wiele pomyslow ale ile JA moge ? ile moze KOWALSKI ? od tego sa ludzie w UM zgarniajacy za to kasiure, maja odpowiednie wyksztalcenie i kwalifikacje jak sadze, wiec niech mysla... tu miasto nie potrafi zrobic nic w wielu kwestiach ! nie chodzi tylko o sklepy, zakupy ale takze o przemysł, mieszkania, rozrywke...

  • ~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-11
    16:43:08

    0 0

    hihihi.. ale mam MOC! Chyba zainspirowani moim postem wytłumaczyli na Facebooku, że TU KUPUJ = TU MIESZKAM, TU ŻYJĘ, BO TU JEST MI DOBRZE ;) -

  • ~MrMushroom 2011-03-11
    22:09:27

    0 0

    Świetne zdjęcie! Na dwie osoby na zdjęciu dwie ścięte. No chyba, że tematem przewodnim jest płótno pod rzutnik :)) Popracujcie nad tym, bo to wygląda na podstawówkę i aparat jednorazowy kodaka, a nie portal chcący podbijać okolicę. Tyle jeśli chodzi o konstruktywną krytykę:)
    Wracając do tematu przewodniego, smutno się robi na samą myśl o mentalności lokalnych przedsiębiorców. Dostają gotowy produkt w postaci programu który obejmuje: billboardy, radio, internet, gazety i do tego łączy zalety programu lojalnościowego z efektem skali. Pomyślcie! Żaden, powtarzam żaden rabat uzyskany tylko w waszym punkcie, nie ważne jak bardzo atrakcyjny, nie pobije totalu po zakupach w centrum. Jeśli mam zaoszczędzić za każdym razem kiedy wyjdę na miasto 3 zł na zakupach spożywczych, 10 w sklepie z ciuchami, 7 w księgarni itp. itd. to zdecydowanie WOLĘ TAKĄ OPCJĘ! No ale trzeba zapłacić 170zł za karty, popracować parę godzin dłużej i ech i och...
    Pozwólcie, że sprowadzę was na ziemię.
    Bez pracy nie ma kołaczy!!
    Ja w to wchodzę! Jedyne co mam do stracenia to 170 zł na pakiet startowy, i kilka godzin w tygodniu (i tak pracuję dłużej, bo zostaję po zamknięciu). Do zyskania zdecydowanie więcej...

  • ~MrMushroom 2011-03-11
    22:18:17

    0 0

    Mam tylko nadzieję, że znajdzie się wystarczająca grupa przedsiębiorców, nie ludzi o mentalności targowych handlarzy, aby ten projekt wystartował! A wtedy malkontenci będą sami biegać i pytać jakby się tu zapisać do tego programu, który tak krytykowali na starcie!
    Pozdrawiam ludzi, którzy mają pozytywne pomysły i odpowiednie cojones aby je realizować. Reszta niech wegetuje!

  • ~hibago 2011-03-12
    03:11:23

    0 0

    Witam:)
    "TU KUPUJ"...hm, za chwilę chyba trzeba będzie naszej młodzieży zorganizować akcję "TU MIESZKAJ"-bo ucieka nam młodzież.
    Uciekają nam do miast gdzie jest weselej,nowocześniej i gdzie oprócz domu kultury jest też między innymi fajna galeria handlowa:)
    Entuzjazm to piękna sprawa i bardzo cenna,ale bez wpuszczenia wielkiego kapitału (takiego co to stawia różne "Plazy"i "Focusy"
    zapomnijcie o młodych klientach.

  • ~ 2011-03-12
    10:06:48

    0 0

    do ~MrMushroom - jak klikniesz w zdjęcie to się rozwija i wtey widac czarno na białym,że jest dobrze wykadrowane ;) co do kampanii tu Kupuj! sorki, ale nie mam ochoty chodzić od jednego krańca miasta do drugiego, by zaoszczędzić 3 zł. Lepiej by było gdyby wartość dodada do karty rabatowej była jedna. np. punkty. Zbierasz - masz! a nie tu rajtki mi dachą, tu 3 zł odejmą od rachunki za mąkę i cukier a w piątym sklepie dostanę cukierka! Marny lep na klientów!

  • ~MrMushroom 2011-03-12
    10:29:47

    0 0

    @Tora- Rozwinięcie? ;) Co nie zmienia faktu, że pierwszy kadr jest kiepski. Co do biegania po mieście za oszczędnościami, to dlatego pisałem o efekcie skali i też dlatego próg minimum to 100 przedsiębiorców. Co do punktów, to co to za różnica, czy będziesz musiała wydać 300 zł, żeby dostać 1000pkt i otrzymać 30 złotych rabatu, czy wydać 300zł i dostać 10% rabatu? W efekcie zyskujesz tyle samo- 30 zł. Różnica jest jedna. Rabat możesz wykorzystać od razu, a punktów należy na ogół nazbierać 10 000 000 żeby dostać toster! No chyba, że po prostu lubisz zbierać dla samej frajdy z kolekcjonowania:)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1124