Na wczorajsze spotkanie urząd miasta wysłał 200 zaproszeń do przedsiębiorców. Pisaliśmy o nim tutaj > Przyszło zaledwie nieco ponad 50.
O tym, jaki kształt będzie miała ostatecznie kampania „Wodzisław – tu kupuj!” decydował tzw. zespół roboczy, w skład którego weszli przedstawiciele przedsiębiorców i Marcin Sieniawski – kierownik biura promocji i informacji. - Kampania przebiega dwutorowo. Z jednej strony jest to promocja miasta i lokalnych przedsiębiorców a z drugiej strony program lojalnościowy – informował Sieniawski.
Władze miasta chcą przeznaczyć wstępnie 30 tysięcy zł na reklamę w czeskim radio Orion i regionalnej „90”, a także w prasie i telewizji. Kampania ma również zagościć na portalach społecznościowych. Zniesione mają być też od godziny 16.00 opłaty za miejsca parkingowe w centrum miasta. Sklepy natomiast mają wydłużyć swoją pracę do 18.00 w dni robocze i do 15.00 w soboty.
Program lojalnościowy zakłada wydanie pakietów promocyjnych zawierających 100 kart rabatowych, foldery informujące o lokalizacji i zakresie usług przykładowych punktów handlowych oraz naklejek. Uruchomiona ma zostać także specjalna strona internetowa, która będzie informowała o bieżących akcjach promocyjnych. Za całość przedsiębiorca będzie musiał zapłacić 170 zł. Jednak ten wydatek szybko ma się zwrócić, gdyż każda z kart ma być sprzedawana klientom za 5 zł. Padła propozycja, by z tak pozyskanych 500 zł połowę przeznaczyć jako darowiznę, któremuś ze stowarzyszeń. To jednak jest dobrowolne.
Niestety niska frekwencja na spotkaniu szła w parze z wątpliwościami ,co do wyboru narzędzi promocyjnych. Program lojalnościowy zakłada bowiem, ze klient okazując kartę miałby w każdym ze sklepów, które dołączą się do kampanii, otrzymać stosowną bonifikatę. Ta jednak nie jest z góry określona. - U mnie mamy już taki program lojalnościowy. Klienci zbierają już punkty. Co nowego wniesie ta karta? Jak będziemy nagradzać klientów za zakupy? Zrobimy kampanię, wydrukujemy karty a po miesiącu wszystko padnie – mówił prezes PSS Społem Stanisław Kasznia.
Argumenty te odpierała Anna Romańska z Salon Urody Tete-a-Tete w Wodzisławiu. - U mnie klient otrzyma np. 20 % rabatu. W innym sklepie może otrzymać towar gratis, u pana może zbierać punkty – mówiła.
Kolejny problemem było wydłużenie pracy do godziny 18.00 w firmach jednoosobowych. Po raz kolejny pojawił się również temat niewystarczającej ilości parkingów. - Nasza kampania to dopiero początek. O tym problemach wiemy, ale nie da się ich rozwiązać z dnia na dzień. Weźcie się w garść i zmieńcie to miasto. Możemy zrobić, co tylko chcemy. To tylko nasza dobra wola – nawoływała Anna Romańska, członkini zespołu roboczego.
Mimo to, przedsiębiorcy wychodzili ze spotkania z mieszanymi uczuciami. - Nie znajdę 100 klientów, którym mogłabym sprzedać karty. Mam starą kasę fiskalną i nie umiem nabijać rabatów, a jak podaruję klientowi gratis, to od razu będę musiała płacić Vat. Wydłużenie czasu pracy też jest problematyczne. Sami z mężem prowadzimy biznes, więc nie jest to takie łatwe – mówiła Jolanta Kwietniewska ze sklepu MiniMax.
Przedsiębiorcy o tym , czy chcą uczestniczyć w kampanii muszą zdecydować do najbliższej soboty, czyli 12 marca. W tym celu muszą wypełnić stosowną deklarację, która jest dostępna m.in. na stronie internetowej urzędu miasta. W połowie kwietnia planowana jest pierwsza impreza kulturalna inaugurująca kampanię.
Jeśli jednak akces do niej zgłosi mniej niż 100 przedsiębiorców, pomysł najprawdopodobniej upadnie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Śmiertelny wypadek na Czarnieckiego. Zginął motocyklista
53837Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
13762I sesja RM nowej kadencji: ślubowali radni oraz prezydent. Jest nowy przewodniczący RM
5957Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
5128Jacek Filas nowym komendantem wodzisławskiej PSP [FOTO]
4806Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
+20 / -0Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
+23 / -4Reanimacja pasażera w Rydułtowach. Policja przekazała szczegóły
+17 / -2Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
1Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
1Niebezpiecznie na "Trzech Wzgórzach". 11-latek doprowadził do zderzenia
1Farmakobus pojawi się w Wodzisławiu. Co oferuje mieszkańcom?
0Dodatkowe pociągi na długi weekend. Koleje Śląskie podsumowały majówkę
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-10
11:27:52
..ale wymyślili. Tak jakby ludzie z Wodzisławia przyjeżdzali do Rybnika tylko po niższe ceny.. mało tego w Rybniku jest DROŻEJ a i tak przyjeżdzają.. spróbujcie tą zagadkę rozwikłac to może wpadniecie na pomysł jak ożywić miasto! Poza tym... Urząd Miasta organizujący program lojalnościowy.. litości! Chyba nie mają już innych problemów...
~nixxon 2011-03-10
11:41:17
programy lojalnosciowe... to nie wszystko, tu nie ma sie gdzie zabawic dlatego jest jak jest ... ilez mozna tych zakupow robic
~ciekawy 2011-03-10
11:43:33
ale głupoty opowiadasz. oczywiście że w Rybniku jest taniej bo jest wieksza konkurencja, przykład z życia- chcialem sobie zmienic okulary i byłem u 3 optyków w Wodzisławiu - w jednym badania 50 zł, w drugim nie ma badań i gdzie tam do rydułtów mnie wysłali a w trzecim zero wyboru oprawek, no i chcąc niechcąc pojechalem do Rybnika - ogromny wybór, niższe ceny, badania gratis, okulary na poczekaniu w 45 minut mi zrobili, wiec moim zdaniem taka promocja nie ma sensu bo i tak na wieksze zakupy ZAWSZE się pojedzie do Rybnika, Żor, Raciborza itd itd bo tu nawet supermarketu z prawdziwego zdarzenia nie ma
pozdrawiam
~ticzer 2011-03-10
15:10:50
W tym gronie to chyba tylko p. Rpomańśka ma jaja. Skoro dla p. Kwietniewskiej problemem jest praca o godzinę dłużej to proponuję jej zamknięcie interesu - wtedy nie będzie problemu żadnego. Przecież sam chętniej zostałbym dłużej w pracy jak miałbym prosić swojego pracownika. Poza tym głupie tłumaczenie z kasą! MiniMax już będę omijał z daleka - jak tylko dowim się który to sklep :) A prawda jest taka, że dopóki nie będzie w centrum dużej galerii to nie będzie też dużego ruchu w handlu. Rybniccy kupcy w okolicach Plazy i Facusa tylko na tym zyskali. I tu byłoby podobnie. Sklepy na Rybku są dla osób w średnim wieku. Młodzież kupuje w sieciówkach, których jest taniej i modniej. A tych w Wodzisławiu brak. Kilka lat temu nie było tego i w Rybniku więc część ludzi jeździła do Katowic. Teeraz jeżdża do Rybnika.
~marianna 2011-03-10
16:05:48
taaak, w takim razie nie róbmy nic, niech wszystko padnie.
albo spróbujmy powalczyc z tym co mamy.
potrzeba więcej optymizmu a nie narzekania i braku konkretów,
zmiany trzeba zacząc od siebie; mamy czekac aż wybudują galerię?
jak długo? czekac z założonymi rekami i nie robic nic?
Miasto nie organizuje programu lojalnościowego.
Program organizują sami kupcy, to ich inicjatywa.
Miasto wspiera działania, które promują miasto, a właśnie tym ten program jest.
Problem jest złożony i polega również na tym, że mieszkańcy nie lubią swojego miasta,
co widac również po waszych wypowiedziach. Są to lata zaniedbań poprzednich zarządców,
których nie można odrobic w ciągu kilku lat...
ja trzymam kciuki za powodzenie misji, bo nie chodzi tylko o kupowanie,
ale o tchnięcie życia w to skądinąd przecież ładne miasto...
pozdrawiam
~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-10
18:31:06
..te 30tyś złotych możnaby 100000razy lepiej zagospodarować niż dać zarobić radiu typu 90-tka, która swoją drogą uciekła z Wodzisławia.. do Rybnika! :P Generlanie brak miastu pomysłu na miasto! Jak zatem mieszkańcy mają lubić swoje miasto? Pogłówkujcie jeszcze i pomyślcie bardziej kreatywnie.. może poprostu wyjdzcie na ulicę i spytajcie zwykłych ludzi dlaczego wolą jeździć do Rybnika na zakupy niż robić je w Wodzisławiu. Będe was dopingował z całego serca żeby miasto odżyło bo może wtedy znikną rejestracje SWD z naszego kochanego Rybnika! :P
~Don C. 2011-03-10
19:05:16
Drobni kupcy protestowali i protestują przeciw hipermarketom w Wodzisławiu.Odnieśli sukces i teraz ludzie jeżdżą do SR i SRC.Na chwilę obecną nikt i nic nie jest w stanie przyciągnąć ludzi do Wodzislawia.Bo Biedronkę,czy sklep z dżinsami każdy ma u siebie.A prezes Kasznia chyba nie liczy,że do jego społemowskiego sklepu ktoś przyjedzie.No chyba,że z Gwarka zrobi... Focusa.
~marianna 2011-03-10
21:02:08
Nie pogłówkujcie i nie pomyślcie - tylko 1 os. liczby mnogiej Pogłówkujmy i pomyślmy i zróbmy. To jaki kształt ma miasto, co się z nim dzieje i w jakim jest stanie w znacznej mierze zależy od nas, mieszkańców. Czasy, kiedy ktoś organizował nam życie minęły bezpowrotnie. Każdy ma prawo wyjśc z inicjatywą. Droga wolna. Łatwo się gada, trudniej zrobic...
~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-11
11:17:40
Chętnie z wami pogłówkuje tylko jest mały problem.. pracownicu UM biorą pieniądze za to tzw. główkowanie więc dlaczego ja miałbym im pomagać? Dla satysakcji? Satysfakcją nie zapłace w sklepie.. nawet jesli dostanę 99% rabatu w programie lojalnościowym ;) Nawet hasło tej kampani jest nietrafione.. "TU KUPUJ" co autor miał na myśli? Bo ja tu odczuwam coś w rodzaju rozkazu, zmuszania mnie do kupowania właśnie TU a nie gdzie indziej i to bez dodatkowego zachęcenia tylko dlatego, że UM Wodzisław tak chce. Wcale się nie dziwie, że przedsiębiorcom nie uśmiecha się kampania o bardzo słabym wizerunku :( To już lepszym hasłem byłoby np. "Wspieraj swoje miasto", które zagrałoby na uczuciach i może nawet jakiś lokalny patriotyzm wzbudziło...
~nixxon 2011-03-11
11:24:12
~wielbiciel_pieknych_dam: racja... mam wiele pomyslow ale ile JA moge ? ile moze KOWALSKI ? od tego sa ludzie w UM zgarniajacy za to kasiure, maja odpowiednie wyksztalcenie i kwalifikacje jak sadze, wiec niech mysla... tu miasto nie potrafi zrobic nic w wielu kwestiach ! nie chodzi tylko o sklepy, zakupy ale takze o przemysł, mieszkania, rozrywke...
~wielbiciel_pieknych_dam 2011-03-11
16:43:08
hihihi.. ale mam MOC! Chyba zainspirowani moim postem wytłumaczyli na Facebooku, że TU KUPUJ = TU MIESZKAM, TU ŻYJĘ, BO TU JEST MI DOBRZE ;) -
~MrMushroom 2011-03-11
22:09:27
Świetne zdjęcie! Na dwie osoby na zdjęciu dwie ścięte. No chyba, że tematem przewodnim jest płótno pod rzutnik :)) Popracujcie nad tym, bo to wygląda na podstawówkę i aparat jednorazowy kodaka, a nie portal chcący podbijać okolicę. Tyle jeśli chodzi o konstruktywną krytykę:)
Wracając do tematu przewodniego, smutno się robi na samą myśl o mentalności lokalnych przedsiębiorców. Dostają gotowy produkt w postaci programu który obejmuje: billboardy, radio, internet, gazety i do tego łączy zalety programu lojalnościowego z efektem skali. Pomyślcie! Żaden, powtarzam żaden rabat uzyskany tylko w waszym punkcie, nie ważne jak bardzo atrakcyjny, nie pobije totalu po zakupach w centrum. Jeśli mam zaoszczędzić za każdym razem kiedy wyjdę na miasto 3 zł na zakupach spożywczych, 10 w sklepie z ciuchami, 7 w księgarni itp. itd. to zdecydowanie WOLĘ TAKĄ OPCJĘ! No ale trzeba zapłacić 170zł za karty, popracować parę godzin dłużej i ech i och...
Pozwólcie, że sprowadzę was na ziemię.
Bez pracy nie ma kołaczy!!
Ja w to wchodzę! Jedyne co mam do stracenia to 170 zł na pakiet startowy, i kilka godzin w tygodniu (i tak pracuję dłużej, bo zostaję po zamknięciu). Do zyskania zdecydowanie więcej...
~MrMushroom 2011-03-11
22:18:17
Mam tylko nadzieję, że znajdzie się wystarczająca grupa przedsiębiorców, nie ludzi o mentalności targowych handlarzy, aby ten projekt wystartował! A wtedy malkontenci będą sami biegać i pytać jakby się tu zapisać do tego programu, który tak krytykowali na starcie!
Pozdrawiam ludzi, którzy mają pozytywne pomysły i odpowiednie cojones aby je realizować. Reszta niech wegetuje!
~hibago 2011-03-12
03:11:23
Witam:)
"TU KUPUJ"...hm, za chwilę chyba trzeba będzie naszej młodzieży zorganizować akcję "TU MIESZKAJ"-bo ucieka nam młodzież.
Uciekają nam do miast gdzie jest weselej,nowocześniej i gdzie oprócz domu kultury jest też między innymi fajna galeria handlowa:)
Entuzjazm to piękna sprawa i bardzo cenna,ale bez wpuszczenia wielkiego kapitału (takiego co to stawia różne "Plazy"i "Focusy"
zapomnijcie o młodych klientach.
~ 2011-03-12
10:06:48
do ~MrMushroom - jak klikniesz w zdjęcie to się rozwija i wtey widac czarno na białym,że jest dobrze wykadrowane ;) co do kampanii tu Kupuj! sorki, ale nie mam ochoty chodzić od jednego krańca miasta do drugiego, by zaoszczędzić 3 zł. Lepiej by było gdyby wartość dodada do karty rabatowej była jedna. np. punkty. Zbierasz - masz! a nie tu rajtki mi dachą, tu 3 zł odejmą od rachunki za mąkę i cukier a w piątym sklepie dostanę cukierka! Marny lep na klientów!
~MrMushroom 2011-03-12
10:29:47
@Tora- Rozwinięcie? ;) Co nie zmienia faktu, że pierwszy kadr jest kiepski. Co do biegania po mieście za oszczędnościami, to dlatego pisałem o efekcie skali i też dlatego próg minimum to 100 przedsiębiorców. Co do punktów, to co to za różnica, czy będziesz musiała wydać 300 zł, żeby dostać 1000pkt i otrzymać 30 złotych rabatu, czy wydać 300zł i dostać 10% rabatu? W efekcie zyskujesz tyle samo- 30 zł. Różnica jest jedna. Rabat możesz wykorzystać od razu, a punktów należy na ogół nazbierać 10 000 000 żeby dostać toster! No chyba, że po prostu lubisz zbierać dla samej frajdy z kolekcjonowania:)