Po 20 latach Międzygminny Związek Komunikacyjny całkowicie przekształca zasady funkcjonowania komunikacji miejskiej! Zmieniają się trasy i oznaczenia linii, a także ceny biletów. Wprowadzane są także kolorowe strefy przepływu pasażerów. Zmiany wejdą w życie 1 września.
Modyfikacje, które obowiązywać będą od 1 września dotyczą pasażerów praktycznie wszystkich gmin w MZK. Prace nad nowym funkcjonowaniem komunikacji miejskiej trwały pół roku. Przekształcono ok. 4 tysięcy kursów tygodniowo. Tworząc rozkład jazdy, zadbano przede wszystkim o dojazd do szkół i miejsc pracy (głównie jastrzębskich kopalń).
Wzięto również pod uwagę skomunikowanie miasta z dworcami kolejowymi w Zebrzydowicach, Wodzisławiu i Rybniku uwzględniając obecny rozkład jazdy pociągów.
Ponadto uwzględniono napełnienia autobusów tak, aby nie realizować kursów, z których mieszkańcy nie korzystają.
Znikają nazwy autobusów 101, 113 itd. Zmienią się także trasy kursowania autobusów, więc o starych możemy już zapomnieć. Aby ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji, MZK wprowadza dodatkowo kolorystyczne oznaczenia linii.
- Pojawi się więc nie tylko jej numer, ale także prostokąt w odpowiednim kolorze. Miasto podzielono na sześć stref przepływu pasażerów. Strefa „C” oznaczona kolorem zielonym to kursy wykonywane głównie w dzielnicach centralnych miasta. Żółta Strefa „S” to kursy w kierunku Szerokiej, Boryni i Żor, natomiast niebieska Strefa „B” to autobusy wyjeżdżające z miasta w kierunku Bzia i Pawłowic. Fioletowa Strefa „M” – kierunek Moszczenica i Szotkowice, a czerwona Strefa „R” to kierunek Ruptawa i Zebrzydowice. Kolor biały będzie przyporządkowany Strefie „W”, a więc przejazdom w kierunku Wodzisławia i Rybnika. Tak więc konkretna linia będzie oznaczona literą przyporządkowaną danej strefie i liczbą rozpoczynająca się od 10. Przykład: B10 – pierwsza linia w kierunku Bzia i Pawłowic
- wyjaśnia Rafał Jabłoński, rzecznik prasowy MZK.
Trasy przejazdów zobaczyć możecie tutaj.
W życie wchodzi także nowy cennik biletów. Będzie taniej z Jastrzębia przez Wodzisław do Rybnika. We wrześniu zniknie linia ekspresowa E-3, a także linia 131 na tej samej trasie. W ich miejsce pojawi się linia W10. To spowoduje, że za bilet zapłacimy 4,20 zł, a nie jak obecnie za 7,60 zł (e-bilet) lub 8,40 zł (bilet u kierowcy).
MZK Jastrzębie dysponuje jednym z najnowocześniejszych rozkładów jazdy online.
Od 26 sierpnia do 1 września w Jastrzębiu i gminach ościennych, dostępne są dwa rozkłady jazdy – zarówno obecnie obowiązujący, jak i nowy planowany. Wszystko w jednym miejscu. Po wejściu w rozkład jazdy widzimy ten aktualny. Aby zapoznać się z nowym rozkładem, klikamy w chmurkę (prawy górny róg) i wchodzimy w datę. Z początkiem nowego miesiąca pozostanie już tylko nowa wersja rozkładu.
Nowy rozkład jazdy umożliwia wyszukiwanie połączeń z pozycji konkretnej gminy, co ułatwia dotarcie do przystanku czy interesującej nas ulicy. Jest on również dostosowany do potrzeb osób niedowidzących, a jedną z wielu funkcji jest zapisywanie „ulubionych” lokalizacji. Ważną zmianą na plus jest także wyświetlanie kierunku jazdy przy każdym przystanku, a także pojawienie się listy wszystkich linii.
Od niedzieli (1 września) w Biurze Obsługi Klienta MZK uruchomiony zostanie dyżur telefoniczny. Kontakt będzie możliwy w czasie kursowania autobusów, a więc od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych. Wszelkie informacje będą dostępne pod 4. numerami telefonów:
32 4763577; 32 4751401; 516 686 483; 516 686 398.
Dodatkowo punkt informacyjny zostanie uruchomiony w Urzędzie Miasta w Jastrzębiu-Zdroju (sala obsługi klientów na parterze). Zadawanie pytań jest również możliwe za pośrednictwem komunikatora Messenger dostępnego z pozycji strony internetowej i portalu społecznościowego Facebook.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
I sesja RM nowej kadencji: ślubowali radni oraz prezydent. Jest nowy przewodniczący RM
6304Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
5401Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
5302Radlin: dachowanie na ul. Cmentarnej. 74-latek trafił do szpitala
5266Jacek Filas nowym komendantem wodzisławskiej PSP [FOTO]
4952Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
+20 / -0Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
+23 / -4Reanimacja pasażera w Rydułtowach. Policja przekazała szczegóły
+17 / -2ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. W Śląskiem wstrzymano świadczenia na kwotę 1,7 mln złotych
1Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
1Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
1Niebezpiecznie na "Trzech Wzgórzach". 11-latek doprowadził do zderzenia
1Kolizja na ul. Grodzisko. Kierujący BMW jechał za szybko
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Piotrek 2019-08-26
13:51:59
O jakiej rewolucji mowa? Są linie gdzie np. autobus jedzie o 10:00 a potem do 14:00 ani razu, a potem jak za starych dobrych czasów zaczynają jeździć hordami. Taka rewolucja. Znika linia E-3, fakt w obecnej formie nie ma kompletnie sensu, ale to przez to, że w 2013 i 2014 zaczęli przy niej kombinować, i z linii ekspresowej zrobiła się linia opóźniona. Przed tymi zmianami, E-3 była faktycznie linią ekspresową.
~Piotrek 2019-08-26
14:31:28
Poza tym, warto wspomnieć, że linia E-3 była linią samofinansującą- to znaczy, że przynosiła zyski i nie wymagała dotacji. Ale dziadki leśne z MZK zaczęły kombinować i mam skutki.
~toomann 2019-08-26
19:18:04
:) :) :) Linia W10 - przystanek "R-k Śródmieście Dw. Kolegowy" :) :) :)
Znaczy się Kolegi od "Pana 0.49" ;)
~Wojciech Kotyla 2019-08-28
09:24:45
ani rewolucja ani ewolucja. plus to obniżenie stawki na trasie sjz-sr oraz uproszczenie z biletami miesięcznymi. w samym rozkładzie w zasadzie bez większych zmian. zresztą wyjdzie to w praniu gdzie i jakie potrzeby są po rzekomej "rewolucji w ewolucji". czekam na czasy kiedy bilety jednorazowe przekształcą się w dobowe/dzienne jeśli liczba jednorazowych przejazdów w ciągu danego dnia przekroczy stawkę biletu dobowego. w takim przypadku opłaty już nie powinny być naliczane.