Do 12 maja potrwa cząstkowa naprawa autostrady A4 w kierunku Katowic, od granic woj. opolskiego i śląskiego do okolic węzła Gliwice Ostropa. Jednocześnie drogowcy szykują się do remontu węzła na całej szerokości. Te prace potrwają do końca lipca. Rozpoczęły się już prace przy wprowadzaniu czasowej organizacji ruchu.
- Punktową wymianę zużytej nawierzchni wykonamy na odcinku 21 km jezdni autostrady, od granicy województw do okolic węzła Gliwice Ostropa – informuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA Oddział w Katowicach.
Na czas wykonywania tych punktowych remontów kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden z dwóch pasów ruchu. Wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h. Przy sprzyjających warunkach pogodowych prace powinny zakończyć się do 12 maja.
Całościowa naprawa nawierzchni obejmie odcinek A4 o długości prawie 4,5 km w okolicy węzła Gliwice Ostropa. Zakres prac będzie zróżnicowany. Górna warstwa nawierzchni, ścieralna, wymieniona będzie na całej szerokości jezdni. Warstwa środkowa, wiążąca, wymieniona będzie na całej długości pasa prawego i lokalnie lewego. Z kolei najniżej położona warstwa, podbudowa, lokalnie na prawym pasie. Rozpoczęcie robot remontowych powinno nastąpić 15 maja i potrwać do 30 lipca. W ramach tego remontu zostaną wyremontowane dwie łącznice węzła Gliwice Ostropa, zjazdowa i wyjazdowa jezdni w kierunku na Katowice.
Dla przeprowadzenia prac na tym odcinku A4 zmieniona zostanie organizacja ruchu na obu jezdniach autostrady, na odcinku o długości ponad 6 km. Wprowadzanie nowej organizacji ruchu potrwa do 14 maja.
- W pierwszej kolejności na jezdni w kierunku Wrocławia, za węzłem Gliwice Bojków, wyłączymy z ruchu lewy pas. Zostanie zamontowana separacja kierunków ruchów, tak aby na czas remontu na jezdni na Wrocław można było poprowadzić ruch dwukierunkowo: dwoma pasami na Wrocław i jednym pasem na Katowice – wyjaśnia Prusak.
Remont jezdni na Katowice powinien rozpocząć się 15 maja. Pierwszy etap obejmie wymianę nawierzchni na pasie prawym, a kierowcy będą korzystać z lewego. Po jego wykonaniu ruch zostanie przeniesiony na wyremontowany pas, co umożliwi wykonanie remontu na drugim pasie. W czasie remontu kierowcy będą dysponowali dwoma pasami w każdym kierunku. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości. Na większości odcinka do 80 km/h, a w miejscach newralgicznych do 60 km/h.
Na czas remontu łącznic wjazdowych i zjazdowych na Katowice węzła Gliwice Ostropa wprowadzony zostanie objazd poprzez węzły Kleszczów i Gliwice Sośnica.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
549Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
455Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
411Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
300Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
145Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
0Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
0Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
0Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
0