Liczący blisko 17 km ostatni nieukończony odcinek autostrady A1 w woj. śląskim jest zaawansowany w blisko 80 proc. Prace postępują szybko. GDDKiA informuje, że jest szansa, iż jeszcze w tym roku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
Obecnie w woj. śląskim trwa budowa odcinka autostrady od Częstochowy do granicy z woj. łódzkim. Prace zaawansowane są w 80 proc.
- Obecnie wykonawca skupia się na pracach, które jeszcze pod koniec tego roku umożliwią przejezdność po nowo wybudowanej drugiej jezdni autostrady. Dzięki temu, o ile warunki pogodowe pozwolą, prawie na pół roku przed końcem inwestycji, kierowcy zyskają wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Zaznacza, że nie będzie to możliwe bez wybudowania całości drugiej jezdni autostrady. Do tej pory ułożono nawierzchnię betonową na odcinku ok. 9,7 km, co stanowi 57 proc. całej długości brakującej jezdni. Aby położyć cały beton, kluczowe są odpowiednie warunki pogodowe.
Równocześnie trwają prace na obiektach mostowych i przepustach, układana jest nawierzchnia, montowane są bariery ochronne, schody serwisowe oraz ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
- Po oddaniu do ruchu drugiej jezdni do wykonania pozostanie jeszcze duży front robót, w tym m.in. dokończenie układania warstw nawierzchni na drogach dojazdowych, ścieżkach rowerowych i chodnikach, ogrodzenie drogi oraz ogrodzenia ochronno-naprowadzające. Wykonywanie tych prac nie będzie w znacznym stopniu powodowało utrudnień w przejdzie po autostradzie – przekonuje Marek Prusak.
Cała autostrada ma być gotowa do czerwca 2022 roku. Niewykluczone, że stanie się to szybciej, ponieważ wykonawca wyprzedza harmonogram.
Zadanie polega na budowie autostrady A1 w śladzie istniejącej drogi o długości około 16,9 km wraz ze wszystkimi niezbędnymi obiektami mostowymi i przepustami oraz jednym węzłem autostradowym Mykanów. Jej nawierzchnia powstanie z betonu cementowego. W ramach inwestycji powstanie 41 obiektów mostowych i przepustów, w tym 25 przejść dla zwierząt: 3 górne dla zwierząt dużych, 10 dolnych dla zwierząt średnich (2 samodzielne i 8 zespolonych z ciekiem), 9 dolnych dla zwierząt małych (5 samodzielnych i 4 zespolone z ciekiem) i 3 przejścia dla płazów oraz 4 przejazdy gospodarcze.
Jednocześnie trwają intensywne prace na czterech odcinkach A1 w woj. łódzkim.
Tagi: A1, autostrada, gierkówka, budowa A1
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
546Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
451Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
409Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
297Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
135Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
0Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
0Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
0Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
0