Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śl. Dariusz Kalemba ostrzega, szczególnie osoby starsze i posiadające tzw. telefon stacjonarny, przed nieuczciwymi praktykami niektórych firm telekomunikacyjnych.
W ostatnim okresie do jego biura zgłasza się po kilka osób dziennie proszących o pomoc w walce z telefonicznymi naciągaczami.
Nieuczciwi sprzedawcy (zwłaszcza jedna z firm), podszywając się za dotychczasowych operatorów telefonicznych, wprowadzają w błąd i nakłaniają do zawarcia nowej umowy o usługi telekomunikacyjne. W rezultacie, niczego nie podejrzewający klient (często myślący, że rozmawia z konsultantem dotychczasowego operatora) zmuszony jest opłacać dwa rachunki telefoniczne lub zapłacić wysoką karę umowną za zerwanie umowy.
Z tego powodu przypominamy, że od zawarcia umowy na odległość (np. przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. u akwizytora), klient ma prawo odstąpić w terminie 14 dni od daty jej zawarcia, przesyłając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres firmy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Ważne jest, by kopię pisma zachować dla siebie.
Apelujemy, by przed podpisaniem jakiegokolwiek dokumentu, zachować szczególną ostrożność i sprawdzić docelowego operatora!
Natomiast jeżeli już doszło do podpisania jakichś dokumentów budzących wątpliwości prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śląskim bądź z Urzędem Komunikacji Elektronicznej.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl.:
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. ul. Pszowska 92a (III piętro, pok. 326), tel. (32) 453-99-62, e-mail: [email protected]. Biuro czynne jest w poniedziałki i wtorki w godz. 9.00-15.00, a czwartki w godz. 9.00-16.30
Delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach Śląskich
41-106 Siemianowice Śląskie, ul. Walerego Wróblewskiego 75, tel. 32 220 75 75, e-mail: [email protected].
Co ważne, prośby o pomoc UKE nie trzeba zgłaszać osobiście w delegaturze, lecz można zgłaszać je elektronicznie za pomocą formularza dostępnego na stronie https://www.uke.gov.pl/kontakt/
Tagi: Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śl. Dariusz Kalemba, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl., Delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach Śląskich, UKE, umowy o usługi telekomunikacyjne, nieuczciwe praktyki, telefon stacjonarny, naciąganie starszych osób
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
+8 / -8Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
+0 / -1Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
+0 / -5Kto zainwestuje pod Wodzisławiem, oprócz InPostu i Eko-Okien? Zaglądamy do strefy KSSE w Olszynach
+13 / -24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Mariano_Italiano 2017-02-22
14:49:46
Panie rzeczniku - dalej rozdaje Pan kserówki z gazety :)