Koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków złożył do GDDKiA wniosek o zgodę na zmianę stawek opłat za przejazd dla wszystkich kategorii pojazdów od 3 kwietnia. Zapowiada się więc druga podwyżka opłat w ciągu niespełna roku. Pewnym pocieszeniem jest fakt, że kierowcy samochodów osobowych płacący aplikacją lub A4Go nadal będą mogli podróżować taniej.
W piśmie złożonym 31 stycznia do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków wnioskuje o zmianę stawek opłat za przejazd dla wszystkich kategorii pojazdów od 3 kwietnia br. Kierowcy samochodów osobowych korzystający z płatności automatycznych będą objęci rabatem w wysokości 13 proc.
We wniosku złożonym do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad SAM S.A. występuje o zgodę na zmianę od 3 kwietnia br. stawek opłat za przejazdy:
dla kategorii 1 (pojazdów innych niż motocykle) – o 2 zł, z kwoty 13 PLN do kwoty 15 PLN;
dla kategorii 2, 3, 4 i 5 – o 6 zł, z kwoty 40 PLN do kwoty 46 PLN.
Powyższe stawki obowiązywać będą na każdym z dwóch Placów Poboru Opłat (PPO) – w Mysłowicach i Balicach.
– Zmiana stawek opłat za przejazdy koncesyjnym odcinkiem A4, o którą wnioskujemy do GDDKiA, jest skutkiem ogólnej sytuacji gospodarczej, która wpływa także na naszą działalność. W jej centrum jest dbałość o utrzymanie drogi i infrastruktury towarzyszącej w odpowiednim standardzie. Decyzja o poprzedniej zmianie, z kwietnia 2022 r., nie uwzględniała szczególnie wysokiego stopnia inflacji odnotowanej za ubiegły rok – komentuje Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM SA. – W perspektywie zmiany stawek opłat, szczególnie ważna jest decyzja o utrzymaniu rabatu dla użytkowników aplikacji i elektronicznego poboru opłat A4Go, poruszających się samochodami osobowymi – dodaje.
Koncesjonariusz planuje utrzymać rabat dla transakcji automatycznych (elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass, a także videotolling z aplikacjami: Autopay, SkyCash, mPay, IKO oraz z kartami ORLEN Flota) realizowanych za przejazd samochodami osobowymi. Od 3 kwietnia br. opłaty dla tego typu transakcji, zgodnie z wnioskiem złożonym do dyrektora GDDKiA, będą o 2 zł niższe od stawki cennikowej, czyli wyniosą 13 zł na każdym PPO. Innymi słowy będą wyższe, niż obecnie o 3 zł. Przejazd w dwie strony kosztować będzie 52 zł. Teraz na każdej bramce pobierana jest opłata 10 zł, więc przejazd w dwie strony to koszt 40 zł.
Wysokość bonifikaty dla pojazdów kategorii 2 i 3, która będzie obowiązywała dla tych kategorii pojazdów od 3 kwietnia br., zostanie odrębnie skonsultowana z GDDKiA.
Należy zdać sobie sprawę, że podwyżka jest przesądzona. Co prawda Stalexport informuje, że wystąpił do GDDKiA o wyrażenie zgody na nowe stawki, jednak stanowisko urzędu nie jest wiążące dla koncesjonariusza. Stanowisko GDDKiA jest jedynie opinią. Można się zastanawiać, po co zatem Stalexport w ogóle pyta GDDKiA o zdanie. Otóż jest do tego zobowiązany umową.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
10623,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
487Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
430Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
423OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
420"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0