zamknij

Biznes

Bilety MZK kupisz w telefonie. Od sierpnia masz do wyboru cztery aplikacje

2023-07-31, Autor: tora

Od sierpnia bilety na autobusy MZK będzie można kupić za pośrednictwem czterech aplikacji w smartfonach. Płatności mobilne zyskują coraz większą popularność wśród podróżnych, zwłaszcza tych najmłodszych.

Reklama

Co piąty bilet w komunikacji miejskiej kupowany jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Od sierpnia 2020 roku, a więc od początku wprowadzenia tego rozwiązania, do końca roku sprzedaż osiągnęła poziom 5 procent. W 2021 roku przekroczyła 10%, by podwoić się do poziomu 20% w ostatnich miesiącach 2022 roku. Obecnie obserwujemy kontynuację tendencji wzrostowej. Nie możemy się temu dziwić. Zakup „biletu na telefon” to szybka i łatwa forma zapłaty za przejazd komunikacją miejską.

Zakup biletu w aplikacji krok po kroku

Ze względu na coraz większe zainteresowanie tą formą sprzedaży, od sierpnia oferta zostanie poszerzona o dodatkowe kanały dystrybucji „biletów na telefon”. Do aplikacji „zBiletem” dołączą kolejne trzy: „SkayCash”, „mPay” i „moBilet”. Wszystkie są dostępne bezpłatnie w sklepach AppStore (system iOS – iPhone) i Google Play (Android). Wystarczy zainstalować aplikację na swoim smartfonie, wybrać liczbę i rodzaj biletu oraz metodę płatności, sfinalizować transakcję i gotowe! Bilet wyświetli się na smartfonie. Oczywiście bez aktywnego internetu w telefonie operacja się nie powiedzie.

Bilet w komórce - kontrola

Zakup powinien być dokonany bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży lub natychmiast po wejściu do autobusu. Ważność biletu można sprawdzić na kilka sposobów. Na prośbę kontrolera, pasażer pokazuje ekran smartfona z widokiem biletu zapisanego w aplikacji. Natychmiast wiadomo, czy bilet jest ważny i zarejestrowany. Drugi sposób to zeskanowanie przez kontrolera kodu QR biletu. W trzecim przypadku wystarczy wpisanie numeru PESEL pasażera w aplikacji kontrolerskiej. Ta forma kontroli jest możliwa tylko w przypadku biletów spersonalizowanych - okresowych. Przypominamy, że podczas kontroli biletu ulgowego, pasażer zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi.

Brak biletu nie musi oznaczać mandatu

W wyjątkowych sytuacjach może się okazać, że bilet została kupiony jednak nie ma możliwości poprawnej jego weryfikacji (np. przerwane połącznie internetowe, problemy systemu bankowego, z którego usług korzysta pasażer). Wówczas warto zwrócić się do MZK o weryfikację. Sprawdzenie każdego z elementów operacji nie stanowi problemu. Jeśli okaże się, że brak biletu spowodowany jest sytuacją niezależną od pasażera, mandat zostanie anulowany.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jakie masz plany na wakacje?










Oddanych głosów: 321

Prezentacje firm