Jedną z najbardziej czasochłonnych i niewdzięcznych czynności na Instagramie jest dodawanie hashtagów. Hasztagi mają ogromne znaczenie dla pozyskiwania nowych obserwujących i stabilnego powiększania grona swojej publiczności. Umiejętnie zastosowane działają na zasadzie reklamy i mogą przynieść naprawdę spektakularne wyniki! Jeżeli użyjesz ich nieumiejętnie, wówczas Twoje starania mogą spełznąć na niczym a Ty nie uzyskasz takich wyników,o jakich marzysz! Przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź, czy używanie hasztagów na Instagramie jest konieczne oraz na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Słowo lub fraza poprzedzona symbolem # służy do:
- definiowania tematyki zawartej w poście
- pozwala użytkownikom Instagrama odnaleźć twoje treści
W polskiej wersji aplikacji Instagram znajdziesz trzy formy nazewnictwa będą to:
- hashtag
- hasztag
- znacznik
Drugorzędną moc napędowa konta stanowią właśnie hashtagi! Szczególnie w przypadku kont firmowych i marek, które mają dosyć silną pozycję na rynku a ich działalność jest stale wspierana różnymi kampaniami reklamowymi w social mediach. Na początkowym etapie budowania marki czy wizerunku hasztagi są najmocniejszym nośnikiem treści, którą udostępniasz na Instagramie. Dobrze przygotowana strategia hashtagowa działa jak najlepsza reklama a do tego jest darmowa! Aby jednak używać odpowiednich hasztagów musisz wiedzieć, co w twoim przypadku zadziała najlepiej. Tylko celebryci, którzy są królami Instagrama nie muszą korzystać z hashtagów, ponieważ i tak mają miliony wyświetleń, polubień i obserwujących. Ty, jeśli nie jesteś jeszcze tak rozpoznawalny, chcąc korzystać z Instagrama, po prostu musisz dodawać hasthagi!
Język polski niestety zawęża nasze możliwości używania unikalnych i popularnych hashtagów. Każdy kto pragnie dotrzeć do swojego odbiorcy ma nieco utrudnione zadanie. Na Instagramie najbardziej popularnym tematem jestem jest moda i uroda, która zmaga się z dużą konkurencją, ale równocześnie ma dość szerokie możliwości jeśli chodzi o dobór hashtagów. Inny problem natomiast dotyka kont niszowych, które muszą się wykazać niezwykłą kreatywnością w wykorzystywaniu hashtagów. Dla kont niszowych poleca się, aby ich właściciele:
- brali żywy udział w dyskusjach
- prezentowali siebie w roli eksperta
- zawsze pamiętali o podpisywaniu się swoją instagramowa nazwą użytkownika, która będzie poprzedzona symbolem @ (dzięki temu użytkownicy zaczną kojarzyć nazwę z konkretnym profilem, co oczywiście korzystnie wpłynie na rozpoznawalność, a tym samym na popularność konta)
Jeżeli zastanawiasz się, czy warto używać polskich hashtagów to odpowiedź jest jednoznaczna. Oczywiście że tak! Hashtagi nie muszą być dostępne globalnie, zwłaszcza jeśli chcesz dotrzeć początkowo do najbliższych odbiorców, to jest to bardzo dobry sposób na rozkręcenie działalności (tak abyś wraz z upływem czasu mógł zwiększać swoje zasięgi). Wielu Polaków używa tylko angielskich hashtagów co również jest dobrym pomysłem. W tym przypadku nie ma jednego przepisu na to, co sprawdzi się u danej osoby, ale warto zwrócić uwagę na początkowy etap działalności i zdobyć popularność wśród lokalnej społeczności.
Obecnie hashtagi są jednym z największych atutów Instagrama. Oczywiście pod warunkiem, że potrafi się je trafnie stosować, tworzyć strategie oraz przede wszystkim monitorować rezultaty i wyciągać z tych rezultatów wnioski! Aby zrobić to skutecznie trzeba dotrzeć do odbiorców, czyli grupy docelowej - odbiorcy muszą być mocno zaangażowani i w pewnym sensie czekać na post reagując od razu polubieniami i komentarzami. Udowodniono że człowiek musi zobaczyć nazwę marki średnio około 13 razy, aby ją zapamiętać! Jeżeli nazwy zostaną wyświetlone przez kilkaset osób, kilka razy to świadomość tej marki zdecydowanie wzrośnie.
Rzeczy, której nie warto stosować jest używanie w kółko tych samych hashtagów. Jeśli pod każdym Twoim zdjęciem znajdą się dokładnie takie same zwroty będziesz musiał liczyć się z ograniczeniem Twoich zasięgów a nawet dostać Shadowbana! Shadowban to kara Instagrama za załamanie zasad aplikacji. Wówczas żadne z naszych zdjęć nie będzie widoczne pod żadnym z hashtagów! W opisie pod zdjęciem może zazwyczaj umieścić 30 hashtagów, jednak algorytmy pokazują, że fotografie z pięcioma starannie wybranymi hashtagami radzą sobie zdecydowanie lepiej niż te z większą liczbą. Ta praktyka pozwala zwiększyć zasięgi, ponieważ Twój wpis nie zostanie potraktowany jako spam, który jest równoznaczny z otrzymaniem shadowbana. Wśród najpopularniejszych hashtagów w 2021 roku znalazły się:
# Love
#instagood
#photooftheday
# fashion
#beautiful
# like4like
# pickoftheday
# Art.
Korzystając z Instagrama i promując markę lub lifestyle, pamiętaj o powyższych zasadach, ale przede wszystkim ciągle poznawaj nowe sposoby na zwiększanie zasięgów, edukuj się w temacie promocji i bądź kreatywny!
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Radlin: będzie głośno. JSW ostrzega
6541Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
6491I sesja RM nowej kadencji: ślubowali radni oraz prezydent. Jest nowy przewodniczący RM
6476Radlin: dachowanie na ul. Cmentarnej. 74-latek trafił do szpitala
5654I sesja Rady Powiatu za nami. Leszek Bizoń nadal Starostą Wodzisławskim
4235Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
+20 / -0Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
+23 / -4Reanimacja pasażera w Rydułtowach. Policja przekazała szczegóły
+17 / -2Kolizja na ul. Grodzisko. Kierujący BMW jechał za szybko
1ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. W Śląskiem wstrzymano świadczenia na kwotę 1,7 mln złotych
1Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
1Rydułtowy: potrącenie dziecka na strefie gospodarczej
1Niebezpiecznie na "Trzech Wzgórzach". 11-latek doprowadził do zderzenia
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert