zamknij

Biznes

Dlaczego objazd A1 musi prowadzić ciężarówki przez Wodzisław i Gorzyce?

2013-10-02, Autor: mk
Przedłużające się prace związane z budową mostu autostradowego w Mszanie, to codzienność setek ciężarówek rozjeżdżających Wodzisław i Gorzyce. Nie tylko zakorkowane skrzyżowania, ale i zdewastowane drogi. Dlaczego objazd nie prowadzi samochodów ciężarowych poprzez węzeł Mszana, tak jak ma to miejsce w przypadku samochodów osobowych?

Reklama

Z uwagi na problemy z mostem w Mszanie, objazd dla samochodów ciężarowych prowadzi m.in. przez Wodzisław Śląski i Gorzyce. Prezydent Mieczysław Kieca zwrócił się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o rozważenie zmiany objazdu. – Tonaż pojazdów powoduje dużą dewastację nawierzchni użytkowanych dróg, a zwiększone natężenie ruchu negatywnie wpływa na przepustowość skrzyżowań, przez co tworzą się korki – argumentował swoją prośbę prezydent Kieca.

W piśmie skierowanym do GDDKiA prezydent poinformował również o planowanej przebudowie skrzyżowania ul. Targowej z ul. Witosa, a co za tym idzie dodatkowym utrudnieniu dla kierowców.

 

Niestety, jak informuje GDDKiA niewystarczająca dla bezpiecznego przejazdu dwukierunkowego, szerokość łącznicy węzła Mszana uniemożliwiła użytkowanie odcinka autostrady A1 węzeł Mszana – granica państwa dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 3,5 tony.

 

Rozważano również możliwość oddania do ruchu łącznicę wjazdową węzła Mszana relacji Mszana - granica państwa (jednokierunkowo) oraz łącznicę zjazdową węzła Mszana relacji granica państwa – Mszana (jednokierunkowo). Nie zdecydowano się jednak na ten wariant, gdyż przebiega on przez plac budowy, bezpośrednio pod obiektem mostowym, a zarówno na obiekcie jak i pod jego konstrukcją odbywają się intensywne roboty budowlane.

 

Z informacji przekazanych przez GDDKiA wynika, że ukończenie wszystkich prac budowlanych na tym odcinku planowane jest na II kwartał 2014 roku (czytaj więcej).

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (7):
  • ~ 2013-10-02
    09:09:19

    11 0

    Ja mam zatem pytanie do GDDKiA, czy Waszym zdaniem szerokość ulicy Bogumińskiej od skrzyżowania z ulicą Mszańską (w Turzy Śląskiej) do okolic Biedronki w Wodzisławiu jest bezpieczna dla dwukierunkowego przejazdu ciężarówek? Bo ja już oberwałam w samochód lusterkiem oderwanym z tira, kiedy to dwa tego typu samochody mijając się w okolicach byłej stacji Klockiewicza zahaczyły o siebie nawzajem. Miałam na tyle szczęścia że lusterko nie spadło na szybę, a jedynie na maskę. Każdy z tirów pojechał w swoją stronę, a ja z trzęsącymi rękami musiałam jeszcze dowieźć moje 1,5 roczne dziecko bezpiecznie do domu. Więc (tu powinny pojawić się wulgaryzmy), nie "fanzolcie" o bezpieczeństwie!

  • ~ 2013-10-02
    09:29:59

    9 0

    to ja zadam inne pytanie, czy taniej będzie wyremontować wszystkie drogi czy dostosować zjazdy na autostradzie dla ruchu dużych mobilków? faktem jest, że rząd planuje możliwość oddawania w zarządzenie dróg lokalnym samorządom ale te pewnie nie będą chciały ich przejmować ze względu na stan techniczny, bo znając kochaną polską rzeczywistość nie pójdą za tym odpowiednie pieniądze.

  • ~ 2013-10-02
    09:37:51

    7 0

    inna sprawa, że prace na moście nie są prowadzone 24h na dobę, o ich intensywności zimą też można by dyskutować ;-)

  • ~Emkejt 2013-10-02
    10:09:32

    9 0

    To ja mam jeszcze jedno pytanie - objazd A1 jest już kilka lat. Dlaczego Kieca się obudził na sam koniec ?

  • ~ 2013-10-02
    10:20:49

    4 0

    @Emkejt bo przeczytał na forum to się obudził? mnie bardziej ciekawi kiedy wysłał to pytanie do GDDKiA ;-)

  • ~2plus2 2013-10-02
    13:07:10

    1 0

    Moja odpowiedź na pytanie z tytułu - dlatego, żeby zniszczyć lokalne drogi, żeby było niebezpiecznie, głośno etc.

  • ~albin 2013-10-02
    19:23:59

    0 6

    A jam rozwiązanie zaorać Wodzisław i okolice i zasadzić pieczarki.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.