zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Gimnazjaliści przygotowali patriotyczną grę miejską dla pszowskich przedszkolaków

Z okazji 225 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja uczniowie Gimnazjum w Pszowie postanowili zaszczepić patriotyczną postawę już u najmłodszych dzieci. W związku z tym w pszowskim MOK-u, zorganizowali grę miejską dla przedszkolaków, której celem było przybliżenie maluchom historii miasta.

Reklama

Dzięki patriotyczne grze 5- i 6-latki z pszowskich przedszkoli miały okazję poznać legendę o tym, skąd wzięła się nazwa Pszów. Poprzez zabawę dzieci dowiedziały się, jak wyglądało życie na naszych terenach w zamierzchłych czasach. Gimnazjaliści wcielili się w role postaci z dawnych lat. Głównym bohaterem był pan Pskow – legendarny założyciel grodu. Duże wrażenie na dzieciach wywarło przenikanie się podczas gry świata rzeczywistego i filmowego. Przedszkolaki były zdziwione i zachwycone pojawieniem się wśród nich postaci filmowych, które zaprosiły ich do  wspólnej gry.

 

>> Przedszkolaki z Pszowa wzięły udział w patriotycznej grze miejskiej – zobacz zdjęcia

Maluchy pokonywały kolejne stacje, na których musiały między innymi: pomóc rolnikowi w sadzeniu roślin, rybakowi w łowieniu ryb, gospodyni w zaparzeniu ziółek, szwaczce w projektowaniu strojów, ekspedientce w segregowaniu owoców i warzyw, a górnikowi w wybieraniu się do pracy. Posługiwały się przy tym narzędziami z dawnych lat.  Następnie przedszkolaki układały puzzle przedstawiające najważniejsze miejsca w Pszowie. Na zakończenie na makiecie obrazującej Pszów, ustawiały pasujące do siebie elementy. Po tych wyczerpujących zmaganiach dzieci zasłużyły na małe co nieco, czyli porcję popcornu. Organizatorki Hanna Krzykała, Katarzyna Hawel i Justyna Kicka zadbały również o to, aby dzieci pamiętały zawsze o bezpiecznym poruszaniu się po drodze i wręczyły im kolorowe odblaski.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.