Dziś, po prawie 10 miesiącach od rozpoczęcia prac, widać gołym okiem ile zostało już zrobione. W wielu miejscach ułożony jest już nowy tor wraz z nowymi słupami sieci trakcyjnej. Na linii da się również zauważyć nowe perony, wyremontowane wiadukty, mosty i przepusty. Wciąż jednak rozkopana zostaje stacja w Wodzisławiu Śląskim, a w rejonie Rybnika prace są najmniej zaawansowane.
>>Jak przebiega remont linii kolejowej nr 158? Zobacz zdjęcia
Przypomnijmy, że dzięki rewitalizacji, prędkość szlakowa pociągów wzrośnie do 80km/h, co pozytywnie wpłynie na komfort i czas podróży. Ood grudnia tego roku z Wodzisławia ma być uruchomionych więcej pociągów do Katowic, nowe połączenia do Bohumina oraz 3 pary pociągów Ekspres InterCity spółki PKP InterCity; 2 w relacji Warszawa Wschodnia - Praga oraz jeden w relacji Warszawa Wschodnia - Ostrava Svinov.Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2015-06-23
15:37:44
Z powrotem ludzi korzystających z połączeń między Rybnikiem/Wodzisławiem a Chałupkami może być problem. Mało kto tym jeździł a kto mógł, przesiadł się np. na Tiger Express. Choć nie powiem, że przywitałbym pociąg jadący do Pragi/Ostrawy przez Rybnik/Wodzisław a nie Zebrzydowice. Wtedy zamiast zostawiać auto na parking przy stacji Svinov (RegioJet oferuje darmowy parking, gdy zostawi się auto a pojedzie pociągiem z Ostrawy do Pragi).
~ 2015-06-23
17:40:46
Kto jest autorem tego tekstu, bo nowiny.pl dziś opublikowały artykuł pod tytułem "Remont linii Rybnik-Chałupki. Zobacz aktualne zdjęcia z postępu prac" podpisany przez Artura Klimka, którego treść jest identyczna (oprócz słów "Przypomnijmy, że")
~Piotrek 2015-06-23
18:17:15
Remont remontem, ale KŚ MUSI się postarać żeby przyciągnąć ludzi z powrotem do kolei. Na pewno musi być stworzona konkurencja dla E-3 SWD< - >SRB, rozkładu tej linii i cennika, powinny pojawić się szynobusy, promocje. Kolej przegrywa z autobusami i busikami najbardziej cenami biletów(jednorazowych i miesięcznych).
~AleDom 2015-06-23
22:27:03
@Piotrek: Może się okazać, że od 1 stycznia będzie pilnie potrzebna poważna alternatywa dla E-3/131. Poważna czyli nie kartoflowóz prywaciarza ani nie krążące po Radlinie 516 jeżdżące od poniedziałku do piątku. E-3/131 może się bardzo zmienić. W sumie z perspektywy Jastrzębia lepiej byłoby jechać do Rybnika przez Świerklany, ale z drugiej strony wtedy trzeba by było zorganizować coś do Wodzisławia. Świerklany nie wygenerują też takiej kasy jak Mszana, Wodzisław i Radlin. Nie wiadomo kto z kim będzie chciał się dogadywać co do linii międzygminnych MZK. Na władze województwa pewnie nie ma co liczyć. Fajnie by było zorganizować szybkie i częste połączenia kolejowe Wodzisław - Rybnik. O współpracy przewoźników autobusowych z KŚ nawet nie marzę, bo póki co to science fiction.
~Arteks 2015-06-23
22:39:33
@AleDom - popieram w całości to co piszesz tzn. między Rybnikiem a Wodzisławiem skupienie się na kolei - skoro linia będzie zmodernizowana. Na Jastrzębie-Wodzisław mogłaby jeździć normalna linia autobusowa zatrzymująca się na każdym przystanku, a Jastrzębie-Rybnik powinno jeździć przez Świerklany - byłoby szybciej i sprawniej dla wszystkich. Natomiast władze Rybnika, Radlina i Wodzisławiu już powinne już negocjować większą ilość pociągów między Wodzisławiem a Rybnikiem.
~Arteks 2015-06-23
22:41:08
@piotrek - busikami nikt by nie jeździł gdyby oferta kolei była dobra - po prostu standard podróży w busikach jest straszny!
~Piotrek 2015-06-23
23:09:58
@Arteks oczywiście, że standard jest jak niebo i ziemia, nawet na przedpotowych EN-kach. Co do "E-3/131" przez Świerklany, to to jest zły pomysł. Dlaczego? Świerklany nie sprawią, że ewentualna nowa linia SJZ-SRB przez Wodzisław będzie samoutrzymująca się tak jak teraz E-3. Mi to tam rybka, z Wodzisławia są busy do Rybnika, będzie pociąg więc jakoś dociśniemy(nawet taniej), ale trzeba powiedzieć otwarcie, że bez Wodzisławia do ewentualnej linia łączącej Jastrzębie z Rybnikiem ktoś będzie musiał dokładać. I tym ktosiem na pewno nie będzie Rybnik. Przez Świerklany będzie wygodniej, ale wygoda zawsze przegrywa z ekonomią.
~akx 2015-06-24
13:36:11
Prędzej czy później będzie konieczne zbudowanie przystanku kolejowego na wysokości Galerii Karuzeli w Wodzisławiu Śl. I można się o tego typu obiekt starać poprzez dotacje z UE. Myślę tutaj głównie o osobnym torze śladem linii kolejowej do Jastrzębia i osobnym peronie, dzięki czemu możliwe będzie kończenie składów pociągów nie kolidując z linią do Chałupek. Pragnę przypomnieć, że równolegle jest udrożniana linia z Leszczyn do Gliwic, dzięki czemu w niedalekiej przyszłości można by zorganizować SKM z Wodzisławia do Gliwic, czyli cyklicznie odjeżdżające pociągi, zestawione z nowoczesnych zespołów trakcyjnych. Na prawdę, nasz region jest mocno zagęszczony, jeśli chodzi o ilość ludzi i taka szybka kolej miejska byłaby strzałem w dziesiątkę! Po zakończeniu obecnie trwającego remontu, pociągi KŚ mają pokonywać dystans z Wodzisławia do Rybnika w 14 minut, a pociągi PKP IC w 12!