W ciągu ostatniej dekady nawyki zakupowe Polaków uległy wielu przeobrażeniom. Dotychczasowe robienie zakupów jedynie w sklepach stacjonarnych odeszło w niepamięć, a zasięganie rady na temat produktów u znajomych i rodziny wydaje się dziś mało istotne. Największe znaczenie zaczyna mieć w Polsce sprzedaż internetowa.
Jak chcą promować się w sieci polskie firmy?
Z raportu IIBR z sierpnia 2014roku wynika, że polskie firmy są zainteresowane różnorodnymi formami promowania się w Internecie. Aż 49% z nich wskazuje, że zamierza korzystać z pozycjonowania w wyszukiwarkach, a 37% chce prowadzić profile w mediach społecznościowych. Niewiele mniej, bo 33%, chce dodatkowo wykorzystać reklamę w social media. 21% planuje rozpocząć działania z zakresu PR, 20% - współpracę z bloggerami, a 10% zamierza postawić na content marketing (źródło: http://socialpress.pl/2014/10/e-commerce-preznie-rozwija-sie-w-polsce-raport-iab-polska/). Dla ekspertów z zakresu marketingu internetowego, takich jak William Holeksa, powinien być to zadowalający wynik. Prowadzona przez niego agencja Internetum zajmuje się każdą z wymienionych form promocji w Internecie, co sprawia, że jej zyski z roku na rok stają się coraz wyższe.
W tym samym raporcie znalazły się informacje o największych obawach polskich przedsiębiorców przed korzystaniem z marketingu internetowego. Wśród nich wymienili wysokie koszty prowadzenia działalności (70% badanych), dużą konkurencję (61% badanych) oraz sezonowość sprzedaży (29% badanych). 18% respondentów wskazało również na ograniczony zespół i brak osoby, która mogłaby zająć się prowadzeniem kampanii. Większość z wymienionych w raporcie problemów można rozwiązać, na przykład korzystając z usług https://www.internetum.com/marketing/. Jedynie sezonowość sprzedaży (np. akcesoriów choinkowych, strojów kąpielowych, rowerów) jest kwestią trudniejszą do rozwiązania, co nie oznacza jednak, że niemożliwą.
Zmiany na lepsze
Przedsiębiorstwa wykorzystujące w swoich kampaniach reklamowych marketing internetowy zwykle są zadowolone z jego efektu. Aż 39% z nich twierdzi, że ich sprzedaż dzięki temu wzrosła. 21% uważa natomiast, że pozostała na tym samym poziomie. Jest to wynik znacznie lepszy niż w innych formach marketingu, które cechują się podobnymi kosztami. Co więcej, wynik ten stale się poprawia ze względu na to, iż efekty kampanii internetowych pojawiają się stopniowo, niekiedy z kilkumiesięcznym opóźnieniem ze względu na sezonowość oferowanych produktów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Śmiertelny wypadek na Czarnieckiego. Zginął motocyklista
52467Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
13211Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
12870Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
10037[AKTUALIZACJA] Śmigłowiec LPR w Rydułtowach. Mężczyzna został zabrany do Jastrzębia
8802Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Czyny zamiast wizualizacji. Alan Szatyło i Wodzisław 2.0 szansą dla Wodzisławia Śląskiego
+41 / -5Marklowice: kierujący koziołkował i dachował. Został ukarany bardzo wysokim mandatem!
+36 / -4Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Policja wyjaśnia okoliczności śmiertelnego wypadku. Są wstępne ustalenia
+23 / -3II tura wyborów samorządowych 2024. Frekwencja na godz. 12
1Poważny wypadek na autostradzie tuż przed polską granicą. Zginęły dwie osoby, droga jest zablokowana
0Wypadł z drogi i zawisł na barierkach. Miał 3 promile...
0Jacek Filas nowym komendantem wodzisławskiej PSP [FOTO]
02 maja - dziś Dzień Flagi
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert