zamknij

Wiadomości

Nowe przystanki linii E-3. Pasażerowie wściekli

2014-05-09, Autor: mk
14 nowych przystanków linii E3 znacznie wydłużyło czas przejazdu autobusu. Pasażerowie interweniują, a MZK przestawia nową propozycję.

Reklama

Przypomnijmy, że od 5 maja linia E3 obsługuje dodatkowe 14 przystanków. Ta informacja wywołała burzę wśród naszych Internautów:

 

~ odrok To chyba jakiś ponury żart? Jeśli MZK zapomniało, od czego wzięła się nazwa "E3", to przypomnę - linia EKSPRESOWA łącząca TRZY miasta. Ile teraz czasu zajmie dostanie się do Rbk?

 

~Kamul Co do samego pomysłu dodania 14 nowych przystanków, jest to strzał w stopę MZK, który przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego, czyli spadek liczby podróżnych oraz prawdopodobnie pojawienie się na rynku bezpośrednich i szybkich busików, które wygryzą poruszające się w żółwim tempie autobusy MZK.

 

>>cała dyskusja Internautów tutaj

Po licznych interwencjach pasażerów MZK postanawia przywrócić E3 starą trasę, bez obsługi 14 dodatkowych przystanków oraz uruchomić nową linię 131 obsługującą wszystkie przystanki. Zmiany miałyby zostać wprowadzone 2 czerwca.

 

Uwagi dotyczące proponowanych rozkładów jazdy można kierować na adres e-mailowy MZK [email protected] lub [email protected], za pomocą formularza skarg i wniosków lub za pośrednictwem poczty na adres Biura MZK - ul. Przemysłowa 1, 44-335 Jastrzebie-Zdrój.

 

>Propozycje nowych rozkładów jazdy linii E-3 i 131 można znaleźć tutaj

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~ 2014-05-09
    12:02:05

    3 0

    Jeszcze bardziej ponury żart z rozkładem jazdy E-3. @AleDom nie będzie zachwycony, ilość przejazdów identyczna jak w kartflobusowej 516.
    Wyrżnięto maczetą najważniejsze kursy, a skoro Wodzisław i Rybnik nie mają prawa głosu w MZK, to co w takim razie na to Jastrzębie, które "płaci" za E-3 swoją krwawicą, a które nie ma wpływu na rozkład? Jak dalej MZK będzie tak żartować to będziemy się bawić na ich stypie. Koniec E-3 jest bardzo bliski.

  • ~AleDom 2014-05-09
    21:32:05

    4 0

    @piotrek: E-3 i 131 miałyby się wzajemnie uzupełniać a nie jechać w stadzie jeden za drugim. 16 kursów E-3 + 16 kursów 131 = 32 kursy Jastrzębie-Wodzisław-Rybnik. To więcej niż 16 kursów 516 bo 32>16. Tak naprawdę mogliby zrobić dwa warianty E-3 - normalny i pospieszny, ale pewnie nie chcieli mieszać. No i nie wiadomo jaki będzie cennik na 131, więc nie mów hop zanim nie przeskoczysz ;)

  • ~ 2014-05-09
    23:37:56

    1 1

    Taryfa z E3 na 131 to byłby chyba gwóźdź do trumny MZK. 131 ma być uzupełnieniem - czego? E-3? A co E3 brakowało? Autobus zawsze był pełny i każdy normalny człowiek wybierze E3 niż ciśnięcie się półtorej godziny 131. I nie pisz mi tutaj, że w rozkładzie pisze 60 minut, 60 minut to jest według MZK i ich brak wyobraźni uwydatni korek w Zamysłowie, a i nawet bez korka się nie zmieszczą. To pokazuje jacy fachowcy pracują w MZK, czas przejazdu 131 jest dłuższy tylko o 11 minut względem E3 i to przy stopach na wszystkich przystankach - kpina! Czy oni wiedzą co to są jazdy testowe badające czas przejazdu i natężenie ruchu w danych porach dnia? Dziadki leśne sobie obmyśliły, że będą siedzieć na Przemysłowej i układać rozkłady. Nawet w UM Wodzisław byli na tyle bystrzy żeby zrobić takie coś. Po prostu MZK sobie obmyśliło, że nałapią kasy na ludziach z Radlina i dzielnic Rybnika, a prawda jest taka, że oni mają ich w nosie, większość i tak ma miesięczne ZTZ-tu i nie opłaca się dopłacać do przejazdów jednym, dwoma autobusami MZK, tym bardziej że ZTZ w tych rejonach ma bardzo gęste rozkłady, a w Radlinie dodatkowym uzupełnieniem jest 516 stająca w centrum(Marcel, Biertułtowy)

  • ~AleDom 2014-05-10
    00:06:20

    0 0

    Tak, 131 to uzupełnienie E-3. Nie ma różnicy między wydzieleniem 131 a oznaczeniem co drugiego kursu literką A i włączenie do tego wariantu wszystkich przystanków po drodze (bez literek jeżdżą po staremu). Ty napisałeś: "Jeszcze bardziej ponury żart z rozkładem jazdy E-3. @AleDom nie będzie zachwycony, ilość przejazdów identyczna jak w kartflobusowej 516. Wyrżnięto maczetą najważniejsze kursy" - wynika z tego, że z E-3 nie wydzielono 16 kursów 131 a je po prostu wycięto. Ja Ci udowodniłem że liczba kursów linii MZK (E-3+131) na trasie Jastrzębie-Rybnik to 32 a na 516 - 16. Teraz wyskakujesz z czasami przejazdu BTW - różnica to 5 minut (kursy między 13:00 a 14:00), chociaż to nie ma nic do liczby kursów. Zaraz mi napiszesz że wodzisławianie mają w nosie MZK, co jest oczywistym nonsensem (ileż to wodzisławian dojeżdża do Rybnika E-3, liniami 2xx do okolicznych miejscowości? Niemało). Komunikacja UM nie oferuje praktycznie w ogóle (kilka kursów na krzyż) połączeń międzygminnych. Ale o tym już dyskutowaliśmy, więc nie zamierzam się powtarzać.

  • ~ 2014-05-10
    00:32:09

    0 0

    " Komunikacja UM nie oferuje praktycznie w ogóle (kilka kursów na krzyż) połączeń międzygminnych." Po co ma je oferować skoro jeździ MZK do Rydułtów, Pszowa itp? Żeby autobusy jeździły stadami czy po to żeby udowodnić MZK, że Wodzisławska KM też może? Kursy, które jeżdżą są uzupełnieniem kursów MZK, przypomnij sobie jak MZK 1 stycznia 2013 zrobiło na złość pasażerom i to nie tylko Wodzisławia, ale UM był elastyczny i weszła linia K(w godzinach wczesnoporannych) potem te kursy weszły do normalnego rozkładu linii C. Myślę, że gdyby MZK wycofało swoje autobusy z Wodzisławia byłaby podobna sytuacja. Pisałeś, że MZK nie chce mieszać, sorry ale już namieszali przy pierwszym rozkładzie E-3 i teraz mieszają dalej, oferując linię która pod względem czasu przejazdu jest bardzo niepewna,E-3 w tym względzie jest bardziej przewidywalne ze względu na ograniczoną liczbę przystanków. Piszesz, że różnica to tylko 5 minut w godzinach 13-14, weź pod uwagę, że to godziny o nieco mniejszym ruchu niż np. 7-9/15-16, w tych godzinach różnica wynosiła 16minut(7:23 z SWD- RBK) a w Rybniku(PKP) według rozkładu E-3 powinna być na przystanku o 13:13 była 13:21. W poniedziałek będę jechał w godzinach porannych Jastrzębie - Rybnik i idę o zakład, że różnica nie wyniesie 5 minut, a znacznie więcej. Wybacz, ale nazwę to po imieniu - MZK wzięło z du... te czasy przejazdów, nawet na starym rozkładzie E-3 nie trzymało się ram. Na 131 będzie jeszcze weselej. Naprawdę nie wiem co MZK chce osiągnąć tym mieszaniem.

  • ~AleDom 2014-05-10
    00:58:34

    0 0

    Skoro UM zrzuca odpowiedzialność za kursy międzymiastowe na MZK - powinien za nie płacić, tak nakazuje nawet zwykła uczciwość. Czasy przejazdu są złe - tu się zgadzamy, napisałem o tym do MZK, napisałem też że przydałoby się oznaczyć małe przystanki jako "na żądanie". Może akurat coś odpiszą. "nie chcieli mieszać" - dotyczyło dodawania "spowolnionego" wariantu (np. A) E-3, które wprowadziłoby spory zamęt. Nie pisałem ogólnie, tylko o samym E-3 i 131. O opóźnieniach nie musisz mi pisać - codziennie dojeżdżam E-3 z Jastrzębia do Rybnika i z powrotem. Chociaż czasami zdarza się że E-3 przyjeżdża o czasie. Wszystko zależy od natężenia ruchu, czasu rozkładowego, kierowcy, ilości przystanków na których się zatrzymuje, pojazdu, pasażerów chcących zakupić bilet (gdzie tam, nie za odliczoną gotówkę, nawet gdy spóźnienie przekracza 3 minuty). Fotokomórki i "ciepłe guziki" są w autobusach PKM nie od wczoraj (już 9-10 lat), ale ludzie dalej nie wiedzą o co chodzi. Jednak MZK powinno dostosować czas przejazdu poszczególnych kursów by opóźnienie było jak najmniejsze.

  • ~ 2014-05-10
    01:15:24

    0 0

    "Skoro UM zrzuca odpowiedzialność za kursy międzymiastowe na MZK - powinien za nie płacić, tak nakazuje nawet zwykła uczciwość." Tyle, że tu nikt nie próbował zrzucić na MZK odpowiedzialności, jeśli są autobusy MZK to po co je dublować autobusami WKM? Nie było by MZK to zrobiłoby się własne linie. Skoro Wodzisław ma dopłacać do linii MZK to uczciwość nakazuje, że SWD powinno mieć wpływ na rozkłady(wątpię, że MZK na to pozwoli) Na razie MZK ma focha z przytupem na Wodzisław, więc musi im wystarczyć tylko dopłata ze strony biletów(nie mała) a jak się to nie podoba to wiadomo, zawsze można się jeszcze bardziej obrazić i zwinąć z Wodzisławia, kończąc tylko kursy z ościennych gmin na D.A, a resztę przystanków pomijając, akurat D.A leży w takim miejscu z którego wszędzie blisko. Jak widać wariant z dopłatą tylko z biletów im pasuje, a i Wodzisławianie nie płaczą za prawem głosu w MZK. Żeby doprowadzić rozkłady i trasy linii MZK do ładu i składu(nie tylko E-3) w ich siedzibie powinien pojawić się profesjonalista, który na dzień dobry wyśmiałby dziadków(więc szczerze wątpię, że się pojawi) Nie mówię tego złośliwie, ale szczerze współczuję Jastrzębiu, że ma tak mały wpływ na to co za płaci. Jest to chyba jedyne(większe) miasto na Śląsku, które ma komunikację miejską poniżej wszelkiej krytyki, fatalnie skonstruowane trasy, rozkłady i rozmieszczenie przystanków.

  • ~AleDom 2014-05-10
    08:51:07

    0 0

    Mylisz przyczynę ze skutkiem. Najpierw Wodzisław przestał płacić a później MZK pozbawiło jego mieszkańców wpływu na linie MZK. Samo MZK w komunikacie o braku wpływu Wodzisławia napisało: "Jeżeli Urząd Miasta Wodzisław Śl. nie zdecyduje się współfinansować wniosków swoich mieszkańców, to wszelkie sugestie pasażerów dotyczące komunikacji miejskiej wykonywanej na terenie Miasta nie będą mogły zostać zrealizowane." To oznacza, że jeżeli UM zapłaci - będzie mógł decydować o liniach MZK. Ja współczuję wodzisławianom, którzy muszą dojeżdżać do Rybnika z dzielnic oddalonych od centrum, bo w sumie za bilet miesięczny płacą sporo więcej niż ja dojeżdżając z Jastrzębia do Rybnika i mogąc pojechać na nim do Radlina, Marklowic, Żor, Czerwionki, Zebrzydowic...

  • ~ 2014-05-10
    13:12:33

    2 0

    Rzeczywistość jest taka, że czy się płaci czy nie to i tak MZK ma w nosie opinie. Oni nie potrzebują żadnych rad i zresztą żadnych rad nie słuchają na co doskonałym dowodem jest Jastrzębie, 90 tysięczne miasto które nie ma absolutnie żadnego wpływu na swoją komunikację, czego skutkiem jest chaos i stada, radni są jedynie oburzeni... raczej MOGĄ BYĆ TYLKO oburzeni, MZK i tak wie swoje i zrobi po swojemu. Ale skoro już jesteśmy na Tu Wodzisław, a nie na Tu Jastrzębie to warto napisać, że jak Wodzisław płacił MZK to też nie miał żadnego wpływu na linie, czego doskonałym przykładem były apele o skomunikowanie linii miejskich(207/208/214) z linią E-3, czas oczekiwania na przesiadkę w czasach świetności MZK w Wodzisławiu wynosił średnio 20-30minut, przez ten czas nie jechała żadna linia miejska, ale jak już nastąpił ten upragniony moment to linii było do wyboru do koloru, dosłownie jak stado zebr na sawannie. W tym momencie czas oczekiwania na przesiadkę w szczycie wynosi maksymalnie 5-7minut, dokonano czegoś co w MZK było niemożliwe przez grube lata. Ty współczujesz wodzisławianom, ja współczuję jastrzębianom.

  • ~ 2014-05-10
    13:29:18

    3 0

    I błagam cię! Przestań używać argumentu, że Wodzisław ma dopłacać do MZK. Zauważ, że nikt do MZK nie poszedł i nie prosił "kursujcie po Wodzisławiu, błagamy!" widać MZK opłaca się stawać w Wodzisławiu, ma to zlecone przez gminy które mu za to płacą - jeśli nie chce, nie opłaca im się to czy nie ma tego zleconego, to nie ma problemu nie musi stawać w Wodzisławiu, nikt tęsknić nie będzie, wręcz przeciwnie wyjdzie to nam na dobre bo WKM będzie musiała się rozwinąć o kolejne linie jeśli prezydent będzie chciał posiedzieć jeszcze na stołku.

  • ~ 2014-05-10
    19:10:30

    2 0

    @piotrek - powód dla którego KM powinna obsługiwać sąsiednie gminy jest oczywisty - pracują tam wodzisławianie. zwalanie winy, że to mzk nie jest elastyczne to typowa spychologia. miasto ma pomagać mieszkańcom, jeśli uważasz, że tylko w granicach miasta to wystarczy podać przykład ul.marklowickiej - strefie w której funkcjonuje wiele firm i zatrudnionych jest sporo osób. paradoksalnie jest tam skm ale po co przejmować się ludźmi wszak oni sobie poradzą ;-) szkoda, że ze spotkań z mieszkańcami nie ma protokołów, bo byś się dowiedział co władza w postaci szymczaka twierdziła nt osób dojeżdżających do pracy poza wodzisław kiedy to od 2 stycznia miała ruszyć KM. paradoksem był również pierwotnie brak kursów 1 stycznia 2013. dziś władza jest mądrzejsza ale wciąż nie rozumie potrzeb ludzi. przecież mieszkańcy ościennych gmin również pracują w wodzisławiu. zobacz jak są skomunikowane autobusy z poszczególnych dzielnic z linią E3, przy założeniu, że dworzec to miejsce przesiadkowe ;-) czy nie uważasz, że miasto, które zaoszczędziło prawie 5mln zł w przetargu nie powinno stworzyć własnych linii do miast ościennych, w ramach KM czy nawet zrobić bezpośrednią linię z wodzisławskiego dworca autobusowego, przez pkp i dalej już tylko do rybnika 3maja. mądry gospodarz wykorzysta oszczędności na poprawę obecnego stanu rzeczy. tak przecież zrobiono z kanalizacją robiąc dodatkowe km sieci. niestety komunikacja nie łapie się w priorytety władzy, bo ta ma po prostu klapki na oczach.

  • ~ 2014-05-10
    19:21:31

    1 0

    zauważ, że wodzisław miałby niezły problem gdyby mzk mijało wodzisław, aż im się dziwię, że nie pomijają dworca autobusowego - jako namiastki tego co może czekać wodzisławian ;-) wodzisław miał w mzk swoich przedstawicieli i ich zadaniem było reprezentować miasto i wymagać. tłumaczenie, że się nie da, jest adekwatne do wydziału oświaty, który też twierdzi, że się nie da choć inne gminy potrafią ;-) co do zasadniczego tematu podziału E3 na "szybką i wolną" to strzał w kolano i koniec szybkiej, wygodnej podróży. Wodzisławianie równie dobrze mogą tłuc się kłosokiem w ramach wspólnego biletu. linia ta obsługiwana jest przez busika i "pełnowymiarowy autobus". najlepsze co mógłby zrobić obecnie kłosok to uruchomić linię śladem E3 w naciskiem na władze miasta o współfinansowanie tej linii i koniecznie na wspólnym bilecie - wszak E3 to rzekomo samofinansująca się linia. odpływ pasażerów przy alternatywie jaką zafunduje mzk będzie oczywisty.

  • ~ 2014-05-10
    22:53:57

    1 0

    @mhl999 mimo całej swojej "sympatii" do władz Wodzisławia sądzę, że aż takimi idiotami nie są, żeby nie mieć planu na ewentualne wycofanie autobusów MZK z Wodzisławia. Ja też się dziwię, że MZK nie pomija dworca, w ogóle się dziwie, że nie pomijają Wodzisławia, sfochowane wypowiedzi władz MZK na to wskazywały.

  • ~akx 2014-05-11
    00:03:43

    1 0

    @AleDom: Wspominałeś niedawno, że przegubowce nie mogą jeździć na linii E-3 z powodu ciasnego dworca przy Karuzeli. To ciekawę, bo w sobotę na ostatnim kursie pojawił się przegubowiec, sam nim jechałem, więc twoje teorie okazały się być wyssane z palca.

  • ~AleDom 2014-05-11
    10:21:48

    0 1

    1. Takie otrzymałem informacje i w sumie trzymało się to kupy z powodu ciasnoty "dworca". 2. Współczuje kierowcy. 3. Już widzę co by się działo w godzinach szczytu z przegubowcem.. 4. Wysłanie przegubowca na ostatni kurs - mógł to być jakaś "promocja" z powodu juwenaliów a przy okazji testy, zobaczymy czy przegubowiec będzie jeździł na co dzień. 5. MZK jeździ w Wodzisławiu z powodu Radlina i okolicznych gmin, którym musi zapewnić połączenie z okolicznymi gminami.

  • ~Toffi 2014-05-11
    18:36:28

    3 0

    http://phototrans.pl/14,689932,0,MAN_NG312_28.html
    Wychodzi na to że przegub jeździł całą sobotę i nie zaklinował się koło Karuzeli , chyba że omijał D.A. :)
    Co do KM. Nie widzę ze strony miasta sensu powielania lini MZK dopóki same nie zrezygnują z SWD . Myślę że przy obecnej frekwencji pasażerskiej nawet alternatywne linie były by klapą. Powiedzmy sobie szczerze kto tymi busami ma jeździć , przecież napełnienie KM w powiecie wodzisławskim jest marne. Pamiętam czasy R-ki i 594. Kursów raz tyle co obecna E-3 i była już 216 a prawie wszystkie kursy obsadzone przegubowymi Ikarusami i jakże często napchane do granic możliwości. Również 401,402,403,404 to linie przegubowców dziś alternatywne 221 , 222 , 223 , 224 obsługiwane przez 12 metrówki świecą pustkami. Tak się zmienił obraz KM w powiecie. Często mhl999 podkreśla brak skomunikowania ul. Marklowickiej przez WKM. Te dwa przystanki praktycznie służą tylko emerytom dojeżdżającym na działki , często te przystanki są przejeżdżane przez linie 218 i 227 bo chętnych brak co chyba nasi "eksperci" od KM sprawdzili bo pierwotnie był plan kursów do stacji benzynowej. Jestem za KM i myślę że czas aby zmusić ludzi aby z powrotem przesiedli się do busów , ale obawiam się że sama bogata oferta przewozowa nie wystarczy. Ludzie wolą wygodnictwo czyli swoje auto bez rozkładu jazdy , przesiadki i regulaminów podróży.

  • ~AleDom 2014-05-11
    20:41:04

    0 0

    Na stronie radia 90 pisano że przegubowce się na "Karuzeli" nie mieszczą, sam Szymczak stwierdził wtedy "że jest problem z wyjazdem z ulicy Targowej w ulicę Witosa". Wiem że PKM zatrudnia zawodowców, ale zobaczymy co z całej sprawy wyniknie. Jak pisałem w szczycie zatoczka postojowa dla autobusów jest zapchana tak, że czasami tył ostatniego pojazdu wystaje. Z drugiej strony jest znak. Nawet bez łosia parkingowego otrzymujemy ciekawą mieszankę. Możliwe że przegubowiec jakimś cudem się zmieścił (może np. skręcał w lewo z prawego pasa?) ale tak czy inaczej skrzyżowanie i "dworzec" powinny zostać przebudowane tak, żeby zapewnić większą ilość miejsca dla przegubowców. Wystarczyłoby przestawić znaki i zmniejszyć lub zlikwidować "wysepkę" przy wyjeździe z "dworca" i byłoby znacznie lepiej.

  • ~ 2014-05-13
    23:36:37

    1 0

    @Toffi - skoro autobusy nie powinny się dublować z liniami mzk to jeszcze parę przystanków należało by wyciąć ;-) wybacz ale nie przekonuje mnie ta argumentacja, przekonuje mnie za to to iż potencjalnie każda osoba korzystająca z KM powinna mieć możliwość dojazdu do pracy na miejskim (tańszym od mzk) bilecie miesięcznym. Emeryci to sprawa drugorzędna, ale równie ważna. chętnych jest brak bo od początku nie ma linii. Nie wiem skąd wniosek, że pierwotnie została zaplanowana, bo chyba coś przeoczyłem w analizie KM przed jej uruchomieniem. Wygodnictwo było by wtedy kiedy autobusy bez względu na dzień tygodnia odjeżdżały co 15 min a ludzie by z nich nie korzystali, póki co w zasadzie niewiele się zmieniło poza centrum - 26.marca - piastów - jedłownik-osiedle. autobusy co godzinę to znikoma alternatywa dla "4 kółek"

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1115