zamknij

Biznes

Podpisano umowę na brakujący odcinek A1 w woj. śląskim

2018-07-24, Autor: Redakcja, PAP

Umowę dot. budowy brakującego odcinka A1 w woj. śląskim podpisała w poniedziałek GDDKiA i firma Polaqua. Chodzi o blisko 17 km trasy między Częstochową a granicą z Łódzkiem. Zgodnie z kontraktem odcinek powinien być gotowy w 2022 r.

Reklama

Najkorzystniejszą ofertę na realizację tej inwestycji - jednego z pięciu odcinków brakującego dotąd fragmentu autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa - katowicki oddział GDDKiA wybrał w maju br. Złożyła ją – z ceną 596,5 mln zł brutto - firma Polaqua.

 Jak powiedział uczestniczący w uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, rząd chce, aby umowy na wszystkie pozostałe cztery odcinki między Tuszynem a Częstochową zostały podpisane do końca sierpnia br.

-Ta autostrada musi jak najszybciej powstać - zaznaczył Adamczyk - będziemy mogli połączyć autostradę A1 w jeden ciąg przebiegający przez terytorium Rzeczypospolitej – od Gdańska do południowej granicy państwa z Czechami- wskazał.

-Przejęliśmy dwa odcinki tej autostrady z pustą przestrzenią między nimi, z mglistymi nadziejami, że być może w przyszłości w jakiejś formule ten projekt zostanie zrealizowany. Rząd Prawa i Sprawiedliwości zdecydował: finansowanie, realizacja i ani chwili dłużej oczekiwania na kolejne koncepcje, kolejne propozycje” - podkreślił minister infrastruktury.

 Przygotowania do budowy fragmentu autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa trwały przez wiele lat. Ostatecznie Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów postanowił wiosną ub. roku, że odcinek ten będzie realizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego. Na całą inwestycję zabezpieczono z tego źródła, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł.

 Wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik wyraził nadzieję, że we wrześniu br. GDDKiA złoży wniosek o dofinansowanie całego przedsięwzięcia dotyczącego fragmentu A1 Tuszyn - Częstochowa środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zaznaczył, że obecnie zapisana pod jego kątem kwota ok. 600 mln zł zostanie zwiększona do ok. 2 mld zł.

 Fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Oceń publikację: + 1 + 18 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~RavenFive 2018-07-24
    13:03:19

    7 4

    Oczywiście, że najlepiej wziąć najtańszą oferte. A później zaskoczenie, że nie jest nic na czas i odwalona fuszerka.

  • ~marion 2018-07-25
    11:39:46

    9 3

    nareszcie!!! to było skandaliczne posunięcie aby urwać te drogę za Katowicami, ale Platforma na nic nie miała funduszy!.. za to kolesiom sie niezle powodziło!... Częstochowa wreszcie odetchnie z ulgą, bo wszystko się przewalało przez środek miasta

  • ~Mieszkaniec 33 2018-07-27
    12:01:19

    3 1

    Dobrze że będą budować wreszcie ten odcinek A1, ale niedobrze że w śladzie gierkówki, jak będą budować A1 od Częstochowy do Piotrkowa to tam będzie horror. Już teraz jak jest zwezenie to nie można jechać, korki kilometrów. Tyle ziemi leży odlogiem, A1 powinna być budowana nowym śladem, w stronę Katowic nie mamy innych dróg, warszawka ma pełno dróg esek.

  • ~Arteks 2018-07-27
    14:12:15

    5 4

    @mieszkaniec33 - już jest horror i będzie nadal. W ogóle w Polsce co chwilę się zdarza, że ktoś jedzie pod prąd... Co chwilę jakieś mega-wypadki na autostradach. Na dłuższe relacje zdecydowanie lepiej wybierać pociągi. Teraz jadąc z Wodzisławia do Warszawy nie trzeba się nawet przesiadać i w 3,5 godziny bezpiecznie dojeżdżasz do celu. W dodatku nie musisz się martwić o parkowanie, stresować debilnymi kierowcami i w dodatku wychodzi to taniej niż jazda w pojedynkę autem.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.