zamknij

Wiadomości

Reorganizacja w UM Rydułtowy. Naczelnicy i kierownicy stracili stanowiska

2012-02-23, Autor: I.Grela
Firma zewnętrzna wzięła pod lupę struktury Urzędu Miasta Rydułtowy. Okazało się, że kierowników i naczelników w stosunku do ilości pracowników jest więcej niż przewidują standardy. Reorganizacja była koniecznością.

Reklama

Rydułtowy, podobnie jak 12 innych samorządów, uczestniczy w projekcie Sprawny Samorząd. W jego ramach realizowanych jest szereg zadań, w tym wartościowanie stanowisk pracy i ocena urzędników.

Pracy urzędu przyjrzała się firma Modus z Gliwic, zajmująca się optymalizacją struktur w firmach. Okazało się, że według wskazań kierownik bądź naczelnik powinien przypadać na 4-8 urzędników. – My wypadliśmy dość niekorzystnie. U nas przelicznik był niższy i wynosił 3,8 osoby na stanowisko kierownicze. Prześledziliśmy więc schemat organizacyjny i wzięliśmy pod uwagę propozycje firmy – mówi sekretarz miasta Krzysztof Jędrośka.

 

W efekcie końcowym od 1 lutego w Urzędzie Miasta w Rydułtowach jest mniej o 3 kierowników i naczelników. Zlikwidowano też trzy wydziały: administracyjno – osobowy, finansowo – budżetowy i rozwoju miasta.

 

W ramach każdego z tych wydziałów istniały jeszcze referaty. Trzyszczeblowy schemat organizacyjny uproszczono. Teraz istnieją jedynie referaty należące bezpośrednio pod burmistrza. – Nie ma już pośrednictwa naczelników. Liczymy, że dzięki temu komunikacja w urzędzie będzie sprawniejsza – mówi Krzysztof Jędrośka.

 

Stanowisko naczelnika zlikwidowano w Wydziale Rozwoju Miasta. - Zamieniono go na referat a Mirosława Pszczółka została kierownikiem i de facto nic nie straciła – mówi Jędrośka. Funkcję naczelnika pełnili również sekretarz i skarbnik Urzędu Miasta. Te stanowiska również zlikwidowano.

 

Dodatkowo trzech kierowników zdegradowano do funkcji inspektora. Stało się tak w Biurze Rady Miasta, gdzie pracują dwie osoby i jedna z nich była kierownikiem. W referacie kadr, gdzie również zatrudnione były dwie osoby, w tym kierownik. A także w biurze prawnym, gdzie jedna z trzech osób pełniła funkcję kierownika choć de facto nie nadzorowała pracy reszty urzędników.  

 

Póki co reorganizacja nie przyniesie wymiernych efektów finansowych. – W przyszłości jednak tak będzie, bo kierownicy dostaną niższe nagrody półroczne a docelowo także niższe ewentualne podwyżki. Zaś osobom ze zlikwidowanych stanowisk kierowniczych nie będzie już przysługiwał dodatek specjalny  - dodaje sekretarz miasta.

 

Jednocześnie zapewnia, że reorganizację starano się przeprowadzić jak najłagodniej.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~ 2012-02-23
    07:35:47

    1 0

    Czyli pic na wodę i fotomontaż, jak to się kiedyś mówiło....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1136