- Główne cele tego projektu to skrócenie czasu przejazdu, poprawa bezpieczeństwa i wygody podróży oraz podniesienie prędkości rozkładowej do 80 km/h na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki - mówłi dyrektor projektu, Artur Gliwicki. - To historyczny moment. Można powiedzieć, że kolej dzięki temu projektowi i w przenośni, i dosłownie wjeżdża w Wodzisławiu na nowe tory - dodał Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta miasta.
Już 13 grudnia kolej na trasie z Rybnika do Chałupek stanie się realną alternatywą dla transportu drogowego. W rozkładzie jazdy dokonano wielu zmian i udogodnień dla podróżnych. Wydłużona została relacja linii S71, dzięki czemu pociągi będą kursować do Chałupek, a wybrane do Bohumina. Rozkład jazdy na odcinku Rybnik – Chałupki zakłada 6 par pociągów w dni robocze i 4 pary w dni wolne od pracy. Priorytetem przy konstruowaniu rozkładu jazdy pociągów był możliwie dogodny dojazd z oraz do Katowic. Na odcinku Chałupki – Bohumin kursować będą codziennie 4 pary pociągów, a pomiędzy Katowicami a Rybnikiem wprowadzony zostanie specjalny pociąg przyspieszony, który zatrzymywać się będzie tylko na bardziej uczęszczanych stacjach.
- Na zrewitalizowanej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji 13 nowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, peronów. Wyposażono je w nowe systemy oświetlenia, wiaty, zegary oraz megafony do zapowiadania pociągów. Dodatkowo na stacjach zainstalowano monitoring - wylicza Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na odcinku z Rybnika do Chałupek wymieniono łącznie, aż 43 rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ku końcowi ma się montaż nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 24 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Dodatkowo zrewitalizowano 30 km linii kolejowych oraz wyremontowano budynki nastawni, z których dyżurni kierują ruchem pociągów.
>>Nowe perony na odcinku Rybnik - Chałupki - zobacz fotogalerię
Z nowych torów będą korzystać nie tylko pociągi pasażerskie, ale również towarowe. Dzięki modernizacji sieci trakcyjnej na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki ciężkie składy przyspieszą do 80 km/h, co pozwoli przewieźć więcej ładunków i lepiej wykorzystać możliwości trasy.
Za prace modernizacyjne odpowiedzialne jest konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, nad którymi nadzór pełni firma Ekocentrum. Wartość tego projektu to 178 mln zł.
Liczby inwestycji:
30 km zrewitalizowanej linii kolejowej
13 nowych peronów
43 wymienione rozjazdy
24 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe
3014 ścianek peronowych
4138 m2 kostki brukowej
124 tyś. ton tłucznia
69,8 km szyn
54,5 tyś. podkładów
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
+1 / -0Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
+8 / -8Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
+0 / -1Kto zainwestuje pod Wodzisławiem, oprócz InPostu i Eko-Okien? Zaglądamy do strefy KSSE w Olszynach
+13 / -24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert