Miało być tak: od 13 grudnia z Wodzisławia Śląskiego kursują pociągi do Warszawy, Bohumina, Ostrawy, Pragi. Podróżujemy nowoczesnymi składami Express Intercity. Bilety kupione, podróż zaplanowana.
Stało się inaczej: na zaledwie 3 dni przed PKP PLK informuje, że wykonawca nie zdążył z remontem linii kolejowej. Inwestor zdecydował o wznowieniu ruchu dopiero 18 stycznia 2016 r.
>>Pociągi Intercity jadą objazdem. Pasażerowie mogą też zwrócić bilety
>>Koleje Śląskie uruchamiają zastępczą komunikację autobusową do Chałupek
Jak informuje inwestor, warunkiem wznowienia ruchu na linii nr 158 na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki jest zakończenie prac remontowych na 11 przejazdach kolejowych oraz odbiór eksploatacyjny tych przejazdów. - Obecnie PLK prowadzą odbiory tych przejazdów.
Oddanie toru do ruchu planowane jest natomiast na 4 stycznia 2016 roku. - Wówczas mogą rozpocząć się jazdy testowe pociągów na tym odcinku linii kolejowej - zaznacza Jacek Karniewski, rzecznik prasowy spółki.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~wodzislawianin1 2015-12-29
14:20:55
Świetnie, że Pani Redaktor napisała co nowego słychać na remontowanym odcinku. Dziękuje za stałe monitorowanie tej najważniejszej inwestycji ostatniego roku przez serwis TuWodzislaw. Oby tym razem w końcu się udało.
~pietruch 2015-12-29
22:17:33
Byłoby dobrze gdyby Redakcja monitorowała temat wprowadzenia nowego planu zagospodarowania przestrzennego w Wodzisławiu bo miał być już w 2012 roku, miał być również uchwalany latem 2015 a tu już 2016. No i konkrety odnośnie DGP - kiedy planowane wykupy, rozpoczęcie inwestycji, zakończenie.
~ 2015-12-31
17:05:25
monitoring "tuwodzislaw" były wtedy gdyby padło pytanie o stopień zaawansowania prac ;) póki co mamy do czynienia z zwykłym komunikatem
~mwh 2016-01-01
19:19:32
Gdzieś już pisano, że jest taki bałagan (termin jazd towarowych i testowych zagrożony), że właściwie tylko wybranie się na miejsce prac i odbioru urządzeń może dać nam światło na to co się tam dzieje. Podobno pociągi jednak nie pojadą. Zachęcam więc dziennikarzy do umówienia się z PKP PLK na odbiory przejazdów, sprawdzenia co tam gra a co nie gra, zrobienia fotek i opisania tego w mediach. Sprawa remontu linii kolejowej jest chyba większym skandalem niż sprawa budowy A1 i tego co działo się z Alpine. Trzeba zatem jeszcze bardziej przycisnąć wykonawcę i inwestora i opisać rzetelnie co w końcu jest nie tak, czy w Rubau amatorzy podłączają te przejazdy czy problem leży po stronie PKP PLK i to kwestia może uszkodzonego okablowania.