zamknij

Wiadomości

Tauron uporał się z awariami. Klienci mogą starać się o bonifikaty. Na jakich zasadach?

2015-07-14, Autor: bf
Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja S.A. poinformował dzisiaj, że energetycy zakończyli naprawianie sieci energetycznej. Klienci firmy, którzy nie mieli prądu przez ponad 24 godziny, przysługuje bonifikata. Co należy zrobić, by ją otrzymać?

Reklama

Przypomnijmy, gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania sporej części klientów Tauron Dystrybucja. - W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województw dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego) – powiedział Łukasz Zimnoch.

 

Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:

- ponad 3 000 zgłoszeń uszkodzonej infrastruktury

- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia

- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia

- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć

Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim, mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli. - W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie – dodał rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja.

 

Jak zaznacza dalej Łukasz Zimnoch, pomimo dołożenia wszystkich starań i pracy brygad przez 24 godziny na dobę, nie do wszystkich klientów udało się przywrócić zasilanie w wymaganym umową czasie. - Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Równocześnie informuję że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej – wyjaśnił nasz rozmówca.

 

Aby taką bonifikatę uzyskać, należy wypełnić wniosek umieszczony na stronie internetowej (pobierz wniosek o udzielenie bonifikaty) i przesłać go na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1144