zamknij

Wiadomości

Radlińscy urzędnicy są bardziej uprzejmi niż nakazują przepisy

2013-04-07, Autor: igra
W radlińskim Urzędzie Miasta zakończył się audyt zewnętrzny, przeprowadzony przez Polskie Centrum Certyfikacji z Wrocławia. Finalnym efektem audytu jest certyfikat, zaświadczający o  stosowaniu przez magistrat Systemu Zarządzania Jakością i spełnianiu wymagań systemu PN-EN ISO 9001:2009.

Reklama

Wszystko w ramach projektu "Sprawny Samorząd. Wdrażanie usprawnień w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego w 10 urzędach gmin i 2 starostwach powiatowych z terenu województwa opolskiego i śląskiego". Podobne działania realizowane są m.in. w Pszowie i Rydułtowach.

Pracownicy Polskiego Centrum Certyfikacji prześledzili praktyki i dokumentację wszystkich wydziałów urzędu. Podsumowując stwierdzili, iż podejście urzędników w Radlinie jest zdecydowanie "pro-klienckie", czyli uwzględniające - zgodnie z normą ISO - interes klientów urzędu.

 

Audytorzy podczas konferencji podsumowującej badanie podkreślili, że w wielu wypadkach urzędnicy wykazują się o wiele większą życzliwością i otwartą postawą, niż wynikałoby to wprost z przepisów.

 

Co oznacza to dla mieszkańców? Certyfikat jest przede wszystkim gwarancją jakości i zapewnieniem, że istniejące w urzędzie procedury, są na wysokim poziomie. Równocześnie od kierownictwa i pracowników Urzędu należy oczekiwać systematycznego poprawiania jakości świadczenia usług. Każdy klient może ocenić pracę urzędu korzystając z ankiety internetowej, a   wyniki ocen są systematycznie analizowane.

 

 Co ważne, otrzymanie certyfikatu nie jest dla urzędu żadną "rewolucją" organizacyjną, gdyż zdecydowana większość dobrych praktyk była w Urzędzie od dawna stosowana.

 

Zarówno przeprowadzenie audytu, jak i otrzymanie certyfikatu nie wiązało się z żadnymi kosztami dla miasta, gdyż zostało sfinansowane z funduszy europejskich.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~MisBialy 2013-04-07
    15:02:19

    0 0

    Do czego to juz doszlo! Przepisy okreslaja ze nalezy byc uprzejmym za pieniadze podatnika!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuWodzislaw.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś szczęśliwy w Wodzisławiu Śląskim i powiecie?




Oddanych głosów: 1119