- Koncepcja zakładająca budowę Drogi Głównej Południowej z dwoma pasami ruchu w jedną stronę to przedsięwzięcie bardzo kosztowne. Jeśli upieralibyśmy się przy tym to inwestycja najprawdopodobniej w ogóle nie zostałaby zrealizowana. Przy założeniu jednopasmowej drogi koszty znacznie maleją - wyjaśnia Barbara Chrobok, rzecznik Wodzisławia Śląskiego, który jest liderem i koordynatorem projektu w powiecie wodzisławskim.
Decyzja ta nie wyklucza jednak budowy w przyszłości kolejnych pasów. - Zostawiamy sobie otwartą furtkę w tym zakresie, na wypadek gdyby kiedyś okazało się, że natężenie ruchu wymaga pomieszczenia kolejnych pasów. Dlatego droga wyrysowana jest w projekcie jako dwupasmowa - dodaje Barbara Chrobok.
Decyzję poparły też bezpośrednio zainteresowane budową DGP gminy. Przypomnijmy, że ta wyczekiwana przez samorządowców i mieszkańców trasa pobiegnie przez Rydułtowy, Pszów, Wodzisław Śląski, Godów, Mszanę i Jastrzębie (tutaj droga już się buduje).
Wstępna analiza kosztów to 900 mln zł. Zmiana koncepcji na jeden pas ruchu ma zmniejszyć tą kwotę. O ile? Póki co nie wiadomo.
Dodajmy, że prace nad dokumentacją projektową już trwają (czytaj więcej). A od stopnia zaawansowania przygotowania projektu zależy wsparcie przedsięwzięcia ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 .
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
12793Poszukiwania zakończone. Awionetka nie spadła jednak na ziemię?
12635Rydułtowy: poważny wypadek na Raciborskiej. Trzy osoby trafiły do szpitala
12469Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
9701[AKTUALIZACJA] Śmigłowiec LPR w Rydułtowach. Mężczyzna został zabrany do Jastrzębia
8270Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Wodzisławiu Śląskim?
+94 / -53Czyny zamiast wizualizacji. Alan Szatyło i Wodzisław 2.0 szansą dla Wodzisławia Śląskiego
+41 / -5Gorąco w Wodzisławiu. Mieczysław Kieca przegrał dwa procesy wyborcze
+48 / -12Marklowice: kierujący koziołkował i dachował. Został ukarany bardzo wysokim mandatem!
+34 / -4Oficjalnie: Mieczysław Kieca wygrywa wybory w Wodzisławiu Śląskim
+63 / -42Poszukiwania zakończone. Awionetka nie spadła jednak na ziemię?
3II tura wyborów samorządowych 2024. Frekwencja na godz. 12
1Jadowite pająki prosto z USA w Lubomi. Czy to czarna wdowa?
1Rydułtowy: poważny wypadek na Raciborskiej. Trzy osoby trafiły do szpitala
1Potrącenie na Bema w Rydułtowach. 83-latka trafiła do szpitala
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Stev 2014-09-30
14:31:43
Miało być pięknie a wyszło jak zawsze... Wiecie może co się dzieje ze starą kopalnią?? (bo prace staneły chyba w martwym punkcie)
~wodzislawianin1 2014-09-30
16:31:21
Pani Chrobok Panie Kieca nie róbmy jakiejś totalnej prowizorki na całej długości z jednym pasem, już teraz w pewnych fragmentach trasa powinna być dwupasmowa np. na odcinkach Wodzisław-Jastrzębie. Są miejsca gdzie dwa pasy to konieczność!!! Zróbcie przynajmniej dwa pasy w miejscach newralgicznych, blisko skrzyżowań lub dwa pasy tam gdzie droga idzie np. pod górkę (tak jak w Popielowie). Znacznie usprawni to ruch oraz poprawi bezpieczeństwo.
~ 2014-09-30
17:39:31
@wodzislawianin1 - weź pod uwagę, że DGP to w zasadzie alternatywa do Jastrzębskiej. Na Rybnickiej jakoś korków nie ma pomimo w zasadzie 1 pasa. Każdy odcinek drogi jest lepszy od żadnego. Owszem 2 pasy były by lepsze, ale weź pod uwagę, że Rybnik też buduje swoją drogę, na którą można będzie wjechać od strony Raciborza w Rydułtowach, dla kogoś kto chce "przeskoczyć wodzisław" obojętnie, który wariant wybierze. Natomiast trasa Rydułtowy - Wodzisław jest bardzo krótka i to czy dojedziesz parę minut później realnie nie ma większego znaczenia. Grunt żeby pobocza były szerokie, takie jak w Olzie w kierunku Chałupek - to podwyższy komfort jazdy :) By się tego dowiedzieć wystarczy pogrzebać w przetargu. Dla Wodzisławia jest to kluczowa inwestycja z punktu widzenia strefy ekonomicznej. Niebawem pojawi się tam nowy inwestor, a to powinno sprzyjać rozwojowi tej strefy.
~wyborca 2014-09-30
18:09:23
znowu kicha prowizorka,tak jak A1 z 2 pasami zamiast juz mialy byc 3 pasy
~enzo 2014-09-30
18:13:02
o jakim to inwestorze mowa mhl999 ?
~ 2014-09-30
21:16:58
"Wstępna analiza kosztów to 900 mln zł. Zmiana koncepcji na jeden pas ruchu ma zmniejszyć tą kwotę. O ile? Póki co nie wiadomo."
Jak nie wiadomo o ile to skąd wiadomo, że to się opłaci? Przecież wiadomo, że kwota nie zmniejszy się nagle o połowę.
Wielka regionalna koalicja międzygminna pokazała swoją moc i twarde łokcie w rozpychaniu się po dostępne pieniądze :| Pocieszające jest to, że jak zapewnia Pani Chrobok, droga projektowana będzie jako dwujezdniowa, więc wszystkie mosty, wiadukty i estakady powinny być budowane pod te założenia, chociaż patrząc na to co się dzieje nie można być niczego pewnym.
KU*WA dlaczego cały czas robi się nas w ch*ja, przecież wczoraj tego nie wymyślili?
~ 2014-09-30
22:46:48
@enzo - formalnie to za chwilę to jeszcze trochę minie - licz spokojnie 2 lata. oficjalnie choćbyś przekopał wszystkie dokumenty miejskie to nic się nie dowiesz ;)
@wyborca - nie do końca zgodzę się, że kicha, po prostu powinno się inwestować w publiczne środki transportu, które zapewnią dobrą komunikcję na większych odległościach.
@Bogdan Srogdan - realnie zysk to 25-30%. jeśli przyszły prezydent, a zakładam, że to będzie kieca "pozyska" środki na DGP to można mówić o sukcesie. w mojej ocenie szanse były niewielkie. przy jednym pasie szanse rosną.
~odrok 2014-10-01
01:09:03
Szutrem usypcie drogę! - jest tańszy niż asfalt i oszczędności jeszcze bardziej się wam zwiększą ;) Dlaczego w tym mieście oszczędza się na rzeczach najważniejszych, a lekką ręką wydaje pieniądze na totalne bzdury???